מיזם הליצנים הרפואיים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
מיזם הליצנים הרפואיים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

יוזמה: מתמודדים עם החיסונים בעזרת ליצנים רפואיים

כ-30 ליצנים רפואיים - בני נוער תושבי העיר, התגייסו לעודד ולתמוך בילדי כיתות א בימי החיסונים המרתיעים

פורסם בתאריך: 31.1.18 12:31

דרך נפלאה להעביר את ימי החיסונים בבתי הספר היסודיים בצורה נעימה יותר: כ-30 בני נוער תושבי מודיעין-מכבים-רעות מגיעים לבית הספר היסודיים בעיר כליצנים רפואיים, ומעודדים את הילדים באחד הימים המרתיעים ביותר שאיתם יתמודדו בשנותיהם הראשונות בבית הספר.

מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בארץ, 'זריקת עידוד', אשר החל כפיילוט בעיר בשנה שעברה והתרחב השנה לכלל כיתות א בבתי הספר היסודיים בעיר.

מיזם הליצנים הרפואיים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

כידוע, ימי החיסונים בבתי הספר היסודיים הם ימים לחוצים ולעיתים אפילו טראומטיים לחלק מהילדים. הלחץ והחרדה הם מנת חלקם של רבים – החל בילדים, דרך הצוות החינוכי ועד לצוות הרפואי. בפועל, 'יום החיסונים' מתחיל כבר מרגע ההודעה הרשמית על החיסון, כשבוע לפני התאריך, ומסתיים בסוף יום הלימודים המדובר. כל פרק הזמן שלפני החוויה ואחריה לה ולעיבוד שלה, שמתבטא בדרך כלל בתיאורים שאינם חיוביים. פרויקט 'זריקת עידוד' מנסה לשנות זאת.

במסגרת הפרויקט גובשה קבוצה של כ-30 נערים ונערות מכיתות יˉיב, תלמידי תיכונים בעיר. הם עברו יחד סדנה להכרת יסודות הליצנות הרפואית, על מנת לסייע ברגישות ובמקצועיות לילדים המתמודדים עם החרדות, כך שאלו יזכו למענה מבחינה רגשית – אך מבלי לפגוע בהתנהלות המקצועית בשטח, בזמן 'יום החיסונים'.

תמיכת הליצנים הרפואיים מסייעת בשמירה על מסגרת בית ספרית שגרתית ככל האפשר בימי החיסונים ובהפגת חרדות וחששות בקרב הילדים (וההורים), מה שמאפשר לצוותים הרפואיים לבצע את החיסונים במהירות וביעילות.


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

כיצד מתקיים הפרויקט בפועל? הליצנים מגיעים לכיתות א לבושים בבגדים רגילים אך מעוררים גיחוך וללא כל איפור. למעשה, סימן ההיכר הבולט שלהם הוא אחד: האף האדום. בכל יום חיסונים (שנמשך בממוצע 2ˉ3 שעות) הם מגיעים בזוגות או בשלשות לבתי הספר, מכירים את הצוות החינוכי ואת הצוות הרפואי ומתחילים את יום הלימודים בכיתה. עם תחילת החיסונים הם 'נכנסים לפעולה' ומסייעים לילדים להתמודד עם החרדה – ללא התערבות של צוותי החינוך או ההורים. פעולותיהם מתבססות על הקשבה, על נועם ועל צחוק, ללא כפייה וללא הפרעה למהלך הלימודים, תוך שימוש באביזרים פשוטים כגון בועות סבון, בובות כפפה ומדבקות ובטכניקות של אמפתיה, הדהוד והסחות דעת.

מיזם הליצנים הרפואיים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

נוסף על מיזם 'זריקת עידוד', עורכת קבוצת הליצנים הרפואיים הזו ימי הולדת לילדים ממשפחות מעוטות יכולת, לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולכאלה שאין באפשרותם לחגוג יום הולדת. הם גם לוקחים חלק באירועים עירוניים מרכזיים – העדליידע, אירועים עירוניים ועוד.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר