עמיהוד נאור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
עמיהוד נאור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"חינך דורות של שומרי טבע": פרידה עצובה מפעיל הסביבה במודיעין עמיהוד נאור ז"ל

איש הטבע ופעיל הסביבה עמיהוד נאור, בן 81, שהתגורר באבני חן, הלך השבוע לעולמו. רעייתו חדווה נאור מספרת: "היה משענת לכולם, היה לו הרבה טוב לב ונכונות לעזור עד אין סוף"; עמיר בלבן מהחברה להגנת הטבע סופד לו: "היה לו ידע כביר בעולם הציפורים, החי בכלל וגם בצומח, אלה תכונות של מדריך טבע מושלם"

פורסם בתאריך: 26.3.20 10:23

הצפר ופעיל הסביבה, תושב שכונת אבני חן, עמיהוד נאור, נפטר ביום ראשון, 22.3, בגיל 81, בשיבה טובה – הוא השאיר אחריו אישה, ארבע בנות, נכדים ונינה. נאור ז"ל היה מדריך ופעיל בחברה להגנת הטבע. הוא פעל רבות לשמירה על הטבע באזור מודיעין והצליח להעלות את המודעות לשמירת השטחים הפתוחים סביב לעיר. בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מספרת אלמנתו, חדווה נאור, על חייו כאיש הטבע ועל הרגע המרגש בלווייתו המצומצמת.

"אנחנו גרים במודיעין כבר 16 שנה, עמיהוד היה פעיל מאוד במודיעין: בוועדות השמות, בשימור אתרים, בהדרכות על הטבע והגנת הטבע, המון אנשים הכירו אותו", מספרת נאור. "הוא היה איש מיוחד וחכם, אנשים קראו לו 'גוגל'. מומחים שכתבו ספרים על ציפורים או צמחים היו מתקשרים להיעזר בו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר מודיעין3"

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"מעל הכל הוא היה איש משפחה, הוא אהב את כולם, קרובים וחברים, הבית תמיד היה הומה", ממשיכה ואומרת נאור, "איש שאפשר היה לסמוך עליו ומשענת לכולם, הוא היה צנוע מאוד, היה לו הרבה טוב לב ונכונות לעזור עד אין סוף. היה לו הרבה סבלנות ויכולת הקשבה ותמיכה ועידוד. הוא אהב את האנשים סביבו והיה איש שיחה אמיתי".


עמיהוד נאור (צילום: באדיבות המשפחה)

עמיהוד נאור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"הלוויה היתה מצומצמת בגלל הקורונה, היינו רק 20 אנשים והיא היתה אינטימית, משפחתית ונעימה", מספרת נאור, ומתארת רגע מרגש במיוחד: "בסיום הלוויה ראינו שחג מעלינו העוף הדורס – חיוויאי. זה היה מאוד סימבולי כי הוא עשה מחקרים על הציפור הזו, היתה הרגשה שזה ראוי ומשקף, זה היה כמו סימן משמיים, אמרנו 'זה המסר שהוא מקבל ומכבד מה שקרה עכשיו'".


עמיהוד נאור (צילום: באדיבות המשפחה)

עמיהוד נאור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


בשיחה עם "כל העיר מודיעין", מספר עמיר בלבן, חברו של נאור ומנהל תחום הטבע העירוני בחברה להגנת הטבע, על איש הטבע שהיה נאור: "עמיהוד היה אחד מעמודי התווך של החברה להגנת הטבע. הוא חינך דורות של צפרים, צפריות ושומרי טבע. עמיהוד ניחן בחושים חדים והיה איש שטח משכמו ומעלה. בנוסף, היה לו ידע כביר בעולם הציפורים, החי בכלל וגם בצומח, אלה תכונות של מדריך טבע מושלם. מה שהיה מיוחד בו, מלבד הידע העצום שלו בציפורים וטבע בכלל, היה האהבה שלו לחינוך והיכולת שלו לתקשר עם כל אדם, לא משנה הגיל, הרקע או המוצא".

"כשעמיהוד עבר למודיעין הוא עשה מה שהוא רגיל לעשות והפך ל'מרכז טבע מודיעיני', ממשיך ומספר בלבן. "הוא היה מלווה ומסייע לכל פעילות החברה להגנת הטבע במודיעין. בזכות הפעילות שלו, המודעות הסביבתית בעירייה עלתה בצורה מאוד משמעותית".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל

    כתבה חשובה וטובה על איש יקר שהלך מאיתנו. כל המילים לא מספיקות לתאר את האדם היקר והנעים הזה שהכיר כל מה שזז, נושם או צומח בטבע הישראלי ושמח תמיד לחלוק את הידע הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר