האתר הבנייה - פועל צנח מגובה (צילום: איחוד הצלה)
אתר הבנייה שבו פועל צנח מגובה, לפני כחודש וחצי (צילום: איחוד הצלה)

מכת תאונות העבודה | סגן ראש העיר פסי ל"כל העיר מודיעין": "הקבלנים בעיר חייבים להקפיד על מילוי הוראות הבטיחות בשטח"

מ"מ וסגן ראש העיר שלמה פסי, מחזיק תיק הבינוי וההנדסה, אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי יש למנוע את תאונות העבודה באמצעות: "נוכחות בשטח, פיקוח הדוק על הבנייה ואחריות בלי פשרות"

פורסם בתאריך: 27.2.20 07:56

מחזיק תיק הבינוי וההנדסה מ"מ וסגן ראש העיר שלמה פסי (חיים במודיעין מכבים רעות) מדבר הבוקר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על מכת תאונות העבודה, שהתרחשו בין השאר גם במודיעין בשבועות האחרונים. "העירייה בודקת שהקבלן עומד בכל ההיתר", אומר פסי, "אבל אי אפשר לבדוק כל דבר בשטח. לאתרי הבנייה יוצאים עשרות או מאות פועלים, והמפקח של הבנייה בעירייה לא יכול לפקח על כל עובד 100 אחוז מהזמן, בגלל זה החוק קובע שבכל אתר יהיה מנהל עבודה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


סגן ראש העיר שלמה פסי (צילום: פרטי)

סגן ראש העיר שלמה פסי (צילום: פרטי)


"הקבלנים בעיר חייבים להקפיד על מילוי הוראות הבטיחות בשטח", אומר פסי, "קבלן שחותם על חוזה, מתחייב על סעיפים בהם גם סעיפי בטיחות. העירייה לא בונה – מי שבונה זה הקבלן. אם הקבלן לא ממלא את ההוראות – הרישיון שלו נשלל. כל האירועים שהביאו לצווי הפסקת עבודה, בטח אם זה בנושא של בטיחות, הם מקרים רעים מאוד. אני סומך על מחלקת ההנדסה והבנייה כשהם שוקלים ומחליטים לסגור אתר. זה נעשה כדי שזה יתוקן, לא סוגרים בשביל לסגור, סוגרים בשביל לשפר".


מבצע אכיפה לבטיחות באתרי הבנייה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)

מבצע אכיפה לבטיחות באתרי הבנייה במודיעין (צילום: דוברות המשטרה)


כפי שפורסם לפני כשבועיים ב"כל העיר מודיעין": בעקבות תאונות העבודה שהתרחשו באתרי בנייה שונים ברחבי מודיעין בשבועות האחרונים, ערכה משטרת ישראל מבצע אכיפה משולב לבטיחות באתרי הבנייה במודיעין. שוטרים ושוטרות, פקחים ופקחיות הגיעו ל-19 אתרי בנייה במודיעין – מתוכם ל-14 אתרי בנייה ניתנו צווי הפסקת עבודה בשל ליקויי בטיחות. "במסגרת הפעילות נמצא כי בחלק מהאתרים לא נכחו מנהלי עבודה, נמצאו בורות פתוחים, חיבורי חשמל לקויים ואי הצבת מעקות בטיחות", נמסר אז מהמשטרה.

פסי ממשיך ואומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "כל מקרה של פגיעה בבטיחות הוא לא קביל. אני לא יודע מה קורה בכל הארץ, אני מניח שזאת לא תופעה מקומית אלא ארצית. אני רוצה לקוות שהמצב פה טוב יותר מאשר במקומות אחרים, וצריך לפתור אותו מהשורש".

איך אתם פועלים למנוע את תאונות העבודה?

"נוכחות בשטח, פיקוח הדוק על הבנייה ואחריות בלי פשרות. זאת צריכה להיות אחריות של הקבלנים, הם חותמים על התהליכים".

כידוע, התאונות באתרי בנייה ברחבי הארץ הפכו למכת מדינה. לפני כחודש התרחשו שתי תאונות עבודה בפחות מיממה באותו אתר בנייה בפארק הטכנולוגי. פועל נפל מגובה של שבעה מטרים ונפצע באורח קשה. ערב קודם קרס קיר באתר הבנייה – ופועל נפגע בגפיו. פועל נוסף נפצע באורח קל. במקרה זה מפקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה הוציאו צו הפסקת עבודה לאתר הבנייה והקבלן במקום קיבל עיצום כספי בגובה 70 אלף שקלים, וזאת בשל הימצאות מכונות הרמה ועבודה מסוכנת בגובה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר