סגן ארבל שקד וסגן אביחי טובי (צילום: דובר צה"ל)
סגן ארבל שקד וסגן אביחי טובי (צילום: דובר צה"ל)

סגן אביחי טובי ממודיעין וסגן ארבל שקד מרעות סיימו ביחד את קורס החובלים היוקרתי

סגן טובי: "בספינה אין לאן לברוח - אתה בים עם אותם האנשים". סגן ארבל: "קורס חובלים אי אפשר לעשות לבד. אביחי ואני לא היינו יכולים לעבור את הקורס בלי לעזור אחד לשני"

פורסם בתאריך: 11.3.18 09:37

סגן אביחי טובי (22) ממודיעין, וסגן ארבל שקד (21) מרעות סיימו לאחרונה את קורס החובלים היוקרתי, שנמשך כשנתיים וחצי, בתפקיד קציני לוחמה אלקטרונית. שניהם חתומים לעוד 5 שנים בצבא.

סגן אביחי טובי, למד בישיבה התיכונית אמי"ת נחשון בעיר, והרחיב את לימודיו במקצועות טכנולוגיה, פיזיקה וגמרא. הוא למד במכינת חנתון, המשלבת דתיים וחילוניים. הוא התגייס בגיל 19.5. "רק כשקיבלתי את הזימון השלישי לקורס חובלים, הלכתי לראות מה זה בכלל. עברתי גיבוש שבסופו אמרו לי שהתקבלתי למגמת אלקטרוניקה. ואז הייתי צריך להחזיר תשובה האם זה מעניין אותי. התחלתי לחקור על הקורס והבנתי שזה משלב קרביות, מבצעים וטכנולוגיה עם מערכות מתוחכמות ומהמתקדמות בעולם. הבנתי שהשילובים של מבצעיות פיקוד וטכנולוגיה מעניינים אותי והתגייסתי לקורס". מספר טובי.

להורדת האפליקציה של "כל העיר מודיעין"

מה היה הכי קשה בקורס?

"יש ימים ולילות שבהם אתה לפני ועדות שצריך לעבור, ואתה מוצאת את עצמך שבועות חודשים לפני לומד וחורש עד השעות הקטנות של הלילה וזה מאוד קשה".

מהן התכונות שצריך בשביל לעבור קורס חובלים?

"יכולות לימוד כי צריך להיות מקצועי במה שאתה עושה. סבלנות כי לא מיד אתה יכולה לראות את כל התמונה, והרבה פעמים אתה שואל את עצמך, למה אני צריך את זה? וגם יכולות בינאישיות כי בספינה אין לאן לברוח – אתה בים עם אותם האנשים".

סגן אביחי טובי (צילום: דובר צה"ל)

סגן אביחי טובי (צילום: דובר צה"ל)

מה אמא אומרת על המסלול שלך בצבא?

"לא שונה מאימהות ללוחמים אחרים בצבא. היא גאה בי, ודואגת שאחזור הביתה כמה שיותר".

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

"זה עוד רחוק. בינתיים, אני רוצה ליהנות ולהתפתח".

סגן ארבל שקד הוא בוגר תיכון מור, בו למד במגמת הנדסת תוכנה וביולוגיה. אהבתו למים מתחילה כבר מגיל שבע, עם השתתפותו בתחרויות שחייה אזוריות, שבמהלכן זכה במדליית ארד. בגיל 15 השתתף באליפות הארץ. הוא מספר כי הקורס מהווה עבורו שילוב של כל מה שהוא חיפש בשירותו הצבאי – רצון ללמוד ולפקד, ולהיות בתפקיד משמעותי. "כבר בתור תלמיד היה לי ברור שאני רוצה להתגייס לחיל הים. היה ברור לי שאני רוצה להיות קצין, לוחם ומפקד ובחיל הים. באתי מאוד ממוקד. קורס חובלים נתן לי את כל הדברים האלה".

אתה במגמת אלקטרוניקה. איזו מגמה נחשבת הכי יוקרתית על הספינה?

"לכל מגמה יש את גאוות היחידה שלה, ואם שואלים אותי ברור שאני אגיד על היחידה שלי, אבל בסופו של דבר כולם צריכים אחד את השני כדי לעבוד ביחד ואין מקום לאגו בסביבה".


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

 

האם השתתפות בתחרויות תרמו להצלחתך בקורס?

"כל ההתעסקות שלי בספורט תחרותי תרמה לי בקורס. קורס חובלים אי אפשר לעשות לבד. טובי ואני לא היינו יכולים לעבור את הקורס, בלי לעזור אחד לשני. כל אחד היה יושב עם השני ומסביר לו את מה שהוא פחות טוב בו. צריך לדעת לעבוד בצוות. אי אפשר לעבור את הקורס הזה לבד".

סגן ארבל שקד (צילום: דובר צה"ל)

סגן ארבל שקד (צילום: דובר צה"ל)

מה היה הכי קשה במהלך הקורס?

"בעיקר להיפרד מחברים מודחים".

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

"מבחינתי כרגע אני גדול וזה מה שאני עושה".

מה אמא שלך אומרת על המסלול המאתגר שלך בצבא?

"היא תומכת וגאה, ובעיקר שמחה שאני עושה את מה שאני אוהב".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר