חיים דגן (צילום: חיים דגן)
(צילום: חיים דגן)

הקורונה שיתקה את ענף התיירות במודיעין: "ההתאוששות עלולה לקחת שנים"

ענף התיירות היה הראשון להתרסק עם פרוץ משבר הקורונה. בעלי משרד הטיולים "יעד to go" חיים דגן ממודיעין מודאג: "גם אחרי שהקורנה תעבור אני לא יודע מה יהיה המצב הכלכלי של האנשים, אני מהרהר בהצדקה של קיום העסק"

פורסם בתאריך: 15.4.20 19:37

משבר הקורונה פוגע בצורה אנושה בעסקים הקטנים והבינוניים, שסובלים ממצוקה כלכלית קשה, אך הענף שספג ראשון את המכה היה התיירות. המכירות התרסקו, עשרות עובדים ברחבי העיר הוצאו לחל"ת וכעת עסוקים בסוכנויות התיירות בעיקר בביטול חופשות שתוכננו.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בעלי משרד התיירות "יעד to go", חיים דגן, 58, תושב שכונת השבטים, מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "עיקר ההתעסקות שלנו בחודשיים האחרונים, זה בביטולים, שינויים ודברים כאלה. אין הזמנות חדשות, אין גם טיסות, חברות התעופה בכל העולם ביטלו את הטיסות. אין ביקוש ואין היצע. אנשים גם לא בונים עכשיו מסלולים לקיץ הכל בהולד מאוד רציני".

הפסח והקיץ נחשבות לתקופות שיא בביקוש לתיירות בארץ ובעולם, השנה בעקבות משבר הקורונה הכל נעצר. "פסח היה אמור להיות השלב שכבר אין הזמנות חדשות ועד הקיץ יש פעילות משתנה, זה יותר נסיעות עסקיות או פנסיונרים שזה שוק גדול שעכשיו לגמרי נתקע ולא ידוע מתי הוא יחזור לפעילות. אני מעריך את הנזקים מהמשבר הזה, חצי שנה של חוסר פעילות משהו באזור ה-300-200 אלף שקלים לתקופה הזאת. יכול להיות שהעסק יסגר בעקבות זה. גם אחרי שהקורנה תעבור אני לא יודע מה יהיה מצב הכלכלי של האנשים אני מהרהר בהצדקה של קיום העסק, ההתאוששות עלולה לקחת שנים".
.
משרד הבריאות הורה כבר בימים הראשונים של המשבר על סגירת השמיים לטיסות, פרט לטיסות בודדות – הצפי הוא כי רק בספטמבר יתאפשר חידוש הטיסות, וגם זו השערה בלבד של מומחים. "אני חושב שהמשבר מנוהל בצורה לא טובה", טוען דגן. "הצעד הראשון של סגירת השמיים היה נכון, מעבר לזה הצעדים מבולבלים ולא עושים בדיקות שיכולות להניע את הכלכלה. המדיניות כמו שננקטה עד עכשיו אצלנו היא בעייתית, אם היא תשאר כמו שהיא זה יקח שנים להחזיר את המצב לקדמותו. יקח שנים עד ששוק התיירות יחזור לעצמו", מעריך דגן ומוסיף: "גם בהנחה שהכל יסתדר בספטמבר 2020 נראה תמונה של חצי ביחס למה שהיה בשנה שעברה. אני כן רואה את השוק של טיסות העסקים לחו"ל מתאושש מהר יותר כי צריך לעבוד אבל גם הוא יצטמצם מאוד. שוק התיירות ייפגע מאוד כי יש המון מובטלים עכשיו, העולם נראה ביותר מיתון מאשר צמיחה כלכלית".

דגן מתאר את התחושות הקשות בביתו בעקבות המשבר. "כולנו מבואסים. יש לנו שלושה ילדים, הקטן סובל, הוא בכיתה ט' והוא לא יכול לצאת מהבית, זה מבאס. הוא פחות מודע לקטע הכלכלי. אבל הוא כן שומע ומבין שהמצב לא טוב. כרגע אנחנו חיים על שומנים שיש לנו, ולעתים אני נותן ייעוץ לעסקים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר