מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

שכונת הפרחים: בית כנסת פעל בדירת מגורים ללא היתר

הדירה הפכה לבית כנסת בחגים ומועדים – ולבית עסק בימי חול. בית משפט השלום ברמלה הוציא את צו ההפסקה שיפוטי נגד בעלי הנכס, לבקשת התביעה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה מודיעין

פורסם בתאריך: 14.9.18 19:38

צו הפסקה שיפוטי כנגד שימוש חורג בנכס בשכונת הפרחים בעיר: הנכס, המיועד רק למגורים, שימש בפועל למטרות אחרות לגמרי. בסופי שבוע, בערבי חג ובחגים עצמם שימשה הדירה כבית כנסת, ובימי חול כמרפאה, כעסק לניהול חשבונות וכעסק למכירת סוככים – כל זאת בניגוד לתוכנית החלה ולהיתר הקיים, אשר קבעו כי ייעודו של הנכס הוא מגורים בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


בית משפט השלום ברמלה הוציא את צו ההפסקה השיפוטי נגד בעלי הנכס, לבקשת התביעה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה מודיעין. צו ההפסקה, המפסיק את שימושו החורג של הנכס, נכנס לתוקפו כבר ב-25.8, ובמקביל אליו מתנהל הליך פלילי תלוי ועומד בבית המשפט.

בבקשה למתן הצו נטען על ידי בא כוחה של הלשכה המשפטית בעיריית מודיעין-מכבים-רעות כי למרות שמתנהל הליך פלילי בעניין, יש להוציא צו הפסקה על מנת למנוע את התמשכות העבירה. בבית המשפט הוצג דו"ח ביקורת של המפקח על הבנייה בעירייה, וכן תמונות המוכיחות את הטענות. נוסף על כך, הוגש תצהיר מטעם אחת השכנות, המעיד על פעילות בית הכנסת בסופי שבוע, בערבי חג ובחגים – דבר המהווה מטרד גדול עבור דיירי הבניין.

בסיכום דבריו קבע בית המשפט כי הצו ניתן לאחר שקיימות ראיות, לכאורה, לביצוע עבירות של שימוש חורג בנכס. נוסף על כך ציין בית המשפט כי באזור הנכס פועלים בתי כנסת אחרים, שבהם יכולים המתפללים להתפלל. דבר זה מחזק את הטענות בדבר הצורך בהפסקת פעילותו של בית הכנסת, לצד הפסקת השימוש המסחרי בכנס.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר