מטיילים בגבעות הדרומיות, צבאים במודיעין (צילומים: דב גרינבלט החברה להגנת הטבע, דורון אלפיה)
מטיילים בגבעות הדרומיות, צבאים במודיעין (צילומים: דב גרינבלט החברה להגנת הטבע, דורון אלפיה)

סופ"ש במודיעין: הפנינג ט"ו בשבט בגבעה הדרומית

פעילויות לכל המשפחה בין פרחים ובוסתנים: פנינת הטבע הסמוכה למודיעין תארח גם השנה את האירוע המסורתי של החברה להגנת הטבע. סופ"ש נעים

פורסם בתאריך: 14.2.20 07:39

לכבוד ט"ו בשבט שצויין ביום שני השבוע: ביום שבת, 15.2.20, תקיים החברה להגנת הטבע הפנינג משפחות, בין השעות 10:00 ל-13:00, בגבעה הדרומית הסמוכה למודיעין. השנה, ההפנינג יתקיים בסימן שמירה על המסדרון האקולוגי ועל חיות הבר באזור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


האירוע היה מתוכנן להתקיים בסוף השבוע שעבר, אך הוא נדחה בשל מזג האוויר. החברה להגנת הטבע מציינת כי "מיקומה המיוחד של העיר מודיעין, בלב המסדרון האקולוגי הראשי של מדינת ישראל, מזמן נופים מיוחדים ומגוון בעלי חיים וצמחים בסכנת הכחדה. על הגבעות עדיין ניתן לראות עדרים קטנים של הצבי הארץ ישראלי, אשר מנסה לשרוד עם העיר המתפתחת סביב".

בשנים האחרונות ביקרו אלפי משתתפים באירוע המסורתי ונהנו ממסלול טיול מרהיב בין פרחים ובוסתנים, שרידי יישוב קדום ונופים עוצרי נשימה. כמו כן, יהיו הדרכות לאורך המסלול לכל הגילאים, מתחם סיום ובו פינות יצירה, תה ופיתות על הסאג' וסיורי מבוגרים בהדרכת בכירי החברה להגנת הטבע.

"אני מזמינה את כולם להגיע, לטייל וליהנות מהטבע הישראלי המוכר לכל אחד מאתנו, וגם לשאול שאלות ולברר סוגיות חשובות הנוגעות לחיים של כולנו. ביחד נתמוך בשמירת הגבעות כאתר טבע פראי ונדיר במרכז הארץ ושמירה על הפרטים האחרונים של הצבי הארץ ישראלי, הנמצא בסכנת הכחדה", אומרת אביטל יוגב, מנהלת קהילת מודיעין בחברה להגנת הטבע.


הגבעות הדרומיות - מודיעין (צילום: אביטל יוגב, החברה להגנת הטבע)

(צילום: אביטל יוגב, החברה להגנת הטבע)


ההפנינג השנה יתקיים בסימן שמירה על המסדרון האקולוגי. אחד מבעלי החיים הנמצאים בסכנה הוא הצבי הארץ ישראלי "בנייה מאסיבית שצמצמה את סביבת המחיה שלו, ציד ודריסות, הם הגורמים המרכזיים בדלדול האוכלוסייה של הצבי בארץ. המסדרון האקולוגי באזור מודיעין מהווה את אחד המקומות הבודדים, בהם יש לצבי עוד סיכוי לשגשג. חובתנו להגן עליו מפני פגיעה, שעלולה להביא לתגובת שרשרת אקולוגית, שתפגע גם בנו, בני האדם", טוענים בחברה להגנת הטבע.

תוכנית המתאר לפיתוח שלב ב' של מודיעין-מכבים-רעות, שכרגע אינה כוללת בנייה בגבעות המערביות והדרומיות של העיר, השאירה אותן בסטטוס "לפיתוח עתידי". הגבעות מהוות את הריאה הירוקה הטבעית האחרונה באזור המרכז. "במילים אחרות, האיום על המסדרון האקולוגי החשוב כל כך לא הוסר. יש לנו אחריות לדורות הבאים, בואו נשמור על חלקת האלוהים הקטנה שוקקת חיים והצמחיה גם עבור ילדינו", אומרת יוגב.


הגבעות הדרומיות - מודיעין (צילום: אביטל יוגב, החברה להגנת הטבע)

(צילום: אביטל יוגב, החברה להגנת הטבע)


בשיחה עם "כל העיר מודיעין" סיפרה יוגב כי על הגבעה גם ממצאים היסטוריים מהעבר "בגבעות הדרומיות ממצאים ארכיאולוגיים רבים – גתות, בתי בד, מקוואות, בורות מים, מערות, טרסות ומתקנים חקלאיים המעידים על פעילות חקלאית ענפה בעבר. כך לדוגמה 'חורבת חדת' – חורבה בפסגת גבעת חדת, בה ממצאים מהתקופה הכלקוליתית ולאורך מרבית התקופות ההיסטוריות, עד לתקופה האסלאמית הקדומה. במרכז הגבעה כנסייה ביזנטית, ובמדרונותיה בורות מים, מערות קבורה וגתות חצובות". כמו כן למרגלות הגבעה שוכנת "חורבת בארית – בחורבה ישנה באר עמוקה מאוד שאפשרה שאיבת מים ממפלס מי התהום".  וכן חורבת קנובה, הנמצאת "סמוך לקבוצת העצים הגדולים שבראש הגבעה, שם יש מערת קבורה יפה ולא הרחק ממנה שרידי מבנה גדול, חצר ובורות מים".

החברה להגנת הטבע מודיעה כי האירוע יתקיים מחר (שבת) בין השעות 10:00-13:00. הסעות חינמיות, בחסות העירייה, ייצאו מחניון היכל התרבות וחניון מרכז לב רעות, יש לבוא עם נעליים סגורות, כובע ומים.


 

נטיעות עירוניות (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

נטיעות עירוניות (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


בתוך כך, אירוע נוסף אשר יתקיים לכבוד ט"ו השבט בסוף השבוע הוא אירוע הנטיעות ביוזמת העירייה ובשיתוף קק"ל. תושבים בכל הגילאים מוזמנים להצטרף לחגיגת ט"ו בשבט של נטיעות עירוניות. כ-2,500 שתילים יינטעו בריאה הירוקה "ואדי ענבה", ביום שישי 14.2 משעה 11:30 עד 15:00. דרך הגעה מומלצת למיקום: נסיעה לשכונת נופים מכביש 431 (שדרות יצחק רבין), עליה במחלף נופים ופניה שמאלה לשדרות ענבה. שילוט והכוונה במקום. מומלץ לכתוב ביישומון ווייז – "נטיעות מודיעין".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר