(צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות תיירות חבל בנימין)
(צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות תיירות חבל בנימין)

חוויה להורים ולילדים: מחלבת הבוטיק – בעקבי הצאן

בחבל בנימין שוכנת לה מחלבת הבוטיק שהקים מאיר לוץ, שם יוכלו הילדים להכיר את הצאן, להתנסות בחליבה וגם לטעום

פורסם בתאריך: 29.1.18 13:21

מאז ומעולם חלם מאיר לוץ להיות רועה צאן. בגיל 14 הוא כבר היה אחראי על דיר של 100 עיזים אותם הוא רעה בשדות של עמק שילה. אחרי חצי שנה הוא קיבל שתי גדיות, מהן הוא חלב ארבעה-חמישה ליטר ביום. עם השנים הוא הגדיל את הדיר הפרטי שלו והתחיל לייצר יוגורט מסוגים שונים, גבינות קשות, לאבנה ועוד.

לפני מספר שנים, ולאחר שבמטבח הביתי שלו כבר לא היה מקום לייצר את כל הגבינות והיוגורטים, הוא בנה את מחלבת "בעקבי הצאן", שממוקמת ביישוב עדי-עד, בסמוך לדרך נוף הכרמים שבחבל בנימין.

מחלבת הבוטיק "בעקבי צאן" (צילום: מתוך פייסבוק)

מחלבת הבוטיק "בעקבי צאן" (צילום: מתוך פייסבוק)

וכן, כיום גם אתם יכולים ליהנות מיציר כפיו של החלבן, וגם לסייר עם הילדים בדיר של מחלבת הבוטיק, שבה תוכלו למצוא עיזים אלפיניות מזן מובחר וגם, כמובן, גדיים.

בביקור במחלבת הבוטיק הזו יזכו הילדים להכיר את הצאן ויקבלו הסבר על אורח החיים בדיר, ישמעו על ייחודן של העיזים האלפיניות – שמקורן בצרפת והן מתבלטות ביופיין הרב וכן בתנובת חלב ושומן גבוהים – יאכילו את הגדיים, יתנסו בחליבה, ילמדו על סגולותיו של חלב עיזים וייחודו התזונתי, וגם יטעמו מהתוצרת המעולה שמייצרת המחלבה, גבינות קשות שונות, גבינה עם לימון ויוגורט במבחר טעמים.

 


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

 

בנוסף, המחלבה מציעה סדנאות גיבון – ייצור גבינה – שבהן עוברים את כל תהליך הייצור: חולבים, מודדים את טמפרטורת החלב עם מדחום, מוסיפים לימון ובסוף התהליך לוקחים הביתה את הגבינות שהכנתם – חוויה להורים ולילדים.

מחלבת הבוטיק "בעקבי צאן" (צילום: באדיבות תיירות חבל בנימין)

מחלבת הבוטיק "בעקבי צאן" (צילום: באדיבות תיירות חבל בנימין)

ניתן לשלב את הביקור עם ארוחות מתוצרת המקום.

מחלבת בעקבי הצאן. יישוב עדי עד. בתיאום מראש בטל' 055-6600314.
מחיר סיור כולל טעימות: 25 שקלים למבוגר, 18 שקלים לילד.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר