בדיקת הריון (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

בדיקות בהריון – האם כמה שיותר זה יותר טוב?

נכון תעשה כל הריונית אם היא תנצל את הפלטפורמה הטכנולוגית, שמעמידה הקדמה לרשותה, מבלי לפתח חרדה או תלות בבדיקות

פורסם בתאריך: 11.3.18 16:31

ההיריון מזמן לכל אישה בדיקות שונות, חלקן לצורך ניטור קבוע ומעקב התפתחות אחר העובר מחד ובריאות האם מאידך (מעקב אחות, בדיקות שתן ודם וכיוצ"ב) וחלקן לצורך בחינה ספציפית המוגבלת בזמן מדויק בהיריון (שקיפות עורפית, מי שפיר, סקירת מערכות ועוד).

להורדת האפליקציה של "כל העיר מודיעין"

ככלל נשות ישראל נחשבות לצרכניות בדיקות מרובות, דבר שנטיית הלב היא לשייכו לחשיבות התא המשפחתי ביהדות ולחיפוש אחרי "התינוק המושלם" המאפיין את ימינו אלו.

מבלי להיכנס לוויכוח נדמה כי ככל שהאישה הינה חילונית, בעלת השכלה גבוהה פורמלית ובמעמד סוציו-אקונומי גבוה רף הבדיקות הולך ועולה, וככל שהאישה דתית, בעלת השכלה בסיסית ובמעמד סוציו-אקונומי נמוך כך תתבצענה הבדיקות ההכרחיות ביותר. למותר לציין כי אופי האם, צביון חייה ואמונתה משפיעים בצורה מהותית על ביצוע הבדיקות בעיקר נוכח המשמעות האפשרית של בדיקה לא תקינה.

נדמה כי לעתים קרובות נשים שמוכנות רגשית לנקוט פעולה אקטיבית בעקבות תוצאת בדיקה המצביעה על סטייה מנורמה כלשהי (התערבות כירורגית פנים רחמית, היערכות למציאות לאחר הלידה ועד הפסקת היריון) יצרכו את כלל הבדיקות שמציע סל הבריאות ואף מעבר לכך. בעוד שנשים שמוכנות נפשית לנקוט בגישה פסיבית ו"לשלם" את מחיר הא-נומליה או הפגם לכאורה שימצא בעובר מסתפקות בבדיקות המומלצות על ידי רופאי הנשים ולעתים אף פחות.

יש לזכור כי בסופו של דבר "פגם" הוא בעיני המתבונן וכי בעידן שבו מתרבה הדרישה להנדסה גנטית הרבה הוא לא בהכרח נדרש, טוב או מחויב המציאות.

 

נכון תעשה כל אישה אם תנצל את הפלטפורמה הטכנולוגית שמעמידה הקדמה לרשותה כדי לכלכל את מעשיה לרבות התארגנות לסיטואציות מורכבות שעשויות להתרחש, מבלי לפתח חרדה או תלות בבדיקות אלו וללא קשר לאופי המעשה שתנקוט עם מתן המידע שיושפע מן הסתם מסביבתה, מאמונתה, ממחשבתה העצמאית ומיכולתה להתמודד עם הבאות.

חגית לוינגר-סויסה (צילום: פרטי)

חגית לוינגר-סויסה (צילום: פרטי)

חגית לוינגר-סויסה,

דולה ומנחת סדנאות הכנה ללידה,

תושבת מודיעין. 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר