עיריית מודיעין-מכבים-רעות, עדי מן (צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות, ריקי נחתומי)
עיריית מודיעין-מכבים-רעות, עדי מן (צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות, ריקי נחתומי)

יום האישה הבינלאומי – יו"ר ועדת שוויון חברתי ומגדרי במודיעין: "רוצה לראות יותר השפעה נשית"

לכבוד יום האשה הבינלאומי - נתונים שהתקבלו מהלמ"ס על תעסוקת נשים, וחברת המועצה ויו"ר ועדת שוויון חברתי ומגדרי, עדי מן, מספרת על האתגרים בדרך לשוויון, ועל הדרכים לשיפור המצב

פורסם בתאריך: 7.3.20 10:38

יום האישה 2020 במודיעין: היום, ראשון, יצוין ברחבי העולם והארץ יום האישה הבינלאומי. נראה כי גם השנה הפערים בין הגברים והנשים רחוקים מלהצטמצם, ועדיין יש כמה תקרות זכוכית שצריכות להישבר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


לפי נתונים ארציים שהתקבלו מהלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) לרגל יום האישה, תחושת האפליה במקומות העבודה עדיין קיימת ברחבי הארץ, גם בשנת 2020. כ-11 אחוזים מהנשים חשו מופלות על רקע מינן, כאשר השיעור גבוה יותר הוא בקרב נשים צעירות: 18 אחוזים מבנות 29-20 חשו מופלות על רקע היותן נשים. בנוסף, כ-16 אחוזים מבנות 39-30 חשו מופלות, ובקרב בנות 40 ומעלה, השיעור נמוך יותר: כ- 7 אחוזים.

עוד לפי הנתונים שהתקבלו מהלמ"ס, במסגרת מעגל התעסוקה, כ-90 אחוזים מהנשים המועסקות מרוצות מעבודתן, זאת לעומת כ-86 אחוזים מהגברים. כמו כן, 58 אחוזים מהנשים בארץ מרוצות מהכנסתן. מעניין לגלות כי, על פי הלמ"ס, יותר משליש מהנשים עוסקות במקצועות נשיים מסורתיים, למשל: אחיות מוסמכות, סייעות למורים, מורות, מטפלות, עובדות סוציאליות ויועצות בתחומי חברה ורווחה, פקידות ועוד. במקצועות אלו, יותר מ-80 אחוזים מהעובדים הינן נשים. לעומת זאת, תחום ההייטק נחשב עדיין 'גברי': בשנת 2019 עבדו בתחום כ-122 אלף נשים המהוות רק כ-35 אחוזים מכלל העובדים.

***

ומה קורה במודיעין? מבדיקה שערך "כל העיר מודיעין" נראה כי גם הפער בין נשים לגברים בעירייה די גדול ושורת התפקידים הבכירים מתאפיינת ברוב גברי. מתוך 19 חברי מועצה, רק 4 הן נשים וכן כל שלושת תפקידי סגן ראש העיר מאוישים על ידי גברים.


עיריית מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית

עיריית מודיעין-מכבים-רעות (צילום: דוברות עיריית מודיעין-מכבים-רעות)


חברת המועצה עדי מן (שחר עושים חינוך), מחזיקת תיק השוויון החברתי, ויו"ר ועדת שוויון חברתי ומגדרי, מתייחסת לפערים בעירייה בין תפקידי הנשים והגברים. לטענתה, הפתרון הוא שינוי השיח ועבודה בנושא השוויון המגדרי בתחום החינוך.

"אני חושבת שהפערים בתפקידים זו מגמה ארצית ולא רק עירונית, ויש לשנותה", אומרת מן ל"כל העיר מודיעין". "אנחנו לא במצב טוב לפי חלוקת התפקידים. מבחינתי, מצב טוב הוא כ-50 אחוז גברים וכ-50 אחוז נשים. מבחינת בעלות וחלוקה של תפקידי המפתח, הייתי רוצה לראות יותר השפעה נשית וזה האידיאל מבחינתי. זה לא בר שינוי בצורה קלה, מכיוון שלדעתי, השיח בעולם בנושא זה הוא לא שוויוני עדיין. כשאנחנו דנים על הנושא בוועדה לשוויון מגדרי, אנחנו בעיקר מתמקדים על שינוי השיח והשפה ועל העבודה בנושא השוויון מגדרי בתחום החינוך, כי החינוך מקנה את הערכים לילדים החל מגיל קטן".


עדי מן (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

עדי מן (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


"אני מכהנת כשנה בתפקיד יו"ר וועדת שוויון חברתי ומגדרי",  "בוועדה אנחנו חושבים כיצד לשנות ולהביא לשיח את הנושא הזה באופן שלא ירים חומות והתנגדויות, אלא לפתח את זה בצורה מיטביתמוסיפה ואומרת מן.. כבר יש בתי ספר בעיר שמקדמים חשיבה ותפיסה של חינוך מודע מגדר, ויש תהליכים שמתרחשים בעיר. לפי ההסתכלות שלי, ברמה האישית, אני לא מרגישה הבדל בהתייחסות בגלל המגדר שלי או שפחות מתייחסים אליי".

"אין ספק שעדיין התחושה והגישה היא גברית, אך עדיין חל ורואים שינוי", מסכמת מן. "אם מסתכלים בראייה כוללת, בהתנהלות העיר מודיעין ובכלליות – ברור שיש מה לשפר בשביל שוויון הזדמנויות מלא לנשים ולשאר המגדרים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. עירית

    רעש וצילצולים .זה מה שהיא יודעת לעשות .תנו לי דבר אחד שהיא קידמה חוץ מאשר את עצמה

  2. שי

    תפסיקו כבר את המקצועות הנשיים האלה.
    סהכ מדובר בכנופיות של פמנאציות שמתהפכות עליך רק בגלל שאתה גבר ואין לנשים האלה אומץ להיטפל לגברים אלפה שאותם הם מעריצות.
    אז הם תופסות אוטיסט ומרביצות לו מכות.
    חבל על הכסף של תושבי מודיעין על הסקסיזם הזה.
    מידיעה אישית. הרווחה הפכה כאן לאינקווזציה פמינאצית. כותבות תסקירים מהגהנום שלא קשורים בכלל למציאות ומשקרות בפרצוף לשופטות.
    איך אתם חיים עם כול הפמיניזם הזה כאשר כול מה שיוצא לכם זה לדרוך על גברים שלא קשורים לכלום? איך אתם יושנים בלילה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר