מתוך סרטון שצולם על ידי הדיירים (צילום: פרטי)
מתוך סרטון שצולם על ידי הדיירים - אחד הבליינים מטיל את מימיו סמוך לרכבו (צילום: פרטי)

"שיכורים משתינים סמוך לבתים שלנו": דיירים במכבים מתלוננים על הבליינים שמגיעים לאזור

דיירים שמתגוררים סמוך למרכז רננים מתלוננים על מפגעי רעש מצד בליינים, שמגיעים לבלות, לטענתם - בבר חדש שנפתח במתחם. "לא ייתכן שלא נוכל לישון בגללם"; בעלי הבר: "אין אצבע המורה כי זהו הקהל שמגיע לבר, אנו בקשר מלא עם העירייה, הפיקוח והשיטור על מנת לפתור את ההתקהלות מחוץ למרכז"

פורסם בתאריך: 13.2.20 20:07

דיירים, שמתגוררים סמוך למרכז רננים במכבים, מתלוננים על מפגעי רעש בשעות הלילה בסופי שבוע מצד בליינים שמגיעים לבלות באזור. הדיירים מתארים כי בליינים מטילים את מימיהם סמוך לבתי המגורים. מדובר בבליינים שיוצאים בשעות הלילה המאוחרות, כך לפי טענת הדיירים, מהבר החדש "BAMBOO", שהחל לפעול בחודשים האחרונים במרכז.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


זוסיה פרקל, תושב שמתגורר סמוך למרכז רננים, מתאר בשיחה עם "כל העיר" "הבעיה המרכזית היא שלא מעט כלי רכב מגיעים בסופי שבוע בלילות לאזור, זה לא מקום שיכול להכיל את כל הרכבים. בליינים מסתובבים ברחוב, הם צועקים, הם שיכורים והם משתינים סמוך לבתים שלנו. לא ייתכן שלא נוכל לישון בגללם. אני גר כאן עוד לפני שהפאב נפתח, אני כאן מ-1994".

"אין לנו טענות נגד הבר", מדגיש פרקל, "הטענה היחידה שלנו היא למי שנתן להם את ההיתר לפעול עד שעה מאוחרת. ביישוב כמו מכבים לא היה צריך לתת היתר לפעול בשעות הלילה. אפשר לתת אותו בליגד או בישפרו. מרכז מכבים זה לא המקום".

פרקל מוסיף ואומר: "אין לי בעיה אם הבר יפעל עד חצות. אנחנו לא מבקשים לבטל להם את ההיתר, שיתפרנסו. אבל אם הם לא יוכלו לעבוד עד חצות, שיחפשו מקום אחר".

שכן אחר מוסיף ומספר בשיחה עם "כל העיר" כי "צעירים מגיעים בלילה ומבלים פה, מגיעים עשרות כלי רכב, מחנים את המכוניות בחניות שלנו. מדובר בחבר'ה צעירים, ששותים כבר בחוץ – ליד האוטו, ואז נכנסים פנימה. הם צורחים, צופרים עם הרכבים, שרים, מקללים, והכל ליד הבית שלנו בשעות הלילה בסופי השבוע".

הדיירים, כאמור, מפנים אצבע מאשימה כלפי הרשויות – העירייה והמשטרה. "העירייה לא לוקחת אחריות על ההחלטה האומללה לתת לבר לפעול במרכז. אף אחד מהם לא היה רוצה לחיות בסיטואציה בה אנחנו חיים. אף אחד לא רוצה לקום בבוקר ולסבול מהבליינים שמגיעים לרחוב שלנו".

מנגד, בשיחה עם "כל העיר מודיעין" מגיבים בעלי הבר, יוני כליף ואוהד גבאי, על דרישת התושבים להגביל את פעילות הבר עד חצות: "זה אומר לסגור את הבר בצורה חד משמעית. זה לא ייתכן ולא אפשרי, אנחנו בר, וברים לא עובדים בשעות האלה. אנחנו עומדים בכל ההתחייבויות, החוקים והבקשות שקיבלנו מהעירייה, מהמשטרה ומהפיקוח העירוני. גם באיכות הסביבה, אנחנו עומדים בתקן בנוגע לעוצמת הקול, יש כיסוי אקוסטי של הבר, יש מכשיר דציבלים שמנמיך את המוזיקה כשהווליום מגיע ל-85 דציבלים בתוך המקום".

בנוגע לטענות על מפגעי רעש מצד הבליינים, שיוצאים מהבר, אומר כליף: "אנחנו לא מכירים אותם באופן אישי. זה לא שאנחנו מתנערים מזה, אבל לגבי אכיפה מחוץ למקום – זה לא עלינו, אבל אנחנו כן עושים. אני ואוהד מסתובבים פיזית במהלך כל השבוע מחוץ למקום בשביל למנוע את רעשי הרקע האלה למרות שאנחנו לא מחויבים לדברים האלה".

לגבי התלונות על כך שהבליינים מטילים את מימיהם סמוך לבתי המגורים, אומרים בעלי הבר: "הוצבו שלטים המפנים לשירותים במקום. אנחנו לא יכולים לשלוט באנשים שעושים את הצרכים שלהם מחוץ למקום".

בעלי הבר מדגישים בשיחה כי ההאשמה שמופנית לעברם אינה מוצדקת:  "התושבים לא יכולים להצביע שהנערים האלה באים אלינו, הרבה חבר'ה יוצאים לפארקים, שותים ומקיאים".

לסיום מבקשים הבעלים לפגוש את התושבים, אך מבהירים שהם לא יעזבו: "אנחנו רוצים לומר לתושבים שאנחנו נשמח לפגוש אותם ושאנחנו עושים את מירב המאמצים שתהיה להם איכות חיים טובה. אנחנו לא מתכוונים לסגור את המקום, אם הם מכוונים לשם – זה לא יקרה".

בנוסף, בעלי הבר כליף וגבאי, שלחו ל"כל העיר מודיעין" תגובה: "אנחנו בעלי הבר במכבים פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל הגופים הרלוונטיים על מנת למנוע מפגעי רעש. נדרשנו להביא יועץ אקוסטי באופן פרטי וכך עשינו. בדוח הרשמי נדרש מאיתנו מספר דברים כגון: התקנת מחזירי שמן בדלתות, חסימת מעברי קול מעל פתחי הדלתות, עבודה עם חלונות סגורים, תליית שלטים המורים להתחשב בשכנים, התקנת מכשיר להגבלת שמע לפי 85 דציבלים, הצגת תעודת כיול למכשיר מידי שנה ועוד. הכל נעשה במהירות כך שיש שיתוף פעולה מלא מהצד שלנו. חשוב לי לציין שכל הרעש וההמולה הם לא בבית עסק ונמצאים באזור החניה כמו במרכזים אחרים בעיר. אין אצבע המורה כי זהו הקהל שמגיע לבר או בני נוער שמשוטטים ברחובות. אנו בקשר מלא עם העירייה, הפיקוח והשיטור על מנת לפתור את ההתקהלות מחוץ למרכז ונעשה את כל המאמצים הנדרשים לכך. הצענו לחסום את החניה הקרובה ולנתב את הקהל לחניה האחורית על מנת לא להפריע לשכנים הקרובים. אנחנו בעלי הבר לא רוצים להזיק, לא זאת המטרה לשמה פתחנו עסק ואף יותר מנשמח לראות את השכנים מבלים אצלנו בבר כמו ששכנות טובה צריכה להיות".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפניית "כל העיר מודיעין": "מדובר בעסק שפועל באישור הרשות המקומית. בניגוד לנטען, מבדיקה שביצעה המשטרה במקום עשרות פעמים לא נמצא כי מהמקום נשמע רעש חריג. משטרת ישראל פועלת בכל רחבי העיר, באמצעות יחידת השיטור העירוני, לטיפול בפניות תושבים על מטרדי רעש".

מעיריית מודיעין לא התקבלה תגובה – כשתתקבל היא תפורסם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר