חיים ביבס, אריה דרעי (צילומים: ראובן קפוצינסקי, מארק ישראל סלם)
חיים ביבס, אריה דרעי (צילומים: ראובן קפוצינסקי, מארק ישראל סלם)

הקרב על השבת: עיריית מודיעין תעתור לבג"ץ נגד משרד הפנים למען פתיחת העסקים בשבת

בעקבות החלטת שר הפנים אריה דרעי שלא לאשר את התיקון לחוק העזר העירוני המאפשר פתיחת עסקים בשבת - מבהיר ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין תישאר עיר פתוחה ופלורליסטית. לא אתן לאף גורם פוליטי לגרור אותנו לימי חושך"

פורסם בתאריך: 6.8.18 09:10

עיריית מודיעין-מכבים-רעות ומשרד הפנים, ראש בראש: חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, הודיע לשר הפנים, אריה דרעי, כי יגיש נגדו בג"צ אם יפעל נגד חוק העזר המאשר לפתוח עסקים בימי מנוחה בעיר. "למודיעין-מכבים-רעות חוק עזר שאושר על ידי שר הפנים עוד בשנת 1996, והוא מאפשר פתיחת עסקים בשבת זה כ-20 שנה. אם שר הפנים יקבל החלטה נגד התיקון לחוק זה, אנחנו נפנה לבג"ץ כנגד השר ונפעל בכל האמצעים הציבוריים העומדים בידינו על מנת לסכל את ניסיונותיו הפוליטיים הציניים", כתב ראש העיר במכתב ישיר לשר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


ביבס ציין כי בעיר מוחל חוק עזר עירוני לפתיחת עסקים בשבת, התקף זה שנים רבות, וכי בחודש ינואר השנה אישרה מועצת העיר תיקון לחוק העזר הקיים, שאושר עוד בטרם נעשתה החקיקה החדשה בנושא בכנסת. ראש העיר כתב כי על פי החוק, שר הפנים רשאי לעכב את פרסום חוק העזר בתוך 60 יום מאותו היום שבו התקבל אצלו חוק העזר, אך השר לא עשה כך ולכן ניתן לפרסמו ברשומות.

ביבס טוען במכתבו כי שר הפנים לא יכול "להתעורר שישה חודשים (180 יום) אחרי קבלת חוק העזר, ואז לבקש את עיכובו".

עוד כותב ביבס כי החוק מגביל את סמכות השר להתערב ולעכב חוק עזר ל-60 יום בלבד, וגם זאת רק מנימוקים מסוימים. ביבס ציין בהקשר זה כי "לא ייתכן שהשר עצמו לא יכבד את החוק, ויפעל ללא מקור חוקי לפעולתו. על כן, לאור השיהוי הרב ולאור הכלל 'נאה דורש, נאה מקיים', אין בסמכות השר להתערב או לעכב את חוק העזר, ויש לקדם פרסום התיקון לחוק".

בנוסף, כותב ביבס לשר כי עיריית מודיעין-מכבים-רעות היא מהערים היחידות בישראל שכבר חוקקו חוק עזר לפתיחת עסקים בימי מנוחה, ולכן פתיחת עסקים בעיר בימים אלו מותרת על פי חוק. "הצעת חוק העזר עברה דיון מהותי במועצת העיר", כתב ראש העיר, "ונעשה הליך ארוך ויסודי שבו כל חבר מועצה הביע דעתו על כל סעיף וסעיף בתיקון המוצע, עד שהושגו הסכמות לעניין סוגי התיקונים אשר יעשו בחוק העזר, סוגי העסקים אשר ישתנו שעות פתיחתם ונוסח החוק. איזונים נשקלו ונעשו, בדיון ארוך ומעמיק ובהליך חקיקה יסודי, פומבי ושקוף".

בסיום מכתבו הודיע ראש העיר כי "מודיעין-מכבים-רעות תישאר עיר פתוחה ופלורליסטית. לא אתן לאף גורם פוליטי לגרור אותנו לימי חושך. העיר תמשיך לספק בית חם לכל תושביה בהתאם לאופיים, ותמשיך לעודד כבוד הדדי בין המגזרים השונים בעיר, בבחינת 'איש באמונתו יחיה'. אנו נגן על כך הן במאבק משפטי והן במאבק ציבורי".

לקראת הבחירות לראשות העיר ולמועצה: הוצבו לוחות מודעות חדשים

המכתב מראש העיר אל שר הפנים נשלח על רקע הודעת משרד הפנים מאתמול (ראשון), כי הוא מסרב לאשר את אותם חוקי עזר עירוניים שנחקקו מבעוד מועד על ידי עיריות שונות, ובהן כאמור גם מודיעין. "המכתב של משרד הפנים הוא בבחינת פוליטיקה זולה שמתבצעת לפני הבחירות, כדי לקושש קולות", אומר ביבס. "אין בסמכות השר לפסול את תיקוני החקיקה ואת חוקי העזר, בטח ובטח כאלו שהועברו טרם תיקון החקיקה שנעשתה בכנסת לפני שבעה חודשים. מדובר בניסיון של שר הפנים לסחור בשבת כדי לייצר רווח פוליטי מגזרי, ואני קורא לכל חברי מועצת העיר להצטרף אליי לעתירה לבג"צ, במטרה לשמור על העיר שלנו".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אביקול

    מעניין מה הייתה התגובה של המכבים על תפיסת עולמו היהודית של ראש העיר מודיעין…בושה למדינת היהודים שאינה שומרת על השבת והופכת אותו ליום הצרכנות והנצנצים…לקיחת השבת מהיהדות נלקחת נשמת היהדות…כנראה ראש העיר מעוניין להתחרות עם עיר "העברית" תל אביב שנהפכה לעיר החטאים הצרכנות הנצנצים בשבת…מפונקים…אין להם שעה לקניות במהלך השבוע…מפונקים…איפה הבושה – דרך אגב אני חילוני מסורתי…וזה הרוב במדינה…!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר