שקדיה בגבעה התיתורה (צילום: מיכל נוימן)

שיא הפריחה בגבעת התיתורה – עמיר בלבן ל"כל העיר מודיעין": "ניתן ליהנות מהפרחים, אך אין לקטוף אותם"

פריחה מטריפה בגבעת התיתורה במודיעין - כלניות ושקדיות צובעות את האזור באדום-לבן; עמיר בלבן, מהחברה להגנת הטבע, בשיחה עם "כל העיר מודיעין": "גבעת התיתורה זה אחד מאתרי הטבע החשובים בעיר"

פורסם בתאריך: 20.2.20 08:16

פריחה מטריפה בגבעת התיתורה שמגיעה לשיא: החל מהשבועף אתר הטבע החשוב במודיעין לובש אדום-לבן. כלניות ושקדיות מכסות את המתחם ומגוון סוגי פרחים נוספים.

"בגבעת התיתורה ישנם כמה מיני עצים שבעונה הזו מומלץ לראותם", מספר בשיחה עם "כל העיר מודיעין", עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע. "כעת השקדייה בשיא פריחתה במודיעין, ובעונה הזו עולות גם הכלניות – מה שיוצר את השילוב המנצח של הצבעים אדום ולבן".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


עמיר בלבן (צילום: אמיל סלמן)

עמיר בלבן (צילום: אמיל סלמן)


"גבעת התיתורה זה אחד מאתרי הטבע החשובים בעיר, ויש בו תצפית נהדרת על מרחב מודיעין", מוסיף ואומר בלבן. "ניתן ליהנות מהפריחה בגבעת התיתורה, החל מהתקופה הנוכחית ועד סוף חודש אפריל. מדובר בפריחה אביבית מדהימה ובכל שבוע-שבועיים משתנים מיני הפרחים בהתאם לסדר הפריחה העונתי. בנוסף, לא מדובר רק בפריחה יפה – היא גם מושכת חיות בר. למשל, הכלניות משמשות מעין מעון לילה לחיפושיות שבאות להסתתר בהן בלילות הקרים, הפרח נסגר עליהן וכך הוא מגן על החיפושית, ובתמורה החיפושית מחזיקה את הכלנית".


כלנית בגבעה התיתורה (צילום: מיכל נוימן)

כלנית בגבעה התיתורה (צילום: מיכל נוימן)


לדברי בלבן, מלבד המראות המדהימים של הטבע הפורח, בעונת הפריחה הנוכחית העצים משמשים כמקורות מזון לחיות שמגיעות לאזור גבעת התיתורה בתקופה זו. "עצי השקד הם אחד ממקורות המזון החשובים ביותר לצופית בוהקת – ציפור שיר קטנה ויפה שצבעיה זוהרים בסגול וירוק והיא ניזונה מהצוף המתקתק של פרחי השקד, לפעמים על עץ בודד ניתן לראות ריכוז של עשרות צופיות שמרפרפות ונלחמות על ענף פורח".


גבעה התיתורה (צילום: מיכל נוימן)

(צילום: מיכל נוימן)


"בנוסף, בגבעת התיתורה ניתן למצוא את העץ שיזף קוצני, מדובר בעץ ממוצא אפריקאי שנפוץ באזור, ובעונה זו ישנם שזיפים שנושרים על הקרקע ומשמשים לחיות בר כמקור מזון חשוב – הפירות הבשלים טובים לחיות הבר שמגיעות לגבעת התיתורה. כמו כן, בין מרבדי הפריחה ניתן בעונה זו ובעיקר בימי שמש, לפגוש בצבי יבשה שמתעוררים משנת החורף".

"חשוב לציין כי עץ השקד, פרחי הכלנית, וצבי היבשה הם מינים מוגנים", מדגיש ומסכם בלבן. "ניתן ליהנות מהם, אך אין לקטוף פרחים ולקחת צבים לבית. צב היבשה הפך למין בסיכון חמור בשנים האחרונות בעקבות פיתוח העיר ואיסופו על ידי חובבי זוחלים, ואנשים שאינם מודעים למצבו".


שקדיה בגבעה התיתורה (צילום: מיכל נוימן)

שקדיה בגבעה התיתורה (צילום: מיכל נוימן)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר