דורבן דרוס בסמוך לישפרו סנטר (צילום: גדעון בכר)
הדורבן שנדרס סמוך לישפרו סנטר (צילום: גדעון בכר)

אירוע דריסת הדורבן סמוך לישפרו במודיעין: קריאה לשמור על חיות הבר

התמונות שזעזעו את הרשת - אירוע דריסה של דורבן על ידי רכב חשף את התופעה: חיות בר נפגעות בכבישים הסמוכים לישפרו. איך אפשר למנוע את זה?

פורסם בתאריך: 2.12.19 16:26

תמונות של דורבן שנדרס על ידי רכב סמוך לישפרו סנטר במודיעין עוררו תגובות נסערות בקבוצות הרשת של תושבי העיר. התמונות קורעות הלב, ובהן רואים כפות רגליים של דורבן שנדרס למוות סמוך למודיעין בשבוע שעבר, פורסמו בפוסט בקבוצה "תושבים משפיעים במודיעין", ששותף עשרות פעמים. הפוסט חשף את המציאות הקשה במתחם ישפרו במודיעין בו נדרסות, לעתים קרובות, חיות בר, חלקן מוגנות. "זהו צוואר בקבוק אקולוגי, שנמצא בלב לבו של המסדרון האקולוגי הלאומי", אומר גדעון בכר, מראשי תושבים משפיעים במודיעין, שפרסם את הפוסט.

האם אפשר למנוע את זה? בין האמצעים שאפשר לנקוט כדי למנוע אירועי דריסה של בעלי חיים, הם הצבת שלטי אזהרה ובניית פסי האטה. כמו כן, אפשר לבנות מעברים עיליים או תחתיים בכבישים, עבור חיות הבר. לדוגמא, במהלך עבודות ההרחבה של כביש 1, נבנה גשר ירוק, שמשמש למעבר של בעלי חיים באזור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"התקנת מעברים ייעודיים לבעלי חיים, הן מעברים תחתיים והן מעברים עיליים, כאשר בעלי החיים לומדים להכיר אותם ולהשתמש בהם", מסביר בכר. "בנוסף, ניתן להתקין שלטי אזהרה בכבישים שישנן חיות בר ולהתקין פסי האטה. פעולות אלה יועילו גם לבטיחות הנהגים שכן התנגשות עם בעלי חיים עלולה להיות קטלנית גם עבור הנהגים. באופן כללי נהגים צריכים להיות מודעים לכך, להאט ולאפשר לחיה לעבור את הכביש בבטחה".


דורבן דרוס בסמוך לישפרו סנטר (צילום: גדעון בכר)

דורבן שנדרס סמוך לישפרו סנטר (צילום: גדעון בכר)


לפי בכר השטח אזור מודיעין הוא "טבעי, רחב ועשיר בצומח ובבעלי חיים, שחווה בשנים האחרונות בנייה מרובה הכוללת כבישים, מחליפים וגשרים". לדבריו, לצד הבנייה המסיבית, הרשויות צריכות להשקיע יותר בשמירה על בעלי החיים והטבע. "לא משקיעים כלל במתן מענה לצורך של בעלי חיים בביטחון ובשמירה מדריסה",  טוען ואומר בכר. "מדובר בתופעה קשה ומצערת ביותר. זהו הרג חסר תכלית של חיות בר תמימות, שאם יימשך ירוקן את אזורנו מחיות הבר שבו. חייבים לנקוט בצעדים מיידים לצמצום ומניעת דריסת בעלי חיים".


דורבן דרוס בסמוך לישפרו סנטר (צילום: גדעון בכר)

דורבן שנדרס סמוך לישפרו סנטר (צילום: גדעון בכר)



רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר