האקתון יזמים, כיתות ט'
האקתון יזמים, כיתות ט'

מתכננים את העשור הבא במודיעין: "האקתון יזמים" לתלמידים

תלמידי שכבה ט', מכל חטיבות הביניים בעיר, השתתפו בהאקתון במטרה להציג מתווה ורעיונות לתכנון העשור השלישי של מודיעין מכבים רעות

פורסם בתאריך: 27.12.17 09:00

תלמידי שכבה ט'  מכל חטיבות הביניים בעיר, השתתפו ביום ראשון בהאקתון יזמים (מרתון רעיונות ומיזמים) במטרה להציג מתווה ורעיונות לתכנון העשור השלישי של העיר מודיעין מכבים רעות והעשור הבא של המדינה, החוגגת 70 שנה. הפרויקט הינו במסגרת תכנית "זהות ומקום" לבתי הספר העל יסודיים בעיר, שנוצרה מתוך מטרה לחזק את תחושת השייכות לעיר, חווית למידה משמעותית וחיזוק הזהות היהודית-ישראלית למקום, למורשת ולמדינה.

ההאקתון התקיים בספרייה של תיכון עירוני ה' ע"ש יצחק נבון בהשתתפות  מויש לוי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, דלילה אשכנזי , מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי, שמובילה את התכנית בעיר בשיתוף מנהלי בתי הספר,  נציגי  משרד החינוך, מינהל חברה ונוער, מכון הרטמן ושותפות רוצ'סטר. נבחרות התלמידים הציגו רעיונות עליהם עמלו במלוא המרץ לקראת ההאקתון  יוזמות והם סבו סביב רעיונות הקשורים לחינוך, תרבות, חברה וקהילה, איכות הסביבה, ביטחון ועוד.


האקתון יזמים, כיתות ט'

האקתון יזמים, כיתות ט'


כך למשל, תיכון עירוני א' הציג מיזם לקידום תהליכי חינוך סביבתי וחינוך לקיימות, בדגש על צמצום השימוש בחשמל והפחתת זיהום האוויר וכן מיזם חינוכי – חברתי תחת השם "תיקון עולם", שמטרתו להעלות למודעות את היחס לצעירים עם מוגבלות בחברה הישראלית. על פי מיזם זה, הפונה לתלמידים ולבתי ספר, ייחשפו בשיעורי חינוך לערך ההתנדבות, הנגישות ולאנשים עם מוגבלויות. בנוסף, יקבל כל תלמיד יומן מסע אישי המתאר את חוויותיו העולות מתוך המפגשים והשיעורים. בדומה , עירוני ה' הלכו על מיזם שנקרא: "צעד ירוק – טביעת רגל אקולוגית בעיר".

תיכון עירוני ב' שואף במיזמו להקים מרכז תעסוקה ומועדון חברים לאנשים עם מוגבלויות ואילו תיכון עירוני ג' לקחו את המיזם שלהם לטובת ציבור ההולכים על ארבע, כשלפי המתווה שיצרו יש לתכנן הקמת ברזיות ציבוריות נמוכות למען הכלבים והחתולים ולשים כלי מים ליד כל ברזיה.

ישיבת בני עקיבא "לפיד" תכננה מיזם בהיבט הביטחוני לפיו יש להפעיל רחפנים להגברת תחושת הביטחון. בית הספר הדמוקרטי החליט על מיזם חברתי לו קראו "האנשים השקופים" שכולו מוקדש למען פועלים ומנקי הרחוב ובמסגרתו יערכו מחוות משותפות עם התושבים והתלמידים של הכרות תודה לאנשים אלו, כמו למשל, משלוחי מנות בפורים, אוכל ועוד. מיזם מקורי במיוחד הציגו תיכון אורט עירוני ד' שמציע לטפל במורכבות החברה הישראלית, הבנויה מרב תרבותיות ומגזרים שונים. על פי המודל שהציעו, יתוכנן חדר בריחה ייחודי שכולו עוסק בחשיפת אנשים לנושא הרב תרבותיות כשבסופו של דבר, יחלחל מסר של אחדות וסובלנות כלפי האחר.

תיכון יחד התייחס ביוזמה לפיתוח מקומות בילוי ופנאי לבני נוער, אולפנת אורות מודיעין תכנן יוזמה שנקראת "עולמות נפגשים" לקירוב דתיים וחילונים ותלמידות אמי"ת בנות ביקשו לקדם מיזם של מערך התנדבות אינטרנטי מתקדם בעיר. תיכון מור יזם יוזמה לשינוי המרחב הלימודי של כיתות הלימוד. תלמדי אמית בנים, יוזמה שמאפשרת רכישת טלפונים סלולאריים שעלותם שווה לכל כיס.

באירוע נערכו גם הרצאות השראה לתלמידים בסגנון TED ובהם מושבים שונים שנועדו לתת להם כלים מקצועיים ומוטיבציה בכל הקשור לנושא היזמות, סודות הפרזנטציה, עבודת צוות וגיוס משאבים. בימים אלה מופקת חוברת דיגיטאלית שמאגדת את כלל היוזמות של תלמידי בתי הספר בעיר.

 

 


Notice: הפונקציה wp_get_loading_optimization_attributes נקרא בצורה לא תקינה. An image should not be lazy-loaded and marked as high priority at the same time. למידע נוסף כנסו לניפוי תקלות בוורדפרס. (הודעה זו נוספה בגרסה 6.3.0.) in /home/kolhairmodiin/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
האקתון יזמים, כיתות ט'

האקתון יזמים, כיתות ט'


מויש לוי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "אי אפשר להפסיק להתפעל מהיזמות והיצירתיות של הנוער שלנו. הרעיונות המקוריים שהעלו במסגרת התכנית העירונית של 'זהות ומקום' חשובים במיוחד, כי הם נעשו מתוך הסתכלות של פרויקטים לטובת העיר, עם כניסתנו לעשור השלישי של מודיעין. במסגרת ההאקתון ניסינו לתת לתלמידים כלים נוספים כדי שיוכלו לפתח ולשווק את הרעיונות שלהם, ואין לי ספק שבסופו של דבר נוכל להעביר חלק מהמיזמים לפסים אופרטיביים בפעילות".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר