אהוד פורת - המדור של דשה אברמנקו (צילום: פרטי)
אהוד פורת, דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

המדור של דשה: אהוד פורת מדבר על אימפריית פשפשוק שלו

פורת, שעומד מאחורי הרעיון לפתיחת קבוצות "פשפשוק" בפייסבוק, הגדיר מחדש את מושג הצרכנות הישראלי. כיום, בבעלותו כ-40 קבוצות, עם מספר מטורף של למעלה משניים וחצי מיליון חברים והיד עוד נטויה

פורסם בתאריך: 18.1.18 11:38

למי שעוד לא בעניינים, אהוד פורת, בן 33, מחולון יצר לפני שש שנים שוק פשפשים אינטרנטי בעזרת פלטפורמת פייסבוק ופתח עשרות קבוצות שמשרתות את הציבור לסחר ולהחלפת מוצרים. כיום קיימות כ- 40 קבוצות פשפשוק בתחומי מכירה שונים מסלולר, ריהוט ודירות ועד לאימוץ כלבים ומסירת חפצים. החזקה מבין כולן היא הקבוצה הראשונה שהוקמה "פשפשוק", אך נראה שבקרוב מאוד תעקוף אותה קבוצת "פשפשוק רכב" המונה כבר כ-400 אלף חברים.

איך עלה לך הרעיון לפתוח את פשפשוק?

"זה היה לפני שש שנים, כשרציתי למכור חפצים עקב מעבר דירה. כשניסיתי לפרסם אותם באתר יד שנייה, התעצבנתי ויצאתי מהר מאוד בגלל שהייתי צריך למלא המון פרטים על כל מוצר בנפרד. באותו הרגע החלטתי לפתוח קבוצת מכירה. תוך שבוע הקבוצה הגיעה ל-10,000 עוקבים ואז הבנתי שעשיתי משהו שלא היה קיים קודם לכן".

אהוד פורת (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

מה מייחד את הקבוצות שפתחת?

"הייחוד הוא הקונספט המנצח של חוויית הקנייה והמכירה הקלילה, הזמינה והנוחה. מרגע שמוצר עולה ללוח, הוא ישירות מקבל חשיפה של אלפי קונים, וכך המוצר במהרה הופך למוצר נחשק ונחטף. בנוסף, שלבי ההתקשרות בין מוכרים וקונים קלים ומתנהלים בהודעות פרטיות ביניהם. פשפשוק מונה מספר רב של קהילות שמשויכות לנושאים שונים, כגון: תינוק ולילד, סלולר, מחשבים, כלי נגינה, תיירות ונופש, רכבים, אופנועים, ועוד. על ידי הפרדת תחומי העניין השונים, נבנות קהילות מגובשות שמעבר לקניה והמכירה ניתנת להם האפשרות לנהל דיון, לבצע סקר, או סתם לשתף חוות דעת".

אהוד פורת - המדור של דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

אתה מעלה תכנים פרסומיים?

"כן, כיום פייסבוק מאפשרים לפרסם תכנים פרסומיים בעמוד העסקי על ידי תיוג עסקה עם הלקוח, ויצא לי לעשות מספר קמפיינים פרסומיים עם חברות מדיה שונות. בקבוצות הפייסבוק, לא קיימת האפשרות לפרסם תוכן פרסומי, אך אני מאמין שזה יקרה בקרוב. עד אז, נמתין".

הציעו לקנות ממך את הבעלות על הקבוצות?

"קיבלתי ועד היום אני מקבל המון הצעות. חברות גדולות מתעניינות על בסיס קבוע ברכישה של הקבוצות, אך מאחר ואני מבין את הכוח העצום שקיים בהן, אני מעדיף כעת לא למכור אותן ולהמשיך לבנות ולהרחיב את הפרויקט. ייתכן ובהמשך אקבל הצעה שלא אוכל לסרב לה, איני יכול לדעת".

הקבוצה "פשפשוק רכב" הפכה לאימפריה, מה מייחד אותה?

"זוהי הקבוצה השנייה בגדולה, בדיוק אתמול הגענו ל-400,000 חברים ואני בטוח שהיא בקרוב מאוד תהפוך לקבוצה הכי גדולה בארץ. אבל שלא תחשבו שזה בא בקלות, ימים כלילות הייתי יושב ומפרסם אותה, מתחנן למפרסמים שונים שיצטרפו ללוח, והעבודה הקשה בסופו של דבר השתלמה – תוך מספר חודשים הקבוצה גדלה בקצב מסחרר והשמועה עברה מפה לאוזן ומפוסט לפוסט, וכיום היא הקבוצה עם הפעילות הכי גבוה עם מספר חודשי מרשים של 800 אלף פוסטים, תגובות, ורגשות".

אהוד פורת - המדור של דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

לדעתך, הקבוצה הזו שינתה את שוק הרכב הישראלי?

"הקבוצה ללא ספק שינתה את הרגלי צריכת הרכבים בארץ, אנשים שלא מצליחים למכור את הרכב שלהם במשך חודשים שלמים, מצטרפים לקבוצה והרכב שלהם עובר בעלות תוך מספר ימים. יש ביקוש והיצע רחבים בתחום הרכבים, והפלטפורמה שפשפשוק מעניקה מתלבשת כמו כפפה על שוק הרכבים בישראל".

אתה מעלה גם תכנים שלא קשורים למכירה וקנייה של מוצרים?

"החלטתי לתת ערך מוסף לקבוצות היד שנייה, וכיום אני מתפעל 3 רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב) על ידי פרסום תכנים ויראליים, אקטואליים, חדשותיים, הומוריסטים, כתבות, סרטונים, עזרה לקהילה ועוד. כך שאם נמאס לגולש לראות מוצרי יד שנייה, אנחנו נדאג להעביר לו את הזמן עם פוסט שמעלה חיוך".

 


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

 

קרו גם כמה רגעים מרגשים במיוחד בעקבות הקבוצות שהקמת?

"קורים המון מקרים מרגשים, בעיקר ב'פשפשוק למסירה' ששם יש את האנשים עם הלב הכי רחב בעולם. כך, תוך שעה הפכה בת מצווה ללא כל אורח להכי מדוברת בארץ. האירוע היה של ילדה שסבלה מבעיות חברתיות בבית הספר ואמא שלה פרסמה על כך פוסט. באותו הרגע, נפל לי הלב לרצפה ומבלי לחשוב פעמיים, פרסמתי אותו בקבוצה, תוך מספר דקות הוא הגיע לאלפי שיתופים. עזבתי את המחשב ונסעתי בעצמי לאירוע, כאשר הגעתי לשם חשבתי שטעיתי במקום, לא בגלל כמות האנשים, אלא בגלל שזה הרגיש לי משפחה אחת – זה היה רגע כל כך מרגש לראות קרוב ל-1000 אנשים בתוך אולם ששעה קודם לכן היה ריק. זה גרם לי להתגאות בעם שלי, באנשים שעזבו את העיסוקים שלהם כדי להעלות חיוך לאדם שהם לא מכירים, זה מדהים בעיני. לא חושב שיש את זה בעוד מקומות בעולם".

אהוד פורת - המדור של דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

למה החלטתם ב'פשפשוק חיות מחמד' לאסור מכירת חיות?

"בעבר פרסמו כלבים למכירה בלוחות, ולמען הכנות לא הייתי כל כך מעורב בנושא. מאחר ותמיד תגובות הגולשים למכירות כלבים היו זועמות, החלטתי לשוחח איתם. מהר מאוד הבנתי את הזעקה שלהם, והחלטתי לאסור מכירת כלבים וחתולים בכלל קבוצות פשפשוק. המהלך הוביל להמון תגובות אוהדות. אני לא רואה אפשרות שאתן יד בתעשייה של הרבעות כלבים – כלב מאמצים".

האם לדעתך כיום הדרך לפתיחת עסק צריכה להתחיל קודם ברשת?

"הכוח שהרשתות החברתיות יכולות להעניק לעסקים הוא עצום. היכולות שפרוסות בפני בעל העסק, להגיע לקהל יעד ממוקד, משודרגות ומתפתחות וזו דרך מעולה להגדיל את קהל הלקוחות וההזמנות. אני חושב שכל עסק חייב היום לפחות דף עסקי בפייסבוק וחשבון אינסטגרם. לעשות רע זה לא יכול, אבל להביא חשיפה, קהל חדש, מכירות – זה בטוח יכול".

אהוד פורת - המדור של דשה אברמנקו (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

מה אתה עושה כשאתה לא עובד?

"אני מטייל ביפו, תל אביב ולפעמים בורח לצפון. אני אספן תקליטים ומכאן באה האהבה שלי לשוק הפשפשים ביפו, עד היום אני הולך לשם ולחזור עם תקליט הביתה זו התחושה הכי משמחת שיש. מוסיקה היא הבריחה, לטוב ולרע. תמיד היא שם. (יצאתי רומנטיקן מוסיקלי). בנוסף, אני אוהב לטפח את הגינה שלי, יש לי אוסף קקטוסים בני 50 שנה מהקיבוץ שבו נולדתי. כשיש לי מוזות אני יוצר דברים, בעיקר מעץ. בעבר כמעט התחלתי ללמוד עיצוב תעשייתי, ואז ללא כל הכנה עזבתי את הכל והתמקדתי בפשפשוק. אבל העיצוב זו אהבה שעדיין קיימת בי".

אוסף התקליטים המכובד של אהוד פורת (צילום: פרטי)

אוסף התקליטים המכובד של אהוד פורת (צילום: פרטי)

מהן השאיפות שלך לעתיד?

"השאיפות שלי נוטות להשתנות לעתים קרובות, אבל הצבתי לעצמי יעד להקים את 'פשפשוק דיל' – אתר שיספק את הדילים הזולים והייחודיים ביותר מהארץ ומהעולם, אשר ישלב זירת מסחר חברתית ותוכן ויראלי בשילוב עם קבוצות הפייסבוק. זה הייעוד שבשבילו עמלתי שנים רבות ומקווה שזה יקרה כמה שיותר מהר".

מסר שהיית רוצה להעביר לעוקבים?

"שהם אשמים, בגללם אני מכור! סתם, האמת שבשנה האחרונה התחברתי מאוד לעוקבים שלי באינסטגרם, אני מקבל שם חיבוק חם והמון פרגונים וזה הדבר היחיד שנותן לי את הכוחות להתמיד ולהשקיע. כיף לדעת שהם מתחברים לתוכן, לראש ולשטויות שלי"

תגיות:

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר