בדיקות קורונה, בית כנסת (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, Djampa-מתוך ויקיפדיה)
בדיקות קורונה, בית כנסת (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, Djampa-מתוך ויקיפדיה)

העלייה בתחלואת הקורונה – בוכמן: בית הכנסת 'שערי יונה מנחם' נסגר

בעקבות הזינוק בהיקף התחלואה החליט רב קהילת "שערי יונה מנחם" בשכונת בוכמן לסגור את המתחם: "למרות ההנחיות המאפשרות את המשך קיום התפילות, החלטנו לסגור את בית הכנסת מתוך תחושת אחריות למנהיגי העיר ואנשי הקהילה"

פורסם בתאריך: 7.7.20 13:58

בהוראת רב הקהילה – בית הכנסת 'שערי יונה מנחם' בשכונת בוכמן במודיעין בעיר ייסגר. "למרות ההנחיות המאפשרות את המשך קיום התפילות, החלטנו לסגור את בית הכנסת מתוך תחושת אחריות למנהיגי העיר ואנשי הקהילה", נמסר מבית הכנסת.

כידוע, לפי הגבלות הממשלה החדשות, התפילות בבתי הכנסת יתקיימו בהגבלה של עד 19 מתפללים. החלטת הקהילה בראשות הרב שלמה סובול, המכהן גם כראש ארגון רבני ברקאי, הגיעה בעקבות המלצה שהוציאה עיריית מודיעין לסגור את בתי הכנסת בעיר לאור העלייה המשמעותית שחלה בימים האחרונים בהיקפי התחלואה וההדבקה ברחבי הארץ כתוצאה ממגפת הקורונה. הרב סובול מספר כי "טרם קבלת החלטה נערך דיון פורה בין חברי הקהילה האם יש להיענות לקריאת הרשות לסגור את בתי הכנסת או להשאיר אותם פתוחים בהתאם להגבלות משרד הבריאות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בעקבות ההחלטה שהתקבלה מציין הרב סובול כי "מצדדי ה'סירוב לבקשה' טענו כי לא ייתכן שבעוד שהספרייה העירונית, הקניון ועוד מקומות רבים פתוחים, דווקא מבתי הכנסת נדרשת הבקשה להיסגר. מצדדי ה'היענות לבקשה' טענו שדווקא אנחנו 'הדתיים' צריכים להקפיד יותר, ואם תהיה הדבקה בבתי הכנסת יהיה 'עליהום' על הציבור הדתי".

הרב סובול ממשיך מספר כי בין הטיעונים השונים שנשמעו, עמדתו העקרונית הייתה כי יש להמשיך לקיים מניינים בבתי הכנסת מאחר והגעה לבית הכנסת בשלב זה דומה לכל יציאה של כל אחד ואחת מהתושבים מחוץ לביתו. במכתב שכתב לבני הקהילה ציין סובול כי "אנו מבינים את הסכנה המסוימת שיש ביציאה מהבית בימים אלו, וכל אחד ואחת מחליטים החלטה מושכלת שמתאימה להם האם לצאת. ולכן נראה לעניות דעתי לא היה מקום להמליץ לסגור את בתי הכנסת, אלא להשאיר זאת לבחירה החופשית של כל אחד".

עם זאת ולמרות עמדתו ציין הרב סובול כי "בסופו של דבר החלטנו לסגור את בית הכנסת שלנו בשל המלצת העירייה. כאשר פרנסי העיר שאחראים על שלום הציבור ממליצים לעשות מעשה שיש בו היגיון שימנע את התפשטות המגפה, אז למרות שאני חושב אחרת אני מכבד ומקבל את המלצתם בכובד ראש. לעניות דעתי כך צריכה להיראות נאמנות של אזרח למנהיגי העיר שמבקשים את טובת התושבים וכמובן למען בריאות משפחות הקהילה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר