עיריית מודיעין מכבים רעות, ד"ר אופיר לנג (צילומים: באדיבות מינהל קהילתי לב העיר, פרטי)
עיריית מודיעין מכבים רעות, ד"ר אופיר לנג (צילומים: באדיבות מינהל קהילתי לב העיר, פרטי)

עיריית מודיעין: הוקמה יחידה חדשה לתכנון אסטרטגי בראשה יעמוד ד"ר אופיר לנג

על רקע האתגרים הדמוגרפיים של מודיעין - בעירייה הוקמה יחידה חדשה לתכנון אסטרטגי, בראשה יעמוד ד"ר אופיר לנג, שמשמש כיום יו"ר מינהל קהילתי בירושלים

פורסם בתאריך: 27.10.19 15:37

חדש בעיריית מודיעין – יחידה לתכנון אסטרטגי. בראש היחידה יעמוד ד"ר אופיר לנג, שמשמש כיום יו"ר מינהל קהילתי לב העיר בירושלים.

בעיריית מודיעין מציינים כי היחידה תהיה כפופה למשנה למנכ"ל העירייה ותהיה אחראית על "הובלת מהלכים אסטרטגיים של הטמעת החזון העירוני מתוך ראייה מתכללת וארוכת טווח לצורך תכנון מדיניות עירוניות תוך ניתוח ואפיון סוגיות העומדות על סדר היום העירוני, ניתוח נתונים קיימים ותחזיות דמוגרפיות, לצד גיבוש פתרונות לטווחי זמן שונים בהתאם להנחיית הנהלת העירייה".

כידוע במודיעין מתמודדים עם אתגרים דמוגרפיים – מדי שנה מצטמצמת כמות הכיתות בבתי הספר, פחות ילדים נרשמים בעיר. החשש העיקרי הוא מהזדקנות העיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


ד"ר לנג, שמוכר בירושלים כפעיל חברתי אקטיבי בגזרת שכונות נחלאות, קרית הלאום ואזור שוק מחנה יהודה, הינו בעל רקע מחקרי באקדמיה ובזירה המוניציפלית. "ד"ר לנג ערך בשנים האחרונות מחקרים באקדמיה בתחום קבלת החלטות ומודלים של מנופי השפעה על תהליכים בזירה הציבורית", נמסר מעיריית מודיעין. "בנוסף, ד"ר לנג הוביל תהליכים בזירה המוניציפלית בירושלים במסגרת תפקיד יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, האמון על הובלת שיתוף ציבור בתכנון פרויקטים בשכונות שונות, קידום צרכי התושבים ומתן מענה לאתגרים עירוניים המתעוררים במרחב".

מה יהיה תפקידה של היחידה? בעירייה מסבירים כי היא תבצע עבודת מטה, במהלכה תגבש מידע לתכנון לטווח בינוני ולטווח ארוך ברשות ובכך תסייע לייצר מנגנון להתראה מוקדמת, התמודדות עם אי-ודאות רבה, ניהול סיכונים ואינטרסים וכן תזהה הזדמנויות וצמתי פעולה חדשים, מתוך ראיה אינטגרטיבית. לצד זאת, היחידה תלווה תכניות אב ופרויקטים אסטרטגיים ותסייע בהכנת תכניות עבודה שנתיות ורב שנתיות לתכנון, פיתוח וביצוע מדיניות עירונית המבוססת על איסוף וניתוח נתונים שיטתי וזיהוי צרכים עירוניים, בשיתוף עם מנהלי היחידות המקצועיות, עדכון התכניות על פי הצרכים המתעדכנים וקיום בקרה על הביצוע.

ראש העיר חיים ביבס ציין כי "הקמת היחידה לתכנון אסטרטגי, הינה חלק מתהליך שנועד לשדרג את פעילות העירייה בכל ההיבטים, תוך בחינה של האתגרים וההזדמנויות העומדים בפנינו בשנים הבאות. באמצעות תכנון מוצלח, שייעשה כהליך חשיבה מעמיק, בשיח פתוח ושימוש בכלים ובגישות מתקדמות לתכנון ולפיתוח נוכל, כעירייה, לייעל ולשפר את תהליכי העבודה למימוש החזון והיעדים של העירייה. המטרה שלנו לייעל את אופן פעילות העירייה על ידי גיבוש תכנית פעולה ארוכת טווח, שמטרתה המשך קידום העיר ושיפור השירות לתושבים".

חבר המועצה ומחזיק תיק תכנון אסטרטגי, ברוך בוחניק הוסיף: "בהקמת היחידה האסטרטגית יש אמירה עירונית חשובה מאד לתועלת העיר. היחידה האסטרטגית אמורה לעשות סדר ארגוני ולתעדף צרכים כנגד מידע מבוסס. היחידה תהיה גורם חשוב שתפקידה יהיה לזהות ולבסס תכניות עבודה מבוססי ידע, שתסייע טרם קבלת החלטות לתועלת הציבור. אני מאד גאה לראות איך האמירה שלי 'יש צורך, אין צורך' מקבלת צורה. הקמת היחידה הינה אמירה מקצועית שתשפיע על כלל אגפי העיריה וחברות הבת שלה. אני מאמין שבשנים הקרובות ניראה התייעלות עירונית ארגונית הן מבחינת צורך והן מבחינה תקציבית ומהתוצר הזה כולנו נהנה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר