חצר בית הספר מעוז המכבים
חצר בית הספר מעוז המכבים

ההורים במעוז המכבים זועמים: מדוע נדחתה הרשמתם של ילדים רבים לכיתה א' ולגן?

לטענת הנהגת ההורים הוחלט לפתוח בשנה הבאה בבית הספר כיתה א' אחת וכיתת גן חובה אחת, למרות שמשפחות ביקשו להירשם למוסד החינוכי, אך נדחו: "אנו קוראים לראש העיר להתערב במשבר ולשבת איתנו לדיאלוג אפקטיבי"

פורסם בתאריך: 21.6.20 07:43

בבית הספר מעוז המכבים הנהגת ההורים שוקלת צעדי מחאה – לטענת ההורים הוחלט לפתוח בבית הספר בשנת הלימודים תשפ"א כיתה א' אחת וכיתת גן חובה אחת, לדברי ההורים לפחות 13 משפחות שביקשו לרשום לכיתה א', 12 משפחות שרצו לרשום ילדים לגן חובה ו-8 למסגרות טרום חובה ו"טרום טרום חובה" נדחו.

"במקום זה, ילדי המשפחות נשלחו לבתי ספר וגנים אחרים בעיר, לאו דווקא מתוך שיקולי שמירה על בתי ספר קטנים ובוודאי לא מתוך שיקולי העדפה פדגוגית או אחרת", מציינת הנהגת ההורים בהודעה ששלחה לכלל ההורים בבית הספר. "ההחלטה לפתוח במעוז המכבים רק כיתה א' אחת ורק גן חובה אחת, תמוהה בעינינו ואינה מתיישבת עם הביקוש. אבל מעל לכל הנהגת ההורים מתקשה להבין את ההתעלמות מבקשותיהם של ההורים. מדובר על לפחות 13 משפחות שביקשו לרשום לכיתה א', 12 משפחות שרצו לרשום ילדים לגן חובה ו-8 למסגרות טרום חובה ו"טרום טרום חובה" (גן יעלים). בנוסף כ-15 משפחות מגן גפן שנסגר שנותרו ללא גן לשנה הבאה וביקשו להירשם לקמפוס מעוז המכבים. כמות גדולה מאוד של ילדים וילדות שהייתה יכולה להעשיר את הקהילה ההטרוגנית של מעוז המכבים, אשר חשוב לנו שתמשיך לכלול ילדים וילדות מכל השכונות בעיר ותהיה קהילה מגוונת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין4"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"הדגל הפדגוגי שאנו נושאים", מדגישה הנהגת ההורים, "ביחד עם הצוות הנפלא של בית הספר, נושא את המסר של 'סקרנות ודיאלוג עם הסביבה'. כיום אנו סקרנים להבין את הגורמים שעומדים מאחורי החלטת העירייה להסתיר מאיתנו את נתוני ההרשמה ואת הסיבות להחלטה לא לקבל את המשפחות ושואפים לקיים דיאלוג פורה שיכול להוביל בין השאר, לפתיחת גן דו-גילאי נוסף בבית הספר, וכיתה נוספת אשר נשמח שתהיה כיתה משלבת לילדים וילדות עם צרכים מיוחדים, אשר יעשירו עוד את הקהילה שלנו".

ההורים קוראים לראש העיר חיים ביבס "להתערב במשבר ולשבת איתנו לדיאלוג אפקטיבי המכבד את רצונותיהם של תושבי ותושבות העיר".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין שמסרה בתגובה: "מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות נמצאת בעיצומם של שני תהליכים משיקים: האחד, תהליך דמוגרפי שמשפיע על מספרי התלמידים במערכת החינוך והשני, בחירה מבוקרת. בהתאם לכך ובראייה כוללת, ניקבעו המכסות של כיתות א' וגני החובה בכלל העיר. ההחלטה לאפשר לבית הספר 'מעוז המכבים' לפתוח כיתה וגן בכל שכבה נעשתה אף על פי שאין בישוב מכבים כמות תלמידים המספיקה לפתיחת כיתה אחת או גן אחד. הרצון של ההורים במעוז המכבים לנסות ולהחיות את בית הספר הינו ראוי. יחד עם זאת, אין הדבר אמור לעלות על חשבונם של בתי ספר אחרים, תוך הצגת מצגי שווא של נתונים שאינם תואמים את המציאות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

3 תגובות
  1. נועה

    למה אין שקיפות? למה מנהל החינוך מסרב למסור נתונים ושומר אותם אצלו כמו במשטרים אפלים?

  2. קטיה

    בחודשי החורף כשכל הורי העיר היו עסוקים בבחירת המסגרות עיריית מודיעין באה והציעה "בחירה חופשית" – כל המסגרות בעיר היו אמורות להיות פתוחות בפני כל תושבי העיר. עכשיו עם פרסום השיבוצים, מתגלה התנהלות תמוהה לחלוטין של מנהל החינוך שפשוט מבזה את כל אותם ההורים שבאו לממש את זכותם לבחור מסגרת שמתאימה לרוחם, בחור במעוז וכיום מבחינתם זה או מעוז או מסגרת פרטית מחוץ לעיר – אבל מנהל החינוך מוכן לוותר על אותם הילדים, ולא מתביישת לסתור את עצמה ואת הצהרתה בדבר בחירה חופשית של מסגרת חינוך לכל תושבי העיר, ופשוט מתנהלת בצורה מבישה של התעלמות מדרישת ההורים וממספרם הלא מבוטל! מאכזב ומתסכל, זאת לא "עיר העתיד" שלי..

  3. חיה

    קהילה הטרוגנית…
    אנשים שחושבים עצמם לשכונת יוקרה,מקבלים ילדים משכונות אחרות רק כי אחרת ביתהספר ייסגר,ומתנשאים מעליהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר