בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

תקציב עיריית מודיעין לשנת 2020 – 677 מיליון שקלים

מועצת עיריית מודיעין צפויה לאשר מחר, רביעי, את התקציב העירוני לשנת 2020, שהינו גדול ב-37 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה; גם השנה תחום החינוך מקבל את הנתח הגדול ביותר - כ-52 אחוזים מסך התקציב העירוני

פורסם בתאריך: 5.11.19 08:00

תקציב עיריי מודיעין לשנת 2020  עומד השנה על כ-677 מיליון שקלים – מדובר בכ-37 מיליון שקלים יותר מתקציב 2019, המהווים גידול של כשישה אחוזים, לעומת תקציב העירייה אשתקד, שנאמד בכ-640 מיליון שקלים. אתמול, שני, הציג ראש העיר חיים ביבס את התקציב בפני חברי המועצה. התקציב צפוי להיות מאושר בישיבת מועצת העירייה הקרובה – ביום רביעי, 6.11.

כמו כן, המועצה צפויה לאשר גם את התקציב המיועד לפיתוח העיר לשנים 2022-2020, הנאמד בכשלושה מיליארד שקלים. תקציב זה כולל מספר פרויקטים מרכזיים שנעשים וייעשו בעיר בשלוש השנים הקרובות. בין הפרויקטים הרבים המתוכננים והמבוצעים ניתן למצוא את סיום הקמת השדרה המרכזית של העיר, הקמת השכונות החדשות והמשך פיתוח השכונות הקיימות בעלויות של כ-1.4 מיליארד שקלים.

גם השנה תחום החינוך מקבל את הנתח הגבוה ביותר מהתקציב העירוני – כ-51.8 אחוזים. השנה צמח תקציב החינוך ל-350.6 מיליון שקלים השנה לעומת 338.5 מיליון שקלים בשנה שעברה. מדובר בגידול של כ-12.1 מיליון שקלים. בעירייה מציינים בין השאר כי "במסגרת תוכנית העבודה ימשיך מינהל החינוך בשיפור ושדרוג תחומי הלמידה השונים, תוך מתן דגש על הענקת מענה פרטני לכל תלמיד במסגרת לימודיו, זאת לצד המשך קידום תכניות עירוניות לשיפור איכות תעודת הבגרות, הכוללת הגדלת מספר התלמידים הלומדים 4 ו-5 יח"ל במקצועות המתמטיקה והאנגלית וכן הגדלת התלמידים והתלמידות הלומדים את תחומי המדעים והטכנולוגיה, בדגש על קידומן של התלמידות. העירייה תוסיף לקדם את התכנית העירונית להקטנת מספר התלמידים בכיתות, לצד המשך קידום אוכלוסיות ייחודיות, הכוללות תכניות להגדלת מספר התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות, עמידה ביעדי אי הנשירה ממוסדות החינוך ועוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


האגף לשירותים חברתיים שתקציבו גדל מ-38.3 מיליון שקלים ל-42 מיליון שקלים (גידול של כ-9.7 אחוזים), יעסוק בין היתר בתכניות טיפול באזרחים הוותיקים, בתושבים עם מוגבלויות שונות, משפחות חד הוריות, עולים חדשים, נוער בסיכון ומשפחות קשות יום. כמו כן, העירייה תקלוט במהלך השנה עוד כארבעה תקנים חדשים המיועדים לעובדות או לעובדים סוציאליים.

בתחום התרבות והפנאי העירייה תוסיף העירייה לקיים מגוון פעילויות ואירועים לנוער, לצעירים, לגמלאים ולכל המשפחה עם אירועים המוניים. השנה לתקציב התרבות יתווספו האירועים שצפוים להתקיים בשדרת הבילויים החדשה במע"ר של מודיעין, שייפתח כבר החודש. בעירייה מדגישים כי "תחום נוסף שהעירייה מייעדת להרחיב השנה הוא נושא החדשנות בדגש על שיפור השירות לתושב. תחום שהינו רוחבי הכולל תכניות לשיפור השירות של מחלקות העירייה השונות בדגש על הענקת מענים דיגיטליים לתושבים. תחום זה, אותו תוביל מינהלת אופק, בשיתוף עם אגף טכנולוגיות מיחשוב ומערכות מידע והיחידה האסטרטגית, שיפעלו להוביל תהליכים לייעול השירות הדיגיטלי לתושב במסגרת 'עיר חכמה', אבטחת מידע וכדומה".

בעירייה מוסיפים ומוסרים כי "את תקציב העירייה הציגו ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס וגזבר העירייה, יניב עמוס בישיבה מיוחדת שהתקיימה ביום שני השבוע במעמד כל 19 חברי המועצה. בתחילת הערב הציג ביבס את יעדי התקציב, שנקבעו בהתאם למטרות העירייה אותן מוביל ראש העיר: הנושא המרכזי בתקציב העירייה, כבכול שנה, הוא תחום החינוך כאשר העירייה הציבה את נושא המשך קידום ושיפור מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני. יחד עם החינוך נמצא בראש הרשימה גם המשך קידום ופיתוח תכניות עבודה לטובת הנוער והצעירים. עוד דגש שהושם בתקציבי העירייה לשנת 2020 הוא נושא של שיפור השירות לתושב והנגשתו לציבור באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, וכן המשך הקפדה על קיום אמנת השירות ועמידה בלוחות זמנים לביצוע, לצד הטמעת תפיסת ניהול העיר החכמה – SMART CITY".

ראש העיר חיים ביבס מוסר כי "תקציב העירייה נבנה והוכן בעבודה משותפת של כל אגפי העירייה השותפים לעשייה העירונית והוא מבטא את המשך ההתפתחות והצמיחה הכלכלית שחלה בעיר בשנים האחרונות לצד הניהול האחראי והקפדני של תקציב העירייה. התקציב הרגיל לשנת 2020 משקף בשורה משמעותית לעיר ומאפשר להמשיך ולהוביל את העיר במגמת השיפור והשדרוג העקבית המאפיינת אותה בשנים האחרונות, תוך מתן דגש על שיפור מתמיד של מערכת החינוך בעיר, שיפור השירות לתושב הן מבחינת המשך קידום העיר לעיר חכמה תוך ניהול של הקצאה ממוקדת ליחידות העירייה השונות להמשך ייעול השירות לתושבים".


חיים ביבס, ראש העיר מודיעין מכבים רעות (צילום: ראובן קפוצינסקי)

חיים ביבס, ראש העיר ויו"ר ועדת החינוך (צילום: ראובן קפוצינסקי)


כמו כן, באשר להכנסות העירייה – גזבר העירייה, יניב עמוס, עדכן השבוע כי המשך הבינוי והאיכלוס של אזורי התעסוקה והמלאכה בעיר הביא לגידול בארנונה מעסקים שיגיע השנה לכדי 117 מיליון שקלים (לעומת 107 מיליון שקלים בשנה שעברה). סכום זה מהווה 43 אחוזים מסך הכנסות העירייה מארנונה. בעירייה ציינו כי "גידול זה בארנונה לעסקים מעיד על אמון הקהילה העסקית בעיר. כאשר בעתיד, עם השלמות הבנייה המואצת בפארק הטכנולוגי ובמרכז עינב ועם השלמת העבודות במע"ר נתון זה יוסיף לצמוח".

גם השנה, כפי שנעשה בשנים האחרונות, תעביר העירייה סכום של מיליון שקלים המיועד לכיסוי הגרעון העירוני. כידוע הגרעון, הקיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, עומד ערב שנת הכספים 2019 על סכום של כ-5.6 מיליון שקלים ובסוף שנה זו הגרעון צפוי לרדת לכדי 4.6 מיליון שקלים.

בנוסף לתקציב השוטף, אישרה מועצת העיר את מסגרת תקציב הפיתוח של העיר לשנים 2022-2020, הנאמדת בכשלושה מיליארד שקלים. תקציב זה כולל מספר פרויקטים מרכזיים שנעשים וייעשו בעיר בשלוש השנים הקרובות. "בין הפרויקטים הרבים המתוכננים והמבוצעים ניתן למצוא את סיום הקמת השדרה המרכזית של העיר, הקמת השכונות החדשות והמשך פיתוח השכונות הקיימות בעלויות של כ-1.4 מיליארד שקלים,, נמסר מהעירייה. "פרויקטים נוספים שהוצגו בדיון הם הקמת מוסדות חינוך בבנייה ירוקה בשכונות החדשות, המשך יצירת מרחבי לימוד חדשניים בבתי הספר הקיימים, המותאמים לצרכי הלמידה החדשים והמשך שדרוג גני הילדים והתקנת משטחי דשא סינטטיים. בתחום התחבורה, העירייה תוסיף לפעול לפי התכנית הרב שנתית שנועדה לשפר את הבטיחות בכבישי העיר ולמתן את מהירות הנסיעה במטרה לצמצם את מספר תאונות הדרכים ככל הניתן, זאת לצד המשך סלילת שבילי אופניים בדרכים הראשיות בעיר".

בנוסף, כחלק מהתוכנית לחדשנות העירונית העירייה תבצע עבודות שדרוג והחלפת של מערכת התאורה הציבורית למערכת חכמה המשלבת מערכות בקרה ושליטה, שיאפשרו התייעלות והפעלת מערך התאורה. כמו כן תבוצע פריסת סיבים אופטיים על פני כבישים אשר יאפשרו פריסת מצלמות ורמקולים בצמתים ובאזורים רגישים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר