(צילומים: Alan Diaz AP, ראובן קפוצ'ינסקי)
(צילומים: Alan Diaz AP, ראובן קפוצ'ינסקי)

הטור של יהורם גלילי: על תרבות הצריכה של תושבי מודיעין

פורסם בתאריך: 21.1.18 11:04

אזור המע"ר במודיעין, שהקמתו נמצאית בימים אלו בשלבים מתקדמים, נושא בשורה נפלאה עבור עיר העתיד. באתר של עיריית מודיעין אף ציינו לפני מספר חודשים – עם אישור תקציב העירייה לשנת 2018 – כי השלמת העבודות במע"ר בשילוב הבנייה המואצת בפארק הטכנולוגי יסייעו להגדלת שיעור הארנונה לעסקים שגובה העירייה (שבשנת 2017 עלתה ל-40 אחוז מסך הכנסות הארנונה).

אם  תוסיפו לכך את העובדה שבשנת 2015 כיכבה מודיעין במקום השני ברשימת הערים היציבות ביותר מבחינה עסקית (עם 252 עסקים שנסגרו המהווים 4.8 אחוז מכלל העסקים בעיר), ואת הנתון שלפיו בשנת 2017 דורגה מודיעין במקום השני בארץ כעיר הידידותית ביותר לעסקים הקטנים במדד הרשויות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, תקבלו תמונה מושלמת עבור בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בעיר.

 


הטור החדש של יהורם גלילי: למה שכרתי משרד חדש מחוץ למודיעין?


 

אולם, עבורי, כתושב ותיק וכבעל עסק העובד ומכיר מאות בעלי עסקים רבים בעיר – חסר נתון אחד משמעותי לקבלת התמונה האמיתית של העסקים הקטנים והבינוניים בעיר: כמה כסף מוציאים מדי שנה תושבי ותושבות מודיעין בחנויות ובעסקים הקטנים בעיר מגוריהם, וכמה כסף הם משאירים בחנויות ובעסקים מחוץ לעיר?

למעלה מ-20 שנה לאחר אכלוסה, מודיעין היא עדיין בעלת אופי מובהק של עיר מהגרים, ולראייה עשרות אלפי תושביה ותושבותיה עובדים, לומדים ומבלים מחוץ לעיר. משמעות הדבר היא שלפחות עשרות מיליוני שקלים מוצאים מדי שנה על ידי תושבים ותושבות העיר על קניות בערים כמו: ראשון לציון, פתח תקוה, ירושלים, תל אביב ועוד. ומנגד, תושבים רבים מיישובים באזור מודיעין, גבעת זאב וירושלים ומיישובים רבים באזור השפלה מבצעים מדי שנה קניות בהיקף נרחב במרכזי הקניות שבאזור המלאכה במודיעין ובכך תורמים רבות לכלכלה המקומית של עיר העתיד.

 

 

מצב זה ישתנה אך ורק כאשר מודיעין תציע היצע נרחב ומגוון של מקומות עבודה איכותיים – ואז גם תשתנה מפת התחבורה אל העיר ובעיקר מחוץ ממנה. כל עוד כבישי 443 ו-431 ימשיכו להיות פקוקים מדי בוקר באלפי רכבים של שכירים, שכירות ובעלי ובעלות עסקים העושים את דרכם למקומות עבודתם, במקביל לרכבות העמוסות לעייפה בנוסעים היוצאות מתחנות הרכבת מודיעין מרכז ופאתי מודיעין ולאוטובוסים העמוסים היוצאים מהעיר, הכסף של תושבי מודיעין ימשיך לצלצל הרבה יותר בקופות של העסקים מחוץ לעיר.

 

יהורם גלילי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

יהורם גלילי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

 

יהורם גלילי,

מנהל קבוצת הנטוורקינג ש.פ.ע מודיעין, פעיל חברתי, משורר, סופר ובעלים של משרד יח"צ

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר