היערכות עיריית מודיעין לקראת מדורות ל''ג בעומר. תמונה להמחשה (צילום: דוברות עיריית מודיעין)
היערכות עיריית מודיעין לקראת מדורות ל''ג בעומר. תמונה להמחשה (צילום: דוברות עיריית מודיעין)

מודיעין כבר נערכת למדורות ל"ג בעומר

אחרי חג העצמאות, כבר מתכוננים לל"ג בעומר: היכן מותר להדליק מדורות במודיעין? ולמה כדאי לתאם מראש מול המוקדים העירוניים? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 19.4.18 15:59

ביום חמישי 3.5 יצוין ברחבי הארץ ל"ג בעומר. כחלק מהיערכות עיריית מודיעין לחג, פורסמה באתר העירייה רשימת המגרשים המיועדים למדורות. מגרשים אלה נבחרו לאחר סיור שנערך ברחבי העיר, במהלכו אותרו והוגדרו מגרשים המתאימים להדלקת מדורות. מדיניות בחירת שטחים אלה נעשתה בשיתוף עם כוחות הביטחון וההצלה, לרבות שירותי כיבוי האש.


להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד

להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון


בעירייה הדגישו כי ככלל, תתאפשר הדלקת מדורות אך ורק בשטחים הפתוחים המרוחקים משכונות העיר. הדלקת המדורות תתאפשר במשך יומיים בלבד, ביום שלישי 1.5, עבור גני הילדים בעיר וביום רביעי, 2.5 עבור כלל תושבי העיר.

השטחים בהם תתאפשר הדלקת מדורות הם:

  • השטח הפתוח לאורך רחוב עמק האלה מערבית לחורשת הנופלים ועד לרחוב יהודה המכבי
  • רחוב עמק האלה מפינת יהודה המכבי לכיוון מערב עד מגרש הכדורגל העירוני
  • סמוך לכניסה לכביש הגישה לחווה האקולוגית פינת הרחובות עמק האלה והשדרה המרכזית
  • ברחוב המעיין מול המרכז הלוגיסטי של שופרסל בפארק הטכנולוגי (יהיה שילוט במקום)
  • לאורך כביש 4  – מהכיכר דרומית לחווה האקולוגית ועד לכיכר הסמוכה לגשר לכיוון פאתי מודיעין
  • דרומית לצומת יהודה המכבי וכביש 431 לאורך כביש הגישה לשכונת נופים ועד לכיכר הסמוכה מתחת כביש 431
  • מנחת מסוקים ישן סמוך לכניסה לרעות
  • ליד מגרש הטניס מתחת לרחוב האלה ברעות סמוך לבית ספר מעלות
  • במגרש הסמוך לסניף תנועת הנוער "מכבי צעיר" במכבים ברחוב נוף קדומים.

במהלך ימי הדלקת המדורות תבוצע פעילות אכיפה מוגברת של השיטור והפיקוח העירוני ומדגישים בעירייה כי מדורות שיודלקו בשטחים או מגרשים אסורים יכובו ומדליקי המדורות יקנסו בהתאם.

עוד נמסר מהעירייה כי אגף השירות בעירייה ואגף הביטחון נערכים לקראת ל"ג בעומר, וסיירי הביטחון יקיימו ביקורים מוקדמים בכל האתרים בהם ניתן להדליק מדורות. תושבים מתבקשים לשים לב כי הם מבעירים מדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים ובמרחק בטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה. בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, ולאסוף ולרכז את האשפה כדי לסייע לפינוי מהיר ביום למחרת.

מטעמי בטיחות ושמירה על קהל החוגגים, במגרשים שבהם יהיה עומס קהל ומספר רב של מדורות אשר עלולות לסכן את החוגגים במקום לא תתאפשר להדלקת מדורות נוספות במקום. מומלץ מאוד לתאם מראש הדלקת מדורות מול מוקד הביטחון/מוקד עירוני בטלפון 08-9726217 או 106. העירייה מבקשת מהציבור להזעיק את מכבי האש בכל מקרה של אירוע חריג במספר 102. לשאלות וקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות לאגף ביטחון בטלפון 08-9394666 או למוקד העירוני 106.

גם השנה ממליצה העירייה לצמצם את מספר המדורות בעיר, על ידי קיום מדורות משותפות, וזאת בהתאם למגמה שקיימת בשנים האחרונות לצמצום הפגיעה בסביבה ולהפחתת הזיהום הסביבתי. בשנים האחרונות היוזמה הצליחה ובתי ספר רבים חגגו במדורות ל"ג בעומר משותפות. צמצום המדורות נעשה גם בגני הילדים, כאשר גנים שכנים, הנמצאים באשכולות משותפים, קיימו את מדורת החג ביחד, וחלקם אף ויתר על מדורת החג לטובת פעילות חברתית בסימן החג. כמו כן, על ידי הוצאת המדורות משכונות העיר לשטחים הסובבים אותן, הופחת בימי המדורות זיהום האוויר בתוך העיר.

 

 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי וחברת המועצה ורד גל בחרי, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "היערכות העירייה למדורות ל"ג בעומר מנסה לעשות איזון בין הרצון לאפשר לתושבים הצעירים והבוגרים לחגוג את החג ולהדליק מדורות, לבין שמירה על בטיחות, צמצום ההפרעה והקטנת זיהום האוויר. החג מהווה הזדמנות מצוינת לאנשים להיפגש, להכיר ולחגוג ביחד, ולכן אנו ממליצים לקיים עד כמה שניתן מדורות משותפות. אנו מקווים שהיוזמה הזו, שצוברת תאוצה בשנים האחרונות, תמשיך ותגדל גם השנה."

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר