נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)
נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

פארק נאות קדומים סמוך למודיעין בסכנת סגירה. הסיבה – אי העברת תקציב בשל הפלונטר הפוליטי

על רקע היעדר ממשלה לא הועבר תקציב לפארק נאות קדומים. המנכ"ל נתן איתן חושש: "אני לא יכול לשלם על 2,500 דונם, המקום יוכחד, הפארק ייסגר. זאת תחושה איומה ונוראית. מעציב אותי שפרויקט חינוכי כזה פשוט יורד לטמיון"

פורסם בתאריך: 14.1.20 18:26

הפארק התנ"כי נאות קדומים, הממוקם ביער בן שמן, סמוך למודיעין, עומד בימים אילו בסכנת סגירה. הסיבה: בשל הפלונטר הפוליטי והיעדר ממשלה חלק מהתקציב לפארק לא הועבר. מנכ"ל נאות קדומים נתן איתן מתאר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" על המצב הכלכלי החמור אליו נקלע המתחם, שבו מבקרים אלפי משפחות בשבוע: "בלי הכסף הזה אי אפשר להחזיק את המקום, אני לא יכול לשלם על 2,500 דונם, המקום פשוט יוכחד, הפארק ייסגר. זאת תחושה איומה ונוראית. אני בן 66, ניהלתי גופים גדולים בארץ, וזה מעציב אותי מאוד שפרויקט חינוכי כזה פשוט יורד לטמיון. אין לי מה להגיד, פשוט עצוב".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)


מדובר בפארק רחב ידיים, שמשחזר את החיים והמורשת העברית. מעבר לתקציב שנתי בסך מיליון שקלים, משרד החינוך היה מתקצב את הפארק ב-3-3.5 מיליון שקלים נוספים מידי שנה – "בגלל ההכרה בחשיבות המקום", מסביר איתן. אולם, השנה, כאמור, בשל הפלונטר הפוליטי,  לפארק הועברו כשני מיליון שקלים. "מדובר בבירוקרטיה, אי יכולת וכישלון תפקודי", טוען איתן. "שני מיליון שקלים זה אפילו לא הטעות הסטטיסטית בתקציב המיליארדים של משרד החינוך".

בעקבות המשבר שאליו נקלע הפארק חלק העובדים יצא למאבק. "מתוככנים צעדי מחאה שיכללו מחאה בצמתים ומול משרד החינוך, העובדים מאבדים את מקום פרנסתם", מבהיר איתן. "אין לי היום איך לשלם משכורות. כבר הודעתי לעובדים, מדובר בסיפור עצוב מאוד, חצי מהם תושבי מודיעין. אני לא יכול לשלם מים, מסים, כלום".


נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)


מנכ"ל הפארק מוסיף ומספר על המקום יוצא הדופן שמשחזר את העבר העברי: "בפארק ישנו שיחזור של תרבות עם ישראל: עשרות מתקנים תנ"כיים, בתי בד, גיתות, גרנות, ובכל עונות השנה תלמידים מגיעים ועושים פעילות שקשורה לתנ"ך. התלמידים מסיקים זיתים, עושים שמן, הם קוצרים, זורעים חיטה, מייצרים לחם. בכל עונה הם מתחברים לתכנית לימודי התנ"ך שלהם וגם לנושאים שקשורים לחגים. בנוסף, יש לנו שש ברכות עם אקולוגיה מיוחדת, אנחנו גם גן בוטני עם 700 זנים מתוכם 100 בסכנת הכחדה, אנחנו מפתחים זנים ארץ ישראלים, זאת פנינת טבע בין תל אביב לירושלים".

"אני לא דתי", מציין איתן, "אבל אני עובר למחלקת ניסים, אולי יקרה נס, משרד החינוך יכול לפתור את זה בקלות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לפניית "כל העיר מודיעין": "המשרד מייחס חשיבות ערכית לנאות קדומים, ולאור זאת הוא מתקצב מדי שנה את המקום. גם השנה, המשרד הקצה את הסכום הקבוע המיועד למקום. למרבה הצער, יתרת התקציב שמועברת במסגרת הסכמים קואליציוניים לא הועברה מאחר שאין קואליציה".


נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

נאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר