רכב שבו ננעל ילד ונפתח על ידי מתנדבי ארגון ידידים בחודש האחרון במודיעין (צילום: ארגון ידידים)
רכב שבו ננעל ילד ונפתח על ידי מתנדבי ארגון ידידים בחודש האחרון במודיעין (צילום: ארגון ידידים)

"כל שנייה היא קריטית לילד" – בידידים קוראים להורים במודיעין למנוע את האסון הבא

14 מקרי נעילת ילדים ברכב בחודשיים במודיעין והסביבה: "הורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - זה יכול לקרות לכולם", כך אומר שלומי עובדיה, מנהל וכונן ארגון ידידים במודיעין והסביבה, בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על שכחת ילדים ברכבים לוהטים

פורסם בתאריך: 5.8.20 07:47

כמדי שנה בחודשי הקיץ מתרחשים מקרים רבים של שכחת ונעילת ילדים ברכב – כאשר חלקם הופכים לטרגדיה. "בחצי שנה האחרונה התמודדנו בגזרת מודיעין עם 14 מקרי נעילת ילדים ברכב, שזה הרבה", מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" שלומי עובדיה, מנהל וכונן ארגון ידידים במודיעין והסביבה. "צריך להבין שיש הבדל בין שכחת ילדים לבין נעילת ילדים ברכב. מרבית מהמקרים שאנחנו מגיעים ויודעים עליהם זה נעילת ילדים ברכב, היות שהמערכות של הרכבים החדשים עובדות על נעילה אוטומטית, ההורים הכי אחראים בעולם יכולים למצוא את עצמם במצב של נעילת ילד בתוך האוטו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


" זה קורה בדרך כלל כשאחד ההורים יוצא מהרכב לקחת משהו וסוגר את הדלת", מוסיף ואומר עובדיה. "למשל, לקיחת תיק או הוצאת עגלה מתא המטען וכו'. וכך ההורה מוצא עצמו מחוץ לרכב והילד בפנים – כאשר לפעמים הוא נשאר עם מזגן דלוק, ולפעמים בלי שזה יותר מורכב, כבר מהדקות הראשונות שהטמפרטורות חזקות , כל שנייה היא קריטית".

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר מודיעין" בחודשים יוני ויולי נרשמו מספר מקרים של נעילת ילדים במכוניות, כאשר כונני ידידים הוזעקו למקום וחילצו את הילדים בשלום ללא פגע. המקרה הראשון התרחש בחודש יוני ברחוב תשרי בשכונת הכרמים בעיר, ובזמן שהמתנדבים פעלו אמו של התינוק שרה לו כדי להרגיע אותו. כעבור כמה ימים התרחש המקרה השני בחניון ישפרו סנטר, כאשר אמא סגרה בטעות את דלת הרכב, והפעוט ננעל כשהמפתחות בפנים לנגד עיניה. ובחודש יולי התרחש המקרה השלישי ביישוב חשמונאים צפונית למודיעין כאשר פעוט נוסף ננעל ברכב.


החילוץ של הפעוט ביישוב חשמונאים (צילום: ידידים)

החילוץ של הפעוט ביישוב חשמונאים (צילום: ידידים)


עובדיה מתייחס בדבריו לאופן הפעולה של כונני ידידים, ומדגיש כי היתרון העיקרי של המתנדבים הוא שהם פזורים בכל מקום בעיר. "אנחנו לא סטטים, וזה היתרון שלנו", מציין עובדיה. "הכוננים תמיד בתנועה ופזורים בכל מקום. צריך להבין שהסכנה העיקרית זה איבוד נוזלים של הילד כתוצאה מהתביישות והתחממות הרכב. ולכן, המתנדבים מגיעים על בסיס זמינות ומי שישר מקבל קריאה והכי קרוב מגיע לסייע מהר ככל שניתן".

לסיכום, עובדיה מדגיש להורים על מנת להימנע ככל שניתן ממקרי שכחת ונעילת ילדים ברכב, לא להתעסק עם 'מסיחי דעת' שבמרבית המקרים גורמים למצב. "אני מתנדב ככונן ומנהל הסניף שנתיים בארגון ידידים ולשמחתי הילדים שחילצתי במקרים הסתיימו בשלום", מסכם עובדיה. "אני ממליץ להורים לא להתעסק עם מסיחי דעת כי מרבית מהפעמים זו הסיבה שזה קורה – לשים את הנייד שהוא המסיח העיקרי מאחורה ליד התיק והארנק, לתלות תזכורות כמו תמונה של הילד וכו'. להימנע מסגירה של דלתות וחלונות שהילד בפנים. והכי חשוב, הורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' – זה יכול לקרות לכולם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר