מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית
מודיעין (צילום: פרטי)

פרויקט "דירה להשכיר" מקודם במודיעין: 120 דירות בשכירות מפוקחת

הדירות בתוכנית שייבנו בשכונת השבטים במודיעין, יהיו מיועדות להשכרה לטווח ארוך בתנאים מפוקחים, במסגרת פרויקט "דירה להשכיר"

פורסם בתאריך: 2.1.20 08:02

פרויקט דיור להשכרה מפוקחת לטווח ארוך – "דירה להשכיר", נמצא בשלבי תכנון מתקדמים במודיעין. התוכנית שהוגשה למינהל התכנון במשרד האוצר צפויה להיבנות על השטח שמאחורי פארק החלל בשכונת השבטים בין רחובות שבטי ישראל, יהודה ובנימין. השטח שעליו צפוי פרויקט הדיור להיבנות היה מיועד לאכלס דירות של דיור מוגן, אך ייעוד המגרש עובר תהליך שינוי לדירות המיועדות להשכרה מפוקחת, כולל שימושים לציבור ולתעסוקה.

מחברת "דירה להשכיר" נמסר ל"כל העיר מודיעין" כי "לפני כשבועיים נערכה פגישה בהשתתפות ראש העיר מודיעין חיים ביבס, בה הוצגה פעילות החברה הממשלתית דירה להשכיר. ראש העיר הביע נכונות לבחון ולקדם פרויקטים של דיור להשכרה ארוכת טווח במודל דירה להשכיר, הן בעיר מודיעין והן ברשויות נוספות בארץ. זאת על מנת לתת מענה דיור איכותי לזוגות צעירים בשכר דירה קבוע ומפוקח לאורך שנים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מפרטי התוכנית עולה כי בפרויקט צפויות להיבנות כ-120 יחידות דיור חדשות. מתוך הדירות הללו לפחות חצי – כ-60 דירות יהיו קטנות, במיוחד ששטחן לא עולה על 75 מ"ר.  בנייה זו מעלה את כמות השטח הבנוי שהיתה מתוכננת להיבנות ב-27 אחוזים.

סך השטח למגורים המתוכנן להיבנות הוא 8,740 מ"ר ובנוסף מתוכנן להיבנות עוד 275 מ"ר לשטח תעסוקה ועוד 275 מ"ר למבני ציבור. התוכנית הגיעה למינהל התכנון שבמשרד האוצר כבר לפני כחצי שנה ב-11.6.2019. החל מתחילת החודש שעבר -1.12.19, היא נמצאת בשלב של בדיקת תנאי סף.

פרויקט דירה להשכיר, כידוע, קיים בכמה ערים בארץ, בין השאר הפרויקט הוקם בשכונת ארנונה בירושלים וכן מתוכנן להיבנות השנה בשכונת קרית היובל. בדומה לכלל הפרויקטים של דירה להשכיר, ייהנו דיירי הפרויקט מוודאות ויציבות לגבי תקופת השכירות ועלותה. בתום תקופת ההפעלה, שאורכה 10 שנים, יוכל היזם למכור את הדירות בשוק החופשי. היזם אף יהיה רשאי למכור את שטחי המסחר והתעסוקה כנכס מניב, בתום תקופת ההקמה ולאחר האכלוס.

בתוך כך, על רקע תוכנית זו חבר המועצה שחר מי-און (יש עתיד) הגיש יחד עם עו"ד אור מגל, החבר בסיעתו, מפורטות הצעות לתנאי ההשכרה. החלק העיקרי בהצעה הוא ייעוד של 40-20 אחוזים מהדירות לטובת השכרה דווקא לצעירים במודיעין שלמדו בבתי הספר בעיר או התגורר בה לפחות שלוש שנים וכן לאנשי חינוך בעיר.


שחר מי און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

שחר מי און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


בשיחה עם כל העיר מודיעין אומר מי-און כי "ההצעה הוגשה בהנהלת העיר. ראש העירייה אמר שזה תלוי בהחלטות מדינה אך הסכים עם העקרונות של ההצעה. הוא גם אמר שהחוק מגביל את ייעוד הדירות לתושבי העיר ל-20 אחוזים בלבד. המטרה היא לתת תעדוף אמיתי לתושבי העיר, לצעירים וגם למורים וכן לחד הוריים ולגרושים. צריך לאפשר דירות להשכרה לאלו שלא יכולים לרכוש דירה. אני מצפה שראש העירייה וחברי המועצה ייראו את טובת התושבים ויקדמו את הנושא וזה יאפשר להשאיר את הצעירים בעיר ולתת להם תעדוף לגיטימי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר