התוכי ששוחרר, שלט בית הספר אבני חן (צילומים: צוות בית הספר אבני חן, חפצי קופלה)
התוכי ששוחרר, שלט בית הספר אבני חן (צילומים: צוות בית הספר אבני חן, חפצי קופלה)

נוגע ללב: תלמידי בית ספר במודיעין הצילו תוכי פצוע

תלמידי בית הספר היסודי "אבני חן" במודיעין אספו אליהם תוכי שעבר התעללות והצילו את חייו - השבוע הוא שוחרר בחזרה אל הטבע

פורסם בתאריך: 20.11.19 13:36

אירוע משמח ומרגש בבית ספר אבני חן: תוכי פצוע שהובא לבית הספר  טופל על ידי התלמידים. השבוע – התוכי הצליח להבריא ושוחרר בחזרה אל הטבע.

עידית ניב, מנהלת בית הספר, הביאה את התוכי מסוג דררה לגינת בית הספר, לאחר שהוא נמצא בתוך מכולת אשפה לאחר שעבר התעללות קשה. הנוצות שלו נגזרו ואצבע אחת מרגליו היתה שבורה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


מדי יום היו התלמידים וניב מאכילים את התוכי במזון יבש ופירות ועקבו אחרי תהליך צמיחת הנוצות שלו. בבית הספר מספרים כי לפני חופשת סוכות הם עשו ניסיון ראשון לשלוח אותו לחופשי. התוכי עף בתוך הגינה, אך לא הצליח להתרומם גבוה ולאחוז בענפי העצים.

"התוכי הגיעה אלינו במצב מאוד לא טוב, הוא היה מאוד פגוע מבחינה פיזית", מסתארת חפצי קופלה, יו"ר ועד ההורים של בית הספר, בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "הילדים טיפלו בו ברמה יום-יומית, נתנו לו אוכל ושתייה. גם אוכל של ציפורים וגם פירות וירקות טריים. ככה הם שיקמו אותו, לאט לאט. כל כמה שבועות הם עשו ניסיון לשחרר אותו לחופשי וכשהם ראו שהניסיון לא צולח הם החזירו אותו חזרה לכלוב והמשיכו בפעולות השיקום תוך כדי שהם עוקבים אחריו".


התוכי לאחר ששוחרר (צילום: צוות בית הספר אבני חן)

התוכי לאחר ששוחרר (צילום: צוות בית הספר אבני חן)


"לפני שבוע הם עשו ניסיון נוסף לשחרר אותו", ממשיכה ומתארת קופלה. "הוא הצליח לעוף ונחת על אחד העצים ליד אולם הספורט ומשם החוצה. הילדים נורא התלהבו ושמחו אך מצד שני היתה להם אכזבה מהפרידה ממנו. במשך כמה ימים הילדים המשיכו לשים לתוכי אוכל על הגג של הכלוב למקרה שהוא צריך עזרה בהשגת מזון עד שהוא מסתגל בחזרה לטבע, כשראו שהוא לא חוזר אל הכלוב הם הבינו שהוא הסתגל לחייו הקודמים בטבע".

"הילדים למדו הרבה מההתבוננות והטיפול בתוכי", מסכמת קופלה, "הם למדו מהמאמצים שהוא עושה כדי להשתקם וגם מהתסכול שלו כשהוא היה כלוא בתוך כלוב כאשר הוא בעצם חיית בר ורוצה להיות בחוץ, הילדים דיברו על זה הרבה. בנוסף, התהליך מאוד העצים את הילדים כיוון שזה לימד אותם שהם מסוגלים לטפל ולדאוג למישהו אחר ולהבין איך שהאחר תלוי בהם".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר