כיתה (צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה)

תשע"ט כבר כאן? במודיעין מתחילים להתכונן לשנת הלימודים

כ-28 אלף תלמידים ילמדו במודיעין בשנת הלימודים הבאה. מערכת החינוך בעיר תתחדש בשלושה גנים ובשש כיתות

פורסם בתאריך: 22.7.18 08:03

אגף החינוך בעיריית מודיעין-מכבים-רעות מתחיל כבר כעת בהכנות לקראת שנת הלימודים הקרבה, שנת תשע"ט: לפי תוכנית ההיערכות הכללית של אגף החינוך – בשנה הלימודים הבאה ילמדו במערכת החינוך 27,753 תלמידים, מתוכם 4,195 תלמידי יסודי ו-11,861 תלמידי על יסודי. מבחינת מספר מוסדות החינוך, הרי שבעיר פועלים 21 בתי ספר יסודיים-ממלכתיים, שישה בתי ספר ממלכתים-דתיים ושני בתי ספר לחינוך מיוחד. בחינוך העל יסודי פועלים שמונה תיכונים ממלכתיים וארבעה תיכונים ממלכתיים-דתיים. נוסף על כך, פועלים בעיר מרכז העשרה למחוננים, 'מעלות', ומרכז 'שבילים' לקידום נוער.



בפני מערכת החינוך העירונית ניצבות כמה מטרות חשובות, וביניהן התוכנית האסטרטגית של מרחבי חינוך. כמו כן, עם תחילת שנת הלימודים תחל העיר להשתתף בשני פיילוטים – 'פרויקט בצו-תא' המייעל את תהליך הגיוס לצה"ל על ידי שיתוף פעולה בין בתי הספר לבין לשכת הגיוס, ופיילוט יוקרתי של מחלקת הסייבר במשרד החינוך, 'סייבר גירלז', לבוגרות כיתות ט'-י', בשיתוף עם יחידת 8200 של חיל מודיעין.

בשנת הלימודים הקרובה צפויים להיחנך מרחבי הלימוד החדשניים במסגרת תוכנית M21 של משרד החינוך, שבה משתתפים 15 בתי ספר מהעיר. הן יצטרפו לבתי ספר שכבר הקימו מרחבי חינוך ייחודיים, כדוגמת בית הספר 'ניצנים' שהקים מטבח חינוכי וחווייתי, ובית ספר 'רמון' שהקים חדר מדעים וחדר חלומות. בימים האחרונים הגישו בתי ספר נוספים הצעות תכנוניות לספריות, שיהוו גם הן מרחבים לימודיים מיוחדים ומודרניים. נוסף על כך, בשנה הקרובה יתוכנן בית ספר חדשני על יסודי בשכונת נופים.

נוסף על כך, באגף החינוך נערכים לקליטת תלמידים בשכונת הציפורים החדשה, על ידי הרחבת בית ספר ענבלים והגדלת מספר הגנים בשכונה מארבעה לשבעה.

בתחילת שנת הלימודים יוקמו גם שש כיתות חדשות בבתי הספר 'אמי"ת' בנים, 'אמי"ת' בנות, 'משואת נריה' ו'הכרמים'; בבית הספר 'אריאל' נבנות שש כיתות חדשות, ובבית הספר 'שיבולים' 12 כיתות; אולמות ספורט חדשים יאוכלסו בשנה הקרובה בבתי הספר 'יוזמ"ה', 'ענבלים' ו'שיבולים', ובתיכון עירוני ה' על שם יצחק נבון ייבנה אולם ספורט מונגש לנכים; מתחם מוזיקה נבנה בתיכון עירוני א'; בבית הספר 'קשת' תיבנה ספרייה – כל זאת נוסף על עבודות שיפוץ נרחבות אשר נעשות בכל מוסדות החינוך.

עוד הוצגו בישיבה ההישגים הבולטים של מוסדות החינוך בעיר. בין ההישגים: פרס החינוך הארצי שניתן לישיבה התיכונית 'בני עקיבא' לפיד מודיעין; פרס החינוך הארצי מטעם רשת אורט לתיכון אורט עירוני ד'; פרסים שניתנו לאנשי ההוראה בעיר, כולל פרסי נשיא המדינה; משלחות מבתיה"ס אמי"ת בנים, הישיבה התיכונית ואורט עירוני ד' לתחרות הבינלאומית לרובוטיקה שהתקיימה באסטוניה, שם הן גם קטפו שני פרסים מרשימים; סיום מחזור י' של 200 תלמידים במסגרת התוכנית האיכותית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית של נס טכנולוגיות; ותוכנית 'מהנדסות העתיד', שבה השתתפו השנה 20 תלמידות מהעיר.

בתוך כך, נרשם גידול המתמיד במספר הלומדים לבחינת הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה – גידול של עשרה אחוזים בשש השנים האחרונות, בין היתר הודות לתוכנית 'ניפגש בחמש' שתימשך גם בשנה הקרובה. עוד תוכנית שצפויה להתרחב בתשע"ט היא התוכנית 'כיתות רוקדות', שהתחילה כפיילוט בשנה האחרונה בבתי הספר 'עידנים', 'אופק' ו'דורות' ומטמיעה ערכים של סבלנות, של כבוד הדדי, של שיתוף פעולה של ורגישות לזולת.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר