שיעור בסובלנות (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
שיעור בסובלנות (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

שיעורי הסובלנות במודיעין – דיונים כיתתיים על זהות מגדרית

בהמשך לסערה שעורר שר החינוך רפי פרץ לאחר שאמר כי "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה" - ראש העיר חיים ביבס הורה לקיים בבתי הספר ברחבי מודיעין שיעורים בסובלנות: "אנו גאים לחנך וללמד את כל תלמידינו ותלמידותינו ללא הבדל גזע, דת מין ומגדר"

פורסם בתאריך: 13.1.20 10:29

התיכונים ובתי הספר היסודיים ברחבי מודיעין-מכבים-רעות פתחו את יום הלימודים אתמול, ראשון, בשיעורים מיוחדים בנושא סובלנות, הכלה ושוויון בין בני אדם. מדובר במהלך בהתאם להנחייתו של ראש העיר חיים ביבס, בעקבות הראיון של שר החינוך פרץ בסוף השבוע במוסף "7 ימים". בין השאר אמר השר פרץ: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה", וזאת בתשובה לשאלה כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה נולד עם נטייה מינית שונה.

ביבס, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר מודיעין", כתב בין השאר בדף הפייסבוק שלו: "מודיעין מכבים רעות היא עיר פלורליסטית, המאפשרת לכל אדם לחיות את חייו כראות עיניו וזאת מתוך מדיניות של קבלה והכלה של כלל האוכלוסיות המתגוררות בה ומתן סיוע וקידום צרכים של האוכלוסיות שונות, ללא קשר לזהות שלהן או למגדר שלהן. עם צאת השבת הנחיתי את ראש מינהל החינוך שלנו, כי תנחה את כל מנהלי בתי הספר בעיר להקדיש את תחילת יום הלימודים מחר לטובת שיח פתוח בין התלמידים ולהדגיש, כי אחד הערכים החשובים ביותר במערכת החינוך שלנו הוא ערך השוויון בין אדם לאדם – כל יום כל היום, כך היה וכך יהיה גם בעתיד".

מערכי השיעור ביום ראשון בבתי הספר במודיעין – היסודיים והעל יסודיים – הוקדשו לטובת שיח ערכי פתוח בין התלמידים לבין המורים, בדגש על ערכי ההכלה וקבלת האחר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין2

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


בתיכון מכבים רעות קיבל את פני התלמידים קולאז' שנעשה על ידי מורי בית הספר ובו תמונות המורות והמורים עם מסרים ברוח של "אנו גאים לחנך וללמד את כל תלמידינו ותלמידותינו ללא הבדל גזע, דת מין ומגדר"; בהמשך בכל כיתה נערכו שיעורים בנושא במהלכם נבנה שיח ובו כל התלמידים שוחחו בינם לבין עצמם ובהנחיית המורים בנושא ובשאלה 'מהי משפחה נורמטיבית?' איך לקבל את השונה ועל הערכים של שוויון כבוד האדם, סובלנות והחופש לבחור את אמונתו ואורח חייו.


שיעור בסובלנות (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


כמו כן, בבית הספר הדמוקרטי בנה צוות המורים מערכי שיעור יצירתיים, המותאמים על פי גיל החל מבית הספר היסודי ועד התיכון. בין היתר, עסקו תלמידי השכבות הנמוכות בנושא באמצעות תיווך של פרק בסדרת הילדים "ארתור" אשר עוסק בקבלת השונה. לאחר מכן, נערך דיון כיתתי.

בנוסף, בתיכונים עירוני ב' ע"ש יצחק רבין ואורט עירוני ד', הוקרן לתלמידים סרטון מהתכנית "סליחה על השאלה" שעסק בצעירים להורים גאים. הסרטון, אשר מציף שאלות מרתקות וחושפניות בנושא, פתח דיון כיתתי מעניין עם שאלות על זהות מגדרית, תחושות התלמידים לגבי דברים ששונים מהם, סוגים של משפחות בהם נתקלו בחייהם ועוד.


שיעור בסובלנות (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר