גילי שריר (צילום: דן שריר)
גילי שריר (צילום: דן שריר)

וידאו: התקווה הבאה למדליה אולימפית – הג'ודוקא גילי שריר בת ה-18 ממיטב מודיעין

הג'ודוקא שריר, תושבת מזור בחבל מודיעין, ספורטאית מצטיינת, זכתה באליפות ישראל לבוגרות בג'ודו במשקל של עד 63 ק"ג: "אני רוצה להביא מדליית זהב אולימפית למדינה, זה החלום"

פורסם בתאריך: 4.3.18 15:00

האם התקווה הבאה למדליה אולימפית מגיעה מכיוון מודיעין? גילי שריר בת ה-18 ממועדון "מיטב מודיעין" היא כנראה הדבר הבא בעולם הג'ודו, והיא כבר קוטפת תארים רבים ומסומנת על ידי איגוד הג'ודו כמי שעשויה באולימפיאדה הקרובה בטוקיו בשנת 2020 או אולי זאת שאחריה להיות הירדן ג'רבי הבאה.

 



 

שריר, תושבת מזור בחבל מודיעין סיימה את לימודי התיכון רק לפני כחצי שנה, ונמצאת לפני הגיוס לצה"ל וכבר מוכרת כספורטאית מצטיינת. רק לפני כחודשיים זכתה באליפות ישראל לבוגרות בג'ודו במשקל של עד 63 ק"ג כשהיא מנצחת בדרך ספורטאיות בוגרות ממנה. במשקל הזה זכתה ירדן ג'רבי במדליית ארד באולימפיאדה האחרונה.

"יצא לי להתאמן כמה פעמים עם ירדן ג'רבי, זה די נדיר", מספרת שריר בראיון ל"כל העיר – מודיעין". "היא התחרתה בבוגרות ואני בצעירות ולכן זה מאוד יוצא דופן שלקחו אותי להתאמן איתה, אבל זה מאוד מחמיא. זה דירבן אותי ונתן לי המון מוטיבציה, כי מדובר בסופרטאית אדירה, ירדן ג'רבי היא השראה עבורי".

לשריר הישגים רבים, אחד מהם הוא זכייה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 23 שנערכה בפודגוריצה, מונטונגרו לפני כשלושה חודשים וחודשיים קודם לכן זכתה במדליית כסף באליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה במריבור, סלובניה. באפריל הקרוב תיערך בישראל אליפות אירופה בג'ודו ובנבחרת אליה שייכת שריר חושבים ברצינות לאפשר לשריר להתחרות כנציגה הבכירה במשקל שלה לאור ההישיגים האחרונים והסיכויים לכך טובים.

איך הגעת בגלל לג'ודו?

"הכל התחיל כשהייתי בת ארבע וחצי. נרשמתי לחוג במושב שלי וגם אחי התחרה אז והרבה מאוד מבני הישוב. כולם הלכו אז גם אני, אבל אני נשארתי בזמן שהשאר נשרו".

למה דווקא ג'ודו?

" כי זה ספורט יחידני ולא קבוצתי. הניצחון או ההפסד זה על הספורטאי בלבד, כל האחריות היא עלי ואני שולטת במה שקורה, אני אוהבת את זה. כולם יכולים לתת עצות ולהגיד כל מיני דברים, אבל בסופו של דבר אני מחליטה. אני גם אוהבת את המגע והפיזיות שיש בג'ודו, שזה ספורט מאוד טוטאלי ובכלל צריך הרבה מוח מאחורי זה, זה מאוד טקטי. צריך להפיל בדרך הקלה ביותר את היריב ולעשות את זה כמה שיותר טוב".

"פעם חשבו שג'ודו זה רק של גברים", אומרת שריר, "היום יודעים שזה לא ככה, כמו כל ענף. בנות יכולות להצליח בדיוק אותו דבר כמו הגברים ויש הישגים יפים בספורט הזה. אני ממליצה בחום לבנות ולבוא להתנסות ולראות אם זה מתאים לה. כמו שאני התאהבתי אולי גם  הן יתאהבו. זה דבר שאני מאוד אוהבת לעשות".

אייל בכר וגילי שריר (צילום: אלבום פרטי)

אייל בכר וגילי שריר (צילום: אלבום פרטי)

המשפחה של שריר נרתמת כולה לקריירה של גילי. "עוד לפני שהבאתי את התוצאות המשפחה שלי עוזרת המון", מתארת שריר, "אני מודה להם על כל העזרה כי זה סיפור שלם ולא פשוט. יש המון הוצאות כמו טיסות, מחנות אימונים בארץ ובחו"ל. נסיעות כמו אוטובוסים, רכבות , לוקחים אותי ומחזירים אותי ואני חייבת תודה לכולם – ההורים שלי, סבא וסבתא שלי, האחים שלי, כולם תורמים את חלקם. גם כל הצוות של מיטב מודיעין בראשותו של אייל בכר ושאר הצוות נתי כפרי, אלי הרוש וטל דרור שעוזרים לי המון ולמאמן שלי בנבחרת הג'וניור עידו בר ולמאמן הבוגרות שני הרשקו".

 

שריר טסה השבוע לוורשה, שם נערך טורניר סבב עולמי לבוגרות עם ניקוד לאולימפיאדה ושריר רוצה להשיג את הקריטריון ולייצג את ישראל, אבל זו רק התחלת הדרך עד לטוקיו בעוד שנתיים וחצי. "יש עוד זמן עד לאולימפיאדה ויהיו עוד המון תחרויות", היא אומרת בצניעות ומסמנת מטרה ברורה: "אני רוצה להביא מדליית זהב אולימפית למדינה, זה החלום".

"אין ספק שהפרישה של ירדן ג'רבי פתחה עבור גילי שלנו את התחרות לטוקיו 20 ואני סמוך ובטוח שהיא בדרך הנכונה", מסכם אייל בכר, מאמנה של שריר במיטב מודיעין.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר