כיתה (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)
(צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

האתגר הדמוגרפי במודיעין: מתגבשת תוכנית למניעת איחודי כיתות בבתי הספר

ל"כל העיר מודיעין" נודע כי בימים אלו מגבשת הנהגת ההורים בראשות אייל כהן תוכנית לפתרון מגמת איחודי הכיתות בבתי הספר היסודיים; מחזיק תיק החינוך מויש לוי: "אם לא תהיה ברירה - תהיה סגירה של בתי ספר יסודיים, אי אפשר להתעלם מהדמוגרפיה"

פורסם בתאריך: 30.10.19 08:45

האם בקרוב ימצא פתרון למגמת צמצום מספר הכיתות בבתי הספר במודיעין? ל"כל העיר מודיעין" נודע כי בימים אלו מתגבשת תכנית למציאת פתרון לבעיית איחוד הכיתות בבתי הספר היסודיים השונים בעיר, זאת בעקבות הבעיה הדמוגרפית והתבגרות האוכלוסייה בעיר, שגורמת למחסור בתלמידים צעירים ובתקנים עבור כיתות לימוד.

בימים אלו חברי הנהגת ההורים של בתי הספר בעיר נמצאים בעיצומו של סבב פגישות עם העירייה, ונכון לעכשיו המצב אמור להישאר כמו שהוא לפחות לעוד שנה, כאשר מטרת סבב השיחות שמתקיימות כעת היא לבחון כיצד ניתן להמשיך הלאה ללא פגיעה בתקנים. "בימים אלה מתקיימות סבב פגישות בנושא", מספר אייל כהן, יו"ר הנהגת ההורים במודיעין, בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "כרגע, אין שום החלטה על סגירה או צמצום בתי ספר ו/או כיתות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר מודיעין", הנהגת ההורים בעיר חוששת מאיחודי כיתות בבתי הספר ברחבי העיר, בעיקר בבתי הספר היסודיים, שעלולה לגרום לאיחוד כפוי ואף לסגירה של כיתות לימוד ופוטנציאל אף של בתי ספר שלמים בסופו של דבר, זאת למרות שישנם תלמידים שעדיין לומדים בהם. מצב זה נגרם בשל העובדה שמספר תלמידים קטן מדי בכיתה, עלול להוביל לביטול התקן עבור אותה כיתה, ובכך לפיזור תלמידיה לכיתות אחרות או לאיחוד שלה עם כיתה אחרת.

לפי נתונים שפורסמו בתחילת השנה ב"כל העיר מודיעין" – בשנת הלימודים תש"פ לומדים פחות תלמידים במודיעין-מכבים-רעות, לעומת שנת תשע"ט. לפי הנתונים 27,401 תלמידים וילדי גנים לומדים השנה, לעומת 27,683 תלמידים וילדי גנים בשנת הלימודים אשתקד. הירידה בכמות התלמידים משתקפת בעיקר בגזרת בתי הספר היסודיים – 11,470 תלמידים לומדים כיום ב-27 בתי הספר היסודיים בעיר, לעומת 11,697 תלמידים שלמדו בשנה שעברה.

כהן, אמר בעבר ל"כל העיר מודיעין" כי יש למצוא לבעיה הדמוגרפית פתרון, ואף הוסיף כי כבר בתחילת השנה הנוכחית יתחילו לטפל בבעיה זו, ויקיימו רצף פגישות עם מינהל החינוך בעיר. "במהלך כל חודש ספטמבר נתחיל לטפל בבעיה הזו ונקיים רצף של פגישות עם מינהל החינוך, אם לא יימצא פתרון נגיע למצב שיבוטלו תקנים במוסדות החינוך, והתלמידים ייפגעו", מוסר כהן.


אייל כהן (צילום: ורד פיצ'רסקי)

אייל כהן (צילום: ורד פיצ'רסקי)


מויש לוי, סגן ראש העיר, ומחזיק תיק החינוך במועצת העיר, מתייחס בשיחה עם "כל העיר מודיעין" לבעיית איחוד הכיתות בעיר ומדגיש כי סגירת בתי ספר או איחוד כיתות הוא צעד שיכול לקרות. "מצב של איחוד כיתות שהיה בתחילת שנה, זה מצב שהוא לא נשלט", מבהיר לוי. "אם לא תהיה ברירה – תהיה סגירה של בתי ספר יסודיים אי אפשר להתעלם מהדמוגרפיה, קיים מצב של יותר מדי בתי ספר יסודיים עבור הכיתות שיש לנו כרגע".

"אם יש שתי כיתות שבכל אחת 21 ילדים ו-3 ילדים נאלצים לעזוב את העיר אז מאבדים תקן. משרד החינוך בעניין הזה קובע את התקנים, וצריך לאחד את הכיתות. זה דבר שקרה בקיץ האחרון לקראת פתיחת שנת הלימודים האחרונה בשניים-שלושה בתי ספר, וזה דבר שיכול לקרות גם בעתיד", מפרט ומסביר לוי. "צריך להיות אמיתיים בסופו של דבר. מה שאנחנו עושים זה לסמן את כל השכבות עם החשש לאי עמידה בתקן, ומנסים להקפיא את העברת התלמידים בין בתי ספר. כשמבקשים מעברים אנו לא מאשרים בקלות, אך עם מי שעוזב את העיר אין מה לעשות".

"הפתרון האופטימלי לטווח הארוך זה בשיבוץ של הכיתות, אנחנו שואפים להגיע למצב בשיבוץ הכיתות כשאנו משבצים 25 ילדים בשתי כיתות קטנות כ-50 ילדים בשכבה, וכך גם אם יעזבו ילדים את בית הספר התקן לא יפגע, אך לפעמים זה לא קורה ואין לנו ברירה", מסכם לוי. "חשוב לציין כי אנו כרגע לא עושים שום מהלך של סגירת בתי ספר או איחוד כיתות, אך הנושא תמיד תחת פיקוח ומעקב".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר