בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)
בניין עיריית מודיעין מכבים רעות (צילום: יפעת ראובן)

חובות הארנונה לעיריית מודיעין: כ-1.3 מיליון שקלים טרם נגבו

מנתוני העירייה עולה כי בשנת 2018 נרשמו חובות ארנונה בסך של כ-4.5 מיליון שקלים, מתוכם נגבו עד כה כ-3.2 מיליון שקלים. גזבר העירייה יניב עמוס ל"כל העיר מודיעין": "מודיעין היא במקום הראשון בכל הרשויות בארץ בגביית הארנונה"

פורסם בתאריך: 17.10.19 09:08

למעלה מ-1.3 מיליון שקלים טרם נגבו מתושבים שלא שילמו את תשלום הארנונה לשנת 2018 – כך עולה מנתוני עיריית מודיעין-מכבים-רעות. לפי הנתונים – סך החובות בשנה זה עמד על כ-4.5 מיליון שקלים, כאשר עד עד כה נגבו כ-3.2 מיליון שקלים.

מנתונים שמסר גזבר העירייה יניב עמוס ל"כל העיר מודיעין" עולה כי סך כל ההכנסות שהיו אמורות להיכנס מתשלום ארנונה בשנת 2018 עמד על כ-274 מיליון שקלים.

"מודיעין היא במקום הראשון בכל הרשויות בארץ בגביית הארנונה", מציין גזבר העירייה עמוס בשיחה עם "כל העיר מודיעין". "סך כל הגבייה במודיעין מגיעה ל-98 אחוזים בממוצע של השנים האחרונות, אנחנו שומרים על ממוצע אחיד בגובה הזה. נשארו פיגורים של 2 אחוזים, כ-4.5 מיליון שקלים, ומצטרפים לפיגורים משנים קודמות שמתוכם כבר גבינו כ-3.2 מיליון שקלים. יש גם חובות אבודים, עסקים או תושבים שפשטו רגל וכבר אין מה לקחת. בסוף זה מצטבר לחובות אבודים בסכומים לא גבוהים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


עמוס ממשיך ומספר כי "סך כל החובות מהקמתה של עיריית מודיעין-מכבים-רעות עומד על 23 מיליון שקלים, מתוכם כ-11 מיליון שקלים חובות אבודים. יש עוד כמעט 12 מיליון שקלים שנקראים חובות 'באוויר' שעדיין גובים מהם. בגלל שאחוז הגבייה כל כך גבוה, הפיגורים יורדים והחוב שנשאר קטן".


מודיעין-מכבים-רעות - תמונה כללית

מודיעין (צילום: פרטי)


העירייה מציעה לבעלי החובות אפשרות לפריסת החוב לתשלומים – "יש אפשרות של פריסת חובות, מי שרוצה לבוא ולשלם אנחנו הולכים לקראתו בכל האפשרויות הקיימות", אומר עמוס. "החל מהסדרים של לשלם כמה מאות שקלים לשנה כדי באמת לפרוס. זה תלוי בגובה החוב וברצון של התושב לשלם. אם הוא בא להסדר – וזה אומר שזה אדם שרוצה לשלם וקשה לו, אנחנו הולכים לקראתו. גם מי שהיה זכאי להנחות על פי חוק אנחנו עושים לו הנחות גם על התקופה שכבר עברה וזה יורד לו מהחובות. יש כאלו שלא מעוניינים לשלם ואנחנו יודעים שהם יכולים לשלם אז אנחנו עוברים לפעולות אכיפה: התראה ראשונה, התראה שנייה ורישום עיקול על הכסף בבנק. בסוף העירייה פועלת על פי חוקים".

ומה לגבי תשלומי ארנונה לעסקים? עמוס מוסיף ומספר כי "כפי הידוע העיר בתנופת פיתוח מאוד גדולה והעלייה הגדולה שאנחנו צופים זה בארנונה מעסקים. בסופו של דבר העיר צריכה להתבסס על הארנונה מהעסקים כאחוז משמעותי מתוך התקציב. בחמש שנים האחרונות אנחנו עולים בסדר גודל של בערך שני אחוז בשנה בארנונה מעסקים, השנה כבר נחצה את רף 40 אחוזים מסך הארנונה שיגיע מעסקים, וזו העלייה המשמעותית יותר שאנחנו רוצים שתהיה בעיר. זו ארנונה יותר יציבה והסכומים הם יותר משמעותיים, וכך מגיע יותר כסף לפיתוח ואחזקת העיר. העלייה בשיעור כל הארנונה מהשנה שעברה היא כ-11 מיליון שקלים, בערך 4 אחוזים בשנה, וזה יפה מאוד ביחס לפיתוח של העיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר