משאית לפינוי אשפה של עיריית מודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
(צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

התלונות על מטרדי הרעש וחסימות הכבישים: מדוע עיריית מודיעין לא פועלת לשינוי מועדי פינוי האשפה?

למרות התלונות על חסימות הצירים של משאיות האשפה בשעות הבוקר - בעירייה שוללים הצעה להעביר את מועד פינוי האשפה למוצ"ש - מהלך שכבר מבוצע בהצלחה בירושלים. לטענת עיריית מודיעין: "עבודה במוצ"ש תגדיל את המטרד והרעש"

פורסם בתאריך: 10.11.19 08:14

מדוע עיריית מודיעין לא יוצאת במהלך לשינוי מועדי פינוי האשפה בעיר? על רקע תלונות חוזרות של תושבים על מפגעי רעש של משאיות האשפה בשעות הערב המאוחרות ועל חסימות של צירים בשעות הבוקר, בעת שדיירים יוצאים מחניית ביתם לעבודה – עולה ההצעה לשינוי מועד פינוי האשפה מראשון בבוקר למוצאי שבת.

בעיריית מודיעין שוללים על הסף הצעה שכזאת. בעירייה טוענים כי פינוי האשפה במוצ"ש יגדיל את המטרד והרעש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


יש לציין כי מהלך שכזה כבר יצא אל הפועל בירושלים – ראש העיר ירושלים משה ליאון הנחה השנה את עובדי התברואה בעיר הבירה לפנות את פחי האשפה מצאת השבת, במקום ביום ראשון בבוקר. המטרה היא למנוע מצבים בהם המשאיות לפינוי אשפה היו חוסמות כבישים ונתיבי יציאה ביום ראשון בבוקר, ומעכבות את הדיירים בדרכם לעבודה ולבתי הספר. יש לציין כי כמה תושבים בירושלים התלוננו על מפגעי רעש בשעות הערב במוצ"ש, אך אלו נבעו בעיקר מהרעש שעשו העובדים. לאחר התלונות יצאה בעיריית ירושלים הנחיה לעובדי התברואה לשמור על השקט בעת פינוי האשפה. למעשה, בימי ראשון בבוקר משאיות האשפה אינן נוסעות בכבישי ירושלים, מה שמקל על היציאה מהשכונות לכיוון מקומות העבודה.

מעיין יעקובי כהן, שמתגוררת בשכונת הכרמים ארבע שנים, מתארת בשיחה עם "כל העיר מודיעין": "אנו שומעים את המשאית נכנסת מתחילת הרחוב, בהתחלה יש מישהו שמוציא את הפחים מחדרי הזבל ואז שומעים את הגרירה של הפחים ואת כל הבומים ואז מתחילים לשמוע את המשאית נכנסת לרחוב וכל נקודת עצירה שלה. שומעים גם את השריקות של העובדים לנהג, לעצור ולהתקדם. זה רעש חזק. אני ישנה עם אטמי אוזניים ואני לא שומעת שום דבר חוץ מהילד שלי, אבל אני מתעוררת מהרעש של פינוי האשפה. זה סיוט. זו שעה מוקדמת, למה לעשות רעש שכזה?".

"ויש גם את הבעיה של הפקקים", מוסיפה יעקובי כהן, "יצאתי לעבודה מהבית ב-7:20 ונתקעתי מאחורי משאית זבל. השעות הן לא נוחות מהבחינה הזאת שיש הורים שמסיעים את ההורים למסגרות וזה בדיוק בשעות של התנועה. המשאיות מפריעות ומאטות את התנועה".

"הייתי שמחה שהעירייה תדון על זה, ותעשה סיעור מוחות כדי לשפר את איכות החיים של התושבים", מסכמת יעקובי כהן. "אני אוהבת את העיר, אבל הבעיה היא קשה. צריך להעלות את המודעות למשהו שמפריע לתושבים, וצריך לחשוב איך לפתור את זה".

מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר: "העירייה רואה בתחום ניקיון העיר כאחד הנושאים החשובים ביותר ומשקיעה בכך משאבים רבים. תוכנית העבודה של פינוי האשפה ברחבי העיר, נועדה לצמצם, ככל הניתן, את המטרד והרעש כתוצאה מעבודת המשאיות ופינוי הפחים. על כן, מפונה האשפה באופן מסודר שלוש פעמים בשבוע, בכל פעם משעות הבוקר המוקדמות ועד השעה שתיים בצהריים. זאת תוך רגישות מקסימלית לאזורים הסמוכים למוסדות חינוך ועורקי תנועה ראשיים אשר בהם לא מתקיים פינוי אשפה בשעות העומס הידועות שבין 7 וחצי ל-8 וחצי בבוקר, דבר שמקל על גודשי התנועה במקומות העמוסים".

בעירייה מודיעין מדגישים כי "עבודה במוצ"ש, תגדיל את המטרד והרעש שכן המשמעות היא פינוי אשפה בשעת ערב מאוחרת שתיגרר לתוך שעות הלילה הקטנות ולבטח תפריע לתושבים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר