מערכת נתוני קורונה עירונית (צילום מסך: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
מערכת נתוני קורונה עירונית (צילום מסך: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

תחלואת הקורונה במודיעין – הושקה מערכת הבקרה החדשה של העירייה

ראש העיר חיים ביבס: "הצלחנו ליצור מערכת מתקדמת ביותר של שליטה ובקרה, שתאפשר לנו לקבל החלטות נבונות, מידתיות וקריטיות בשטח במידת הצורך"

פורסם בתאריך: 10.9.20 07:54

תחלואת הקורונה במודיעין – עיריית מודיעין מכבים רעות לא מחכה לממשלה ופיתחה בעצמה מערכת שליטה ובקרה מתקדמת, שמספקת תמונת מצב עדכנית באשר להתפשטות הקורונה בעיר.

בניית המערכת החלה עוד בחודש מרץ, עם פרוץ המשבר – אגף טכנולוגיות ומערכות מידע בעירייה פיתח את המערכת, שמתעדכנת בזמן אמת בכל הנתונים החשובים לניהול המצב בעיר. "מערכת זו מגיעה בדיוק בזמן", מדגישים בעירייה מודיעין, "לאחר שהממשלה הודיעה כי תיתן לרשויות המקומיות לנהל את המשבר כל אחת בעירה בשיתוף עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות. החלטה חשובה שהתקבלה לאחר דרישתו של ראש העיר ויו"ר שלטון המקומי חיים ביבס".

איך היא עובדת? בעיריית מודיעין מסבירים כי "המערכת כוללת לוח מחוונים אינטואיטיבי וקל לשימוש, המשלבת יכולות מתחום ה-GIS (מערכות מידע גיאוגרפיות) ויכולות מתחום ה-BI (בינה עסקית). המערכת מתכללת מידע ממספר רב של מקורות, בין היתר, משרד הבריאות, רישום תלמידים, משאבי אנוש בעירייה, חוגי עמותת סחלבים ועוד. כך שמתקבלת תמונה עירונית עדכנית, מפורטת ורחבה המאפשרת לחבר בין סוגי המידע השונים ולעדכנם באופן אוטומטי, לבצע תחקורים וכמובן, לקבל החלטות מדויקות ומקצועיות. בעירייה ציינו כי המערכת הציבורית מציגה מידע כללי אודות התושבים החולים ולא מידע פרטני. זאת על מנת להימנע מחשיפת מידע אישי העלול לפגוע בצנעת הפרט. לכן, למשל, המערכת מציגה כמה תושבים חיוביים לנגיף נמצאים בכל שכונה אולם לא תימסר הכתובת הפרטנית של התושב. הנתונים המפורטים נמצאים, כמובן, במערכת השליטה והבקרה של גורמי המקצוע העירוניים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


כך למשל, ניתן לפלח חולים ומבודדים לפי קופות חולים, צה"ל, שכונות, מקומות הדבקה, קבוצות גיל, מוסדות חינוך ועוד. המערכת גם מציגה כל העת באופן ידידותי וברור על גבי מפה מיקומים וחשיפות לחולים, בידודים, וכן גרף יומי למספר תושבים שנמצאו חיוביים לנגיף.


ראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

ראש העיר חיים ביבס (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בעירייה מציינים כי "מדי יום, עורך ראש העיר, חיים ביבס יחד עם גורמי המקצוע בעירייה ישיבות עדכון באשר להתפשטות הנגיף, על ידי שימוש בכלי הבקרה והשליטה באמצעותו ניתן לתחקר ולנהל את המשבר באופן מיטבי. מטרה נוספת וחשובה אותה מספקת המערכת היא שיפור השירות לתושבים, על ידי שיתוף פעולה עם יחידת הבריאות של העירייה שמעדכנת את גופי העירייה כדוגמת מינהל החינוך ועמותת סחלבים. בנוסף, משמשת המערכת ככלי למתן שירות לחולי קורונה ולסיוע מול בתי החולים, קופות החולים ומשרד הבריאות במידת הצורך. המערכת מאפשרת גם ניטור תחלואה ברחובות מדויקים ואפילו בניינים ספציפיים וכן, העירייה הכשירה מערכת לטובת הציבור שמנגישה מידע כמותי וסטטיסטי לתושבי העיר באתר העירייה".

ראש העיר חיים ביבס: "אחד האתגרים הקשים במשבר הזה, הוא קטיעת רצף שרשרת ההדבקה ושליטה על האיזורים המהווים סיכון להתפשטות הנגיף. אני גאה לומר, שכשרשות מקומית הצלחנו ליצור מערכת מתקדמת של שליטה ובקרה, שתאפשר לנו לקבל החלטות נבונות, מידתיות וקריטיות בשטח במידת הצורך, בין אם מדובר על מוסדות חינוך ובין אם על שכונות מסוימות שדורשים תגובה מיידית כנגד הנגיף. יחד עם שותפינו החשובים, משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים אין לי ספק כי נצליח".

חבר המועצה ברוך בוחניק, מחזיק תיקי הבריאות והחדשנות: "המערכת החדשה אותה אנו מציגים, מממשת את השאיפה שלנו להכניס חדשנות ולשפר את השרות לתושב על ידי קבלת מידע אמין ועדכני באופן רציף. אני בטוח שעל ידי הנגשת המידע לתושב אנחנו נגביר את המודעות שלו לסכנות התפרצות הקורונה ובכך נסייע במניעת התפרצות נוספת של הנגיף בעירנו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר