הלה שוורצזורגן (צילום: פרטי)
הלה שוורצזורגן (צילום: פרטי)

הניצחון של הלה: החליטה להיות דולה לאחר שהחלימה מלוקמיה

הלה שוורצזורגן פתחה את העסק ממש לפני חמישה חודשים - עוד בזמן הטיפולים היא עשתה קורס דולות וכיום היא מלווה לידות ועורכת סדנאות

פורסם בתאריך: 7.5.18 15:02

הלה שוורצזורגן, בת 43, ממודיעין, נשואה ואמא לשלושה ילדים, פתחה את העסק, "הלה דולה" בדצמבר 2017, לאחר שהחלימה ממחלת הלוקמיה. עבורה זהו סוג של ניצחון. "ב-2012 חליתי בלוקמיה ושנה שלמה לא עבדתי. הייתי מאושפזת ארבעה חודשים, ולאחר מכן עשיתי טיפולים. בזה מיציתי את המשברים שלי. ניסיתי לשרוד, וזה פתח אצלי הרבה מקום לדברים אחרים שאני עושה. אני משתדלת לתמוך באנשים חולים ובמשפחות שלהם. הרגשתי שאני צריכה שינוי. לא ידעתי לאיזה כיוון לקחת אותו. אם להחליף מקום עבודה או ללכת לפתוח עסק".


  • להורדת האפליקציה של כל העיר באנדרואיד
  • להורדת האפליקציה של כל העיר באייפון

בפועל מלווה שוורצזורגן לידות מ-2012, מיד עם סיום קורס דולות ומדריכות, הכנה ללידה, מטעם מכון וינגייט. את הקורס היא עשתה במקביל לטיפולים במחלת הלוקמיה שלקתה בה. שוורצזורגן מספרת שהמחלה פתחה מקום להרבה דברים בחיים: "פונים אלי הרבה בעזרה ומתן עצות. מעבר לזה, אני אוהבת לעבוד עם אנשים, לתמוך ולהיות מעגל נוסף לאנשים שצריכים עוד חיזוקים וכוח".

כשסיימה את הקורס החלה ללוות נשים בלידות במקביל לעבודתה כמנהלת כספים בחברה גדולה. שוורצזורגן מספרת על העסק שלה: "אני דולה, מלווה לידות. ובנוסף אני מעבירה קורס הכנה ללידה, שמתקיים בבית של הזוג. מעבר לזה אני עושה הדרכה להנקה לפני הלידה בשביל שתתאפשר הנקה ראשונית בחדר לידה. אני מדריכה את הזוגות בנושא זכויות היולדת. מה מגיע לה ומה היא יכולה לבקש. בנוסף, אני מעבירה סדנאות באנגלית לנשים זרות על תרבות הלידה בישראל. אני גם מתנדבת ומובילה בעמותת נשים קורעות ללדת, שעובדת הרבה נשים ומקדמת את זכויות הנשים בלידה. אני משתמשת בהמון טכניקות, כולל רפלקסולוגיה, הומאופתיה, עיסויים, שמנים, נשימות  ודמיון מודרך".

למה יצאת לעצמאות?

"הרגשתי שאני צריכה שינוי. לא ידעתי לאיזה כיוון לקחת אותו. אם להחליף מקום עבודה או ללכת לפתוח עסק. המעבר לא היה דרסטי כי עשיתי את זה כמה שנים במקביל לעבודה כשכירה. לבסוף החלטתי לתת לזה צ'אנס מתוך הידיעה שזה נושא חשוב עבורי".

איך השגת את הלקוחה הראשונה?

"הלקוחה הראשונה היתה חברה בהיריון. עכשיו מגיעות אלי נשים מהמלצות של חברות ונשים שליוויתי בפייסבוק. היום כבר יש לי דף עסקי ואני עובדת גם על אתר חדש".

כמה נשים עכשיו את מלווה?

"ארבע נשים שצריכות ללדת בחודש הזה".

הלה שוורצזורגן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

מהם היתרונות בלהיות עצמאית?

"האפשרות של להיות עם הילדים במהלך היום, שזה משהו שאף פעם לא היה לי כי תמיד עבדתי המון שעות. בשבילי, להיות בבית בזמן ארוחת הצהריים ולעשות שיעורים עם הילדים זה אחד היתרונות הכי גדולים שאף פעם לא היו לי. להקיף את עצמי באנשים שנעים לי להיות איתם. לא רק לקוחות, אלא גם מבחינת שיתופי פעולה. אני עושה שיתוף פעולה עם מורה ליוגה, שהיא תעביר שיעור ואני הרצאה. ועם עוד מקומות שמטפלים בנשים, עם המטרות דומות. כיף לי להתחבר לאנשים כאלה".

ויש חסרונות?

"את צריכה לעשות את הכל לבד. בחברה גדולה יש צוות גדול ועושים את העבודה ביחד. פה אני המנהלת, המשווקת, מי שעושה את העבודה עצמה, ולפעמים זה קצת בודד".

כמה זמן את משקיעה בשיווק וכמה זמן על העבודה עצמה?

"50 אחוז על שיווק, כולל יצירת פוסטים, פגישה עם יועצת עסקית, לנסות לייצר שיתופי פעולה. כל דבר כזה זה צורך המון זמן.  20 אחוז אני משתמשת להעמקה בכל מיני תחומים שאני רוצה לדעת יותר וסדנאות, והשאר לעבודה עצמה".


שבוע הנוער 2018 במודיעין יוצא לדרך: פעילויות, האקתון, מופעים וסטנדאפ

לראשונה במודיעין: יריד תעסוקה והשכלה לנוער עם צרכים מיוחדים


ההכנסה שלך ירדה או עלתה מאז שהיית שכירה?

"ירדה. העסק שלי עוד צעיר".

איזה טיפים את יכולה לתת לעצמאיות בתחילת דרכן?

"הרבה סבלנות. לראות את הויז'ן של העסק שלך. איפה את רוצה שהוא יהיה בעתיד וכל הזמן לראות את התמונה הזאת בראש. להתחבר לקבוצות ואנשים שיכולים לעזור ולתת רוח גבית. קבוצות נטוורקיניג, ומקום להתייעץ".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר