אלעד שמעונוביץ, אילן בן סעדון, חיים ביבס, הילה בן אליעזר, בוריס פרלמן, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: פרטי, יח”צ, ראובן קפוצינסקי, אורן בן-חקון)
אלעד שמעונוביץ, אילן בן סעדון, חיים ביבס, הילה בן אליעזר, בוריס פרלמן, מצעד הגאווה בירושלים (צילומים: פרטי, יח”צ, ראובן קפוצינסקי, אורן בן-חקון)

שאלה לצמרת העירייה: האם יש לקיים במודיעין מצעד גאווה או רק אירוע גאווה?

"כל העיר מודיעין" פנה השבוע בשאלה אל ראש העיר חיים ביבס, סגנו אילן בן סעדון וחברי המועצה הילה בן אליעזר, אלעד שמעונוביץ ובוריס פרלמן. אלה התשובות

פורסם בתאריך: 29.7.18 10:34

בשבוע הבא, 9.8.18, צפוי להיערך במודיעין אירוע גאווה, כחלק מסדרת אירועים ומצעדים שנערכים ברחבי הארץ. לפי המארגנים – כ-1,500 אנשים צפויים להשתתף באירוע, שיתקיים בקניון עזריאלי בעיר בסימן "חינוך לסובלנות".

בזמן שרוב הערים ברחבי הארץ מקיימות מצעדי גאווה, במודיעין מקיימים – אירוע. "כל העיר מודיעין" פנה השבוע אל ראש העיר חיים ביבס, סגן ראש העיר אילן בן סעדון, ושלושה מחברי מועצת העיר – הילה בן אליעזר, אלעד שמעונוביץ ובוריס פרלמן בשאלה – האם יש לקיים במודיעין מצעד גאווה או רק אירוע גאווה?

ואלו התשובות:

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)



ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות היא עיר פלורליסטית המאפשרת לכל אדם לחיות את חייו כראות עיניו וזאת מתוך מדיניות של קבלה והכלה של כלל האוכלוסיות המתגוררות בעיר ומתן סיוע וקידום צרכים של האוכלוסיות שונות ללא קשר לזהות שלהן או למגדר שלהן. העיר מאפשרת קיומם של אירועים כל עוד הם מכבדים את הסביבה ואנו נאפשר לקהילה הגאה לקיים אירועים, כפי שנעשה כבר בעבר. יחד עם זאת חשוב לציין כי הפעילות לטובת האחר או השונה אינה נמדדת בקיומו של אירוע כזה או אחר אלה בשגרת היומיום וכאן אצלנו בעיר אנו דוגלים בשוויון בין אדם לאדם כל יום כל היום כך היה וכך יהיה גם בעתיד".

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

סגן ראש העיר אילן יאיר בן סעדון: "אני יהודי גאה – וגאה שלכל אחת ואחד יש מקום בקהילת העיר המיוחדת שלנו, תוך העצמת המאחד והמשותף".

אילן בן סעדון (צילום: יח"צ)

חברת המועצה הילה בן אליעזר: "מצעדים או אירועים זה חשוב וזה מצטלם יפה בעיתונים, אולם הדבר החשוב באמת הוא הזכות לשוויון של כל תושב ותושב בעיר. בשנים האחרונות אנו פועלים במישורים שונים כדי להבטיח שוויון לכל התושבים ובתוך כך גם לקהילת הלהט"בים. בין היתר יש בעיר קבוצות פעילות לבני נוער מהקהילה קבוצות מונחות להורים וכן אנו מסייעים בכל מקרה פרטני שבו יש צורך בסיוע מיוחד. לכן לדעתי עצם שאלת קיום המצעד פחות חשובה. יותר חשוב להמשיך ולחזק את השוויון ואת תחושת השייכות של כל תושבי העיר בכלל הגילאים כפי שנמשיך לעשות".

הילה בן אליעזר ( צילום: פרטי)

חבר המועצה אלעד שמעונוביץ: "הקהילה הגאה במודיעין מייצגת ערכים רבים של שיוויון זכויות, הזדמנות לכולם וסיום האפליה ממנה זוגות להטבים סובלים כיום בישראל – ואני בהחלט בעד הערכים הללו. אירוע גאווה בעיר הוא דבר נכון ומבורך, סייעתי בפעם הקודמת שנערך אירוע כזה לאחר הירצחה של שירה בנקי ז"ל, וגם הפעם אני נמצא בקשר עם המארגנים על מנת להוציא אותו לפועל. מודיעין חייבת לשמור על עצמה כעיר פתוחה ופלורליסטית בה כל קבוצות האוכלוסיה יכולות לחיות בה ולבטא את עצמן מבלי לפגוע בקבוצה אחרת".

אלעד שמעונוביץ (צילום: פרטי)

חבר המועצה בוריס פרלמן: "אירוע מסוג זה צריך הערכות מערכתית הן מבחינת ההבטחה הן מבינת התחבורה בעיניי האירועים מסוג זה מתקיימים בערים מרכזיות כמו תל אביב וזה נראה מרשים. מנגד, אם זה יתפזר בין הערים זה ייאבד מהעוצמה של האירוע עצמו לכן דעתי היא שלא".

בוריס פרלמן (צילום: אלבום פרטי)

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר