אחד ממוקדי העומסים בשכונת הכרמים (צילום: אילנה כהנא, אלבום פרטי)
אחד ממוקדי העומסים בשכונת הכרמים (צילום: אילנה כהנא, אלבום פרטי)

תקועים: האם יש פתרון לעומסי התנועה בשכונת הכרמים?

הפעילה החברתית אילנה כהנא מתארת כי מאות כלי רכב יוצאים מהשכונה מדי בוקר, והנתיבים עמוסים. בעירייה מספרים כי הם פועלים להקטנת העומסים בשעות השיא על ידי פרויקטים כמו 'נשק וסע'

פורסם בתאריך: 25.6.18 12:43

עומסי התנועה בשכונת הכרמים הפכו לדבר שבשגרה – מאות כלי רכב יוצאים מדי בוקר מהשכונה לכיוון מקומות העבודות, לרוב מחוץ לעיר, זאת ועוד כשהורים רבים מתעכבים בכבישים ליד בתי הספר על מנת להוריד את ילדיהם. עיקר העומסים נרשמים בין השעות 8:15-7:30 – בשכונה שבה קרוב ל-10,000 תושבים וכאמור מאות כלי רכב, שנעים בנתיבים העמוסים. גודש התנועה המשמעותי נוצר במוקדים שברחובות תשרי, טבת וכסלו לכיוון שדרות עמק האלה ,כשגם מרחובות חשון ועמק חרוד יש עומסים בשעות הללו.



"אני מבינה כי ההורים רוצים להוריד את ילדם בבטחה בקרבת בית הספר והגן ולהגיע בזמן למקום העבודה, אבל זה יוצר עומסים באותן הנקודות", מציינת אילנה כהנא, פעילה חברתית ותושבת השכונה. "מי שיכול לצאת מוקדם יותר או מאוחר יותר על מנת להפחית את העומס שיעשה זאת. מי שבכל זאת חייב לצאת בשעות האלה, אז כדאי לגלות איפוק וסבלנות כלפי משמרות הזה"ב שפועלות באותן נקודות".

כידוע, במודיעין פועל פרויקט "נשק וסע", במסגרתו הורים עוצרים את רכבם במפרץ חניה סמוך לבית הספר, שם מחכה הורה תורן, מתנדב, שמלווה את התלמיד לשער המוסד החינוכי. בפועל, לעתים נרשמים עומסים בעמדת "נשק וסע", שמשפיעים באופן ישיר על מערך התנועה בשכונה ויוצרים פקקים בנתיבים הסמוכים. "אני מבקשת שההורים ישתמשו בנתיב  המיועד להורדת התלמידים, תחת הפרויקט 'נשק וסע' – שם היפרדו מהילדים שלכם והמשיכו בנסיעה. להורי ילדי הגנים – הבקשה שלנו היא שתחנו כחוק, גם אם זה מעט רחוק. הכניסו את ילדם לכן והיפרדו בצורה רגועה בחיבוק ונשיקה מבלי לעצור או לעכב את התנועה. גם אתם וגם ילדכם תתחילו את הבוקר בהרגשה טובה. והכביש ישאר פנוי למי שממשיך בנסיעה . לכולנו מטרה אחת. שילדנו יגיעו בבטחה ובשלום".


הורים מורידים את ילדיהם ליד בית הספר, מיזם "נשק וסע" (צילום: גילי כהן-מגן)

הורים מורידים את ילדיהם ליד בית הספר, מיזם "נשק וסע" (צילום: גילי כהן-מגן)


חבר המועצה שמעון גואטה ("חיים במודיעין מכבים רעות בראשות חיים ביבס"), תושב השכונה, טוען ואומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "זהו פקק חיובי. מדובר בפרויקט 'נשק וסע', שאני בעצמי הייתי פעיל בו והתנדבתי בזמן שילדיי היו בבתי הספר. הרחבנו את הפרויקט גם לשכונות הוותיקות והוספנו מפרצי חניה, כדי שלא יהיו חסימות ועצירות של מכוניות בצידי הדרך. כמו כן, נוספו מעגלי תנועה. העירייה פועלת ועושה כדי לפתור את הבעיות ומשפרת כל הזמן. זו תופעה ידועה כבר שנים ולא דבר ייחודי רק לשכונת הכרמים, אלא לשכונות נוספות. נגמר העידן שבו הילדים היו הולכים ברגל לבד למוסדות החינוך".

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה: "הבעיה של עומס תנועה ליד מוסדות חינוך, בזמני תחילת הלימודים היא בעיה מוכרת בהרבה מקומות בארץ והיא אורכת מספר דקות. העירייה פועלת להקטנת העומסים בשעות השיא על ידי הפעלת פרויקטים של 'נשק וסע' בכל בתי ספר הסמוכים לכבישים, דבר המאפשר להורים להוריד את ילדיהם בבטחה בכניסה לבית הספר מבלי לייצר עומסי תנועה כבדים. כמו כן על מנת למנוע עומסים נוספים העירייה אוסרת על כניסת רכבי פינוי אשפה לשכונה בשעות אלה. באשר לצומת הסמוכה לבית הספר יזמ"ה. בימים אלה פועלים במתחם זה שני בתי ספר, יזמ"ה ושיבולים. עם השלמת מבנה בית הספר של שיבולים, הדבר צפוי אף הוא להפחית את גודש התנועה בצומת זה בשעות הבוקר".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר