אילנה קוסטרובה, דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

המדור של דשה: דוגמנית האינסטגרם אילנה קוסטרובה חושפת את האישיות מאחורי התמונות הלוהטות

אילנה קוסטרובה, בת ה-20, שמתחזקת את אחד הפרופילים הפופולאריים ביותר באינסטגרם הישראלי, מדברת על הפרעות האכילה, על פרסום מוצרים תמורת כסף, על עיצוב אופנה וגם על איך היא מתמודדת עם הודעות ממטרידנים

פורסם בתאריך: 25.1.18 08:57

אילנה קוסטרובה בת ה-20 מתחזקת את אחד הפרופילים החזקים באינסטגרם הישראלי, הכולל מאות תמונות. היא סטודנטית בשנה ב' לעיצוב אופנה, מתגוררת בחיפה ומעדיפה שתקראו לה פשוט "אילנה". היא התחילה לפרסם את תמונותיה דווקא לאחר תקופת משבר. "הייתי ילדה נורא רזה וסבלתי מהפרעות אכילה", היא חושפת, "כשהתחלתי להתאמן ולהרים משקולות הגוף שלי השתנה. התלהבתי והתחלתי להעלות לאינסטגרם תמונות שנחשבו ל'שנויות במחלוקת' – זאת אומרת חשופות. כיום, זה הרבה יותר נהוג והביקורת כלפי זה פחות חריפה. החברה שלנו נוהגת להאדיר ולהעריץ מראה חיצוני באופן כללי, ובמיוחד את מראה הגוף החטוב. לכן התפרסמתי".

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

למרות שכבר צברה 180,000 עוקבים, קוסטרובה נשארת עם רגליים על הקרקע. "קודם כל, אני בכלל לא 'מפורסמת'. בשביל להתפרסם צריך באמת לעשות משהו", היא אומרת, "זה למה אני לא ממנפת את האווירה של הכושר והגוף של החשבון שלי לשום מקום. אני רוצה להתפרסם בעזרת התואר שלי או כמישהי שמשפיעה על אנשים בצורה חיובית, ומעניקה השראה שהיא מעבר לצילום תחת בחוף. לא חיפשתי פרסום כשהתחלתי להעלות תמונות ועשיתי את זה בגלל הפרעות האכילה שלי. הרגשתי שאם אני נראית כלכך טוב בתמונה אז אני גם נראית טוב במציאות וזה היה מעין אישור עצמי. עם הזמן למדתי לקבל את עצמי עם כל ההפרעות שלי".

קוסטרובה מדגישה שהמראה החיצוני הוא רק צד אחד שלה, ולכן חשוב לה להעלות גם תוכן עם ערך מוסף: "אני משתפת המון תכנים מעבר לתמונות, בין אם זה בסטורי ובין אם זה בחשבון השני שלי(@ilana.kostrova), שם אני מנסה להעביר את השקפת העולם שלי ואני חושבת שאפשר ללמוד ממנה המון לגבי התמודדות עם הפרעות, ביקורת מהחברה, ביטחון עצמי ועוד".

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

חלק מהתגובות בפוסטים שלה, בין הפרגונים, אפשר למצוא גם לא מעט ביקורת לא עניינית וחשוכה. את קוסטרובה זה לא ממש מעניין: "זה לא המקום של אף אחד לשפוט. אם מישהו עושה משהו שלא פוגע באחרים או בזולת או פיזית בעצמו אני לא רואה שום סיבה לגנות אותו על כך, כל אחד מתמודד עם דברים אחרים בחיים מסיבות שונות ואין שום סיבה לנסות לדרוך על אנשים בגלל השקפות עולם שונות. לי אישית אין שום בעיה עם הצגת הגוף שלי, לדעתי זה דבר יפה, אני מבינה שבתרבויות שונות זה נחשב לדבר אסור וזה בסדר גמור, אני חושפת את התוכן שלי בפרופיל הפרטי שלי ומי שזה פוגע בו יכול לחסום אותי ולא לראות את התוכן".

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

קוסטרובה מפרסמת באופן קבוע צילומי מסך של הודעות אותן היא מקבלת ממטרידנים במטרה להעביר את המסר שכיום, בשנת 2018, כשאישה מפרסמת תמונות חשופות זה לא אומר שהיא מזמינה הטרדה מינית (אם זה לא היה מובן קודם). "אנשים מרשים לעצמם היום יותר מדי", היא מדגישה, "מגיל 14 מטרידים אותי מינית ומילולית באינטרנט ושמעתי אין ספור קללות, ראיתי אין ספור תמונות של איברי מין של גברים שנכפו עלי. כיום אני משתמשת בשליליות שמנסים להעביר לי ופשוט צוחקת על זה. היום, אני יודעת בדיוק איך להתמודד עם התופעה, ומרוב שחוויתי את זה כל כך הרבה זה עובר לידי כמו אוויר. אבל צריך לזכור שברשת יש הרבה ילדות קטנות שפתאום שולחים להן תמונה לא ראויה או קללה, וחשוב לי לשמש דוגמה לאיך כן אפשר להתמודד עם זה – לא לקחת ללב, לא להיפגע, לא לתת לזה להגיע אלייך, כי מי שעשה את זה הוא ה'לא בסדר' ולא את".

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

בניגוד לכוכבות אחרות, חשוב לה להזכיר לעוקביה שהאינסטגרם הוא בועה מושלמת שלא תמיד משקפת את המציאות."אני מעלה תמונות שאני נראית בהן מושלמת כביכול", היא אומרת, "אבל בסטורי, למשל, אני מציגה את עצמי כמי שאני ולא כמי שאני מתיימרת להיות, אני מאוד 'שקופה' ולא מנסה להסתיר יותר מדי דברים. התמונות שלי הן רק דמות שיצרתי 'בטעות' כשעוד הייתי קטנה והתמודדתי עם הפרעות, כיום אני משתמשת בדמות הזאת לדברים שהם אחרים, להראות שנכון, אני דוגמנית האינסטגרם שכולכם רגילים לראות, אבל בעצם אני לא מושלמת באמת כמו שאתם רואים בפיד של שאר דוגמניות האינסטגרם".

דבר נוסף שמבליט את קוסטרובה משאר כוכבי הרשת הוא ההתנגדות שלה לפרסם מוצרים שהיא לא מאמינה בהם ובכך לעשות כסף על חשבון העוקבים שלה. "מציעים לי כל הזמן לפרסם מוצרים, ובתור סטודנטית את אומרת לעצמך 'זה להרוויח כסף שאני צריכה ללימודים', אבל זה תמיד כל מיני דברים הזויים שלא בא לי לפרסם כי אני לא מאמינה בהם. אחרי פעם אחת שפרסמתי מוצר שלא האמנתי בו, אני סולדת מלפרסם דברים מיותרים, לא משנה מה יוצא לי מזה. חוץ מזה, אני נגד הניצול השיווקי של חברות שמנצלות בנות תמימות, ושולחות להן מוצר בתמורה לפרסום. שווי העסקה והפרסום שהחברה מקבלת גדול פי חמש משווי המוצר שהמפרסמת מקבלת, לדעתי זה ניצול. אם יציעו לי לפרסם מוצר שאני מאמינה בו עם תמורה הוגנת, אסכים".

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

למה בחרת ללמוד דווקא עיצוב אופנה?

"לא בחרתי בזה כי אני בחורה אופנתית שמאוהבת באופנה, ממש לא מעניין אותי מה אני לובשת. פשוט מאז שהייתי קטנה מאוד אהבתי לעצב, לאוו דוקא בגדים – לעצב אתרים, עיצוב גרפי, לצייר, לצלם, לתפור ובאופן כללי ליצור. אחרי שהשתחררתי מהצבא חיפשתי תחום שמאגד כמה שיותר עשייה עיצובית ותוצר כמה שיותר מספק, התוצר של אופנה הוא בגד מוחשי והתוצר של שאר הדברים נשאר ברמת הסטילס או ברמת הפוסטר והמחשב. לכן בחרתי את התחום הזה ואני נורא נהנית ממנו. בעתיד ארצה לעסוק בתחום, לא סגורה עוד על איזה נישה, אבל מה שבטוח בייסיק זה לא יהיה, העיצובים שלי הם קצת אוונגרדיים ופחות מה שאנחנו רגילים לראות ברחוב ביום יום".

נעל בעיצובה של אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

נעל בעיצובה של אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

סיפרת שבעבר סבלת מהפרעות אכילה.

"אני לא חושבת שזה 'בעבר', זה משהו שחי איתך, זה תמיד נמצא שם בראש – מעין קול כזה שאני נורא מנסה לחיות ולהסתדר איתו. כשהייתי צעירה נתתי לזה לעצב את כל המציאות שלי, הרדיפה הזאת אחרי 'הגוף מושלם'. הפרעות האכילה הן פשוט הדרך שבה המוח שלי בחר לבטא את ההתמודדות הזאת. כשהייתי יותר צעירה הייתי מרעיבה את עצמי, מנסה להקיא, עושה אימוני אירובי מוגזמים, לוקחת כדורים משלשלים ומה לא. זה הקול בראש שתמיד אומר לך שאת לא מספיק רזה ומושלמת. ואז גיליתי את הכושר שלא ריפא אותי, אך החליף אובססיה אחת באחרת ויותר בריאה, ואני באמת חושבת שזה מה שמציל אותי מלחזור לתקופות האלה".

 


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

מה היית ממליצה לבנות שהיו במצבך לעשות?

"אל תנסו למצוא פתרונות קסם לקול הזה שאומר לכן 'את צריכה להיראות טוב יותר'. אל תלכו להקיא, להרעיב את עצמכן או כל אובססיה אחרת. תחכו שנייה, תנסו להבין למה אתן מבקרות בצורה כל כך חריפה את עצמכן. והאם זה באמת שווה את זה. תנסו להבין מהו המקור כי כשמבינים למה הרבה יותר קל להתמודד עם זה".

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

איך זה שעדיין אין לך בן זוג?

"פשוט אין לי זמן, אני לומדת כל ימי השבוע ובסופי שבוע אני עובדת, וכשאני לא עושה את שניהם אני עסוקה בלעשות עבודות הגשה. אולי זה סתם תירוץ כי עוד לא פגשתי את הגבר הנכון, אבל מי יודע.. בגברים אני מחפשת בעיקר ראש על הכתפיים. כל הגברים שיצאתי איתם עד היום לא הבינו אותי באמת. חשוב לי להיות עם בן אדם שנמצא איתי באותו ראש, שאוכל לנהל איתו שיחה על דברים שהם מעבר ל'מה קורה', אני בן אדם נורא עמוק ואני יכולה פתאום משום מקום להעלות נושאים ממש מוזרים ולא בא לי להרגיש שאני צריכה לעצור את עצמי כי הבן אדם שנמצא מולי יחשוב 'מה היא רוצה'".

אילנה קוסטרובה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

לסיום, איזה מסר היית רוצה להעביר לעוקבים שלך?

"תהיו עצמכם ואל תתנו לאף אחד להגיד לכם שאתם לא בסדר, אף אחד לא מכיר אתכם יותר טוב מאתם עצמכם".

תגיות:

תגובות

9 תגובות
  1. .

    בחורה מדהימה גם באופי וגם ביופי.
    ישלה את כל הנתונים כדי להצליח בחיים,ומה שיותר חשוב שיש לה ראש על הכתפיים ועובדת קשה כדי להגשים תחלם שלה.
    ישר כח ובהצלחה

  2. קארין

    בחורה מהממת, מדהימה יפייפיה מבפנים ומבחוץ, אני מעריצה בחורות שהולכות לפי מה שהן בוחרות ועושות מה שהן מאמינות בו. אני לא מכירה אישית את אילנה אבל לפי הכתבה וחשבון האינסטגרם שלה שאני עוקבת אחריו כבר כמה שנים על השקפות החיים, החברה והעצמי אני מאוד מתחברת לתוכן. אישה חזקה, איתנה ומודל השראה לכל בחורה שיש לה תשוקה מבפנים שהיא רוצה להוציא החוצה אבל מפחדת מביקורת החברה. כל הכבוד אילנה, מעריכה אותך מאוד!!

  3. סתם אחת

    אינטליגנטית ברמות, חסרות בנות כמוה ואם היינו חברות אני בטוחה שהיינו מסתדרות, יש לנו המון במשותף כמו הקטע של הפרעות האכילה והטעם שלה במוזיקה ממש אחלה חחח
    בחורה שהולכת לפי העקרונות שלה ולא נופלת לשטויות, תתרבי אישה

  4. רן

    אחת הבחורות היותר חכמות ברשת.
    יודע להתבטא ולענות יפה לכל המטרידים והמוזרים.
    יש לה ראש על הכתפיים,לומדת ועובדת ולא תלויה במישהו שיפרנס אותה.
    אישה חזקה ועצמאית
    עוקב אחריה כבר תקופה וחולה על השנינות שלה.
    שרק תצליח

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר