מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

להמשיך בדיוק כך: מודיעין בתחתית הטבלה הארצית של תאונות דרכים עם נפגעים

בלי לפתוח פה: הנתונים מראים כי בין השנים 2017-105 נרשמו במודיעין 0.8 נפגעים בתאונות דרכים ל-1,000 תושבים 

פורסם בתאריך: 9.4.18 10:02

להמשיך כך ובלי לפתוח פה : מודיעין-מכבים-רעות היא מבין הערים עם אחוז הנפגעים הנמוך בישראל כתוצאה מתאונות דרכים בין השנים 2017-2015. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתונים מראים כי במודיעין-מכבים-רעות נרשמו רק 0.8 נפגעים ל-1,000 תושבים, נתון, שכאמור, מדרג את העיר בתחתית טבלת הערים שבהן למעלה מ-50,000 תושבים מבחינת מספר הנפגעים מתאונות דרכים שאירעו בשטחן.

בעירייה מציינים השבוע כי מדובר במגמה אותה מובילה העירייה במסגרת התכנית הרב שנתית למיתון התנועה שיצאה לדרך בשנת 2009, שמטרתה להגביר את הבטיחות למשתמשי הדרך – הולכי הרגל והנוסעים בכלי הרכב, שיזם ראש העיר, חיים ביבס.

יש לציין כי על פי הנתונים לעשור האחרון נרשמת בכל שנה ירידה במספר תאונות הדרכים בעיר. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2009 התרחשו במודיעין-מכבים-רעות 115 תאונות דרכים, שבהן נפגעו 214 איש, ארבע מהן היו תאונות קשות שבמהלכן נפצעו 6 אנשים, ואחת קטלנית שבה נהרגה תושבת אחת. בשנת 2013, לעומת זאת, נרשמו בעיר 63 תאונות דרכים, שכתוצאה מהן נפצעו 121 בני אדם. בשנת 2016 התרחשו בעיר 37 תאונות דרכים, שכתוצאה מהן נפצעו 71 בני אדם, בהן תאונה אחת קשה שבה נפצע אדם אחד. עוד מראים הנתונים כי עד חודש אוקטובר 2017 התרחשו בעיר 27 תאונות דרכין, שכתוצאה מהן נפצעו 66 בני אדם ובהן שתי תאונות דרכים קשות בהן נפצעו שני בני אדם.

כאמור, במסגרת התוכנית הרב שנתית למיתון התנועה והגברת הבטיחות, ביצעה העירייה שורה של פרויקטים להגברת הבטיחות בכבישי העיר, בהם בניית כיכרות, התקנת פסי האטה בצירים מרכזיים ובסמוך למוסדות חינוך ומבנים ציבוריים, הגבהת מעברי חצייה בצמתים ועוד.

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

ראש העיר חיים ביבס: "כאשר מובילים תוכנית רב שנתית מסודרת בשיתוף עם המשטרה, המושתתת על ניתוח נתונים והצבת יעדים, רואים את המגמות והתוצאות. מהפכת תשתיות התחבורה שהתחלנו לפני כעשור, בעבודה מסודרת ועקבית ולפי תוכנית מסודרת של מיפוי הרחובות והצמתים הבעייתיים שבהם היו תאונות ונפגעים לאורך השנים, כוללת הקמת עשרות כיכרות ברחבי העיר, התקנת פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים ליד מוסדות חינוך, מרכזים שכונתיים ומבני ציבור. כל אלו ועוד, הוכיחו את עצמם והורידו משמעותית את מספר נפגעי תאונות הדרכים בעיר. אנו נמשיך בתוכנית הרב שנתית לשפר למען בטיחותית הילדים והתושבים".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר