מפגש האופרה של התלמידים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
מפגש האופרה של התלמידים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

מודיעין: 1,500 תלמידי ג' ו-ד' באופרה 'חליל הקסם'

1,500 תלמידי ג' ו-ד' באופרה 'חליל הקסם' בהיכל התרבות, כחלק מתוכנית מוזיקלית שנתית שממנה נהנים תלמידי בתי ספר רבים בעיר

פורסם בתאריך: 25.1.18 16:25

נחשפים לקסם האופרה – כבר בגיל צעיר: במהלך יומיים לאורך השבוע התכנסו כ-1,500 תלמידים מכיתות ג ו-ד מבתי ספר במודיעין בהיכל התרבות העירוני, כדי לצפות במופע האופרה 'חליל הקסם'. המופע בוצע על ידי אומני האופרה הישראלית, על פי יצירתו של המלחין המפורסם מוצארט, והיווה את נקודת השיא של מפגשי חשיפה לאופרה שהחלו עם פתיחת השנה בבתי הספר השונים.

מטרת תוכנית זו, שמתקיימת בשיתוף משרד החינוך, עיריית מודיעין-מכבים-רעות והאופרה הישראלית, היא להציג בפני התלמידים בגילים 9ˉ11 את תחום האופרה, אשר נחשב נגיש פחות מורכב יותר לילדים.

היוזמה פתחה בפני הילדים צוהר לעולם המורכב של היצירה המוזיקלית, הדורשת מן הילדים ריכוז רב, חשיבה מעמיקה ודמיון. המופע הותאם לילדים ונערך באופן ידידותי ונגיש יותר, ולפניו נפגשו הזמרים והנגנים עם ילדי כיתות ג ו-ד שהשתתפו בתוכנית, לטובת הכנה והסברה על יצירת האופרה 'חליל הקסם'. נוסף על כך, קיבלה כל כיתה דיסק עם היצירות המושמעות במופע, על מנת שיוכלו התלמידים להתוודע אליהן עוד לפני מועד ההופעה.

המופע בהיכל התרבות התקיים במעמד ראש העיר, חיים ביבס, שבירך "על הפרויקט היפה החושף את התלמידים לעולם התרבותי האומנותי של האופרה בגיל כה צעיר". גם סגנו, מחזיק תיק החינוך מויש לוי, נכח בהופעה, ולצידו ומנהל 'סל תרבות ארצי' במשרד החינוך, רן שפירא.

מפגש האופרה של התלמידים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

מפגש האופרה של התלמידים (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

במהלך השנה יתקיימו מפגשי חשיפה נוספים למוזיקה המיועדים לילדי החטיבות הצעירות (גני החובה) ולילדי כיתות א-ב, שייהנו במהלך התוכנית מהקונצרט 'שיר של יום' עם בועז דוידוף ויובל קידר. מדובר על קונצרט חוויתי ולימודי, בשיתוף פעולה מלא עם הילדים – בשירה, בתנועה ובנגינה. על פי התכנון, יזכו הילדים גם לעבוד על כישורי השירה בכיתה, ורגע השיא יגיע כשמאות תלמידים יחדיו ישירו בהרמוניה עם הלהקה בזמן אמת. בקונצרט ישולבו קטעי מוזיקה בסגנונות שונים – פיוטים, מוזיקה עכשווית, מוזיקה קלאסית מערבית, מוזיקה אוריינטלית ועוד.

גם כיתות ג-ו ייהנו ממופע מוזיקה, המותאם לחגיגות לציון 70 שנה לקום המדינה. המופע, שנקרא 'סינקופה קונצרט לכלי הקשה', ייערך עם המוזיקאים והנגנים תושבי העיר רמי שולר ואילן בריידמן. 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר