מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)
דגל הגאווה (צילום: אורן בן-חקון)

החינוך לסובלנות כלפי קהילת הלהט"ב בבתי הספר בעיר: האם התוכנית החינוכית תורחב?

מחזיק תיק הקהילה הגאה שחר מי-און מקדם תוכנית להרחבת התכנים לסובלנות כלפי הקהילה הגאה בבתי הספר בעיר; ארגון החינוך וההסברה של הלהט"ב - חוש"ן ל"כל העיר מודיעין": "על העירייה לסבסד את הפעילות במוסדות החינוך בעיר"

פורסם בתאריך: 6.10.19 08:29

האם התכנים לסובלנות כלפי קהילת הלהט"ב, שנלמדים בבתי הספר במודיעין, יורחבו? חבר המועצה שחר מי-און (יש עתיד במודיעין), יו"ר ועדת הקהילה הגאה, יוזם להרחיב את התוכניות החינוכיות בנושא קהילת הלהט"ב במוסדות הלימוד בעיר. במסגרת התוכנית העירייה תשתף פעולה עם חוש"ן – ארגון החינוך וההסברה של קהילת הלהט"ב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם


יש לציין כי בחוש"ן מאשרים ל"כל העיר מודיעין" כי באחרונה נערכו פגישות בנושא לקראת הרחבת פעילותם בבתי הספר בעיר. חוש"ן – חינוך ושינוי פועלים להסביר על קהילת הלהט"ב – לסביות, הומואים, טרנס וביסקסואלים.ות, "מתוך אמונה  כי החינוך לקבלת השונה והאחר הוא הדרך לשינוי חברתי אמיתי", כך נכתב באתר הארגון.

"אני רוצה שחוש"ן ייכנסו כבר בכיתות ז'-ח'", מספר מי-און ל"כל העיר מודיעין", "המטרה של חוש"ן היא להסביר על קהילת הלהט"ב. ההסברה צריכה להגיע מהמורים לתלמידים. חלק מהבעיה זה שהצוות החינוכי לא יודע איך לטפל בה, למעט להעביר את זה ליועצת בית הספר שיכולה לבקש שירותים מחוש"ן. אבל במודיעין כל בית ספר מתנהל כמו משק סגור, וזאת החלטה של בתי הספר ולא של מינהל החינוך".


שחר מי און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

שחר מי און (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


מארגון חוש"ן נמסר ל"כל העיר מודיעין" כי "חוש"ן מברכת את עיריית מודיעין על הרצון לקדם חינוך לסובלנות וליצירת מרחב בטוח עבור להט"ב בעיר. בשנת 2019, וכעיר שמחשיבה את עצמה 'עיר העתיד של ישראל', זהו צעד בסיסי אך חשוב. את המהלך הובילה הקהילה המקומית בעיר, שגרות בה הרבה משפחות ואנשים להט"בים שדורשים לעצמם מקום במרקם העירוני. הכוח הפוליטי והקשרים שיצרו מקדים את המהלך ומוכיחים שלקהילה המקומית יש משקל רב על מערכות החינוך בעיר. מחזיק תיק החינוך בעיר החליט ליזום מהלכים ולעודד את בתי הספר בעיר לקיים פעילות של חוש"ן. הנושא מתנהל בהובלת חברת המועצה עדי מן שרתמה גם את הנהגת ההורים למהלך החשוב".

"אנחנו כעת לאחר שלב של פגישות בנושא ומחכות לראות את התוצאות בשטח", מציינות בארגון, "כדי שההבטחה והרצון של העירייה לקדם את הנושא לא תהיה הבטחה ריקה, מעשים צריכים להתקיים. על העירייה לסבסד את הפעילות במוסדות החינוך בעיר, ליזום הכשרה לצוותי החינוך החל מהגיל הרך, כולל היסודי ועד התיכון, להתייחס למשפחות מגוונות כשעוסקים בתכני יום המשפחה ולציין בעיר את היום הבינלאומי למאבק בלהט"בפוביה – יום הבנה. בשלב הזה נברך על הרצון בשיתוף הפעולה, ונחכה לראות את המעשים הדורשים תקציב ויוזמה מצד העירייה בנושא".

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה: "אנו שמחים כי לאחר שש שנים במועצת העיר התעורר חבר המועצה וגילה שמינהל החינוך ובתי הספר העירוניים מקיימים, מזה שנים פעילויות בנושאים חברתיים בכלל ופעילויות בנושאי קבלת האחר בפרט. כמו כן, חשוב שיו"ר הוועדה לקידום הקהילה הגאה, יידע כי מזה שנים נערכות בכל בתי הספר בעיר, פעילויות מגוונות בנושא המגדרי, ובשאלות הזהות המינית בקרב בני הנוער, לרבות הסברה בנושא שימוש בלתי מושכל ברשתות החברתיות בהקשר זה. ייתכן אף שחבר המועצה שכח כי בבתי הספר מקפידים לתת התייחסות ברמות הגיל השונות לנושא הזהות המינית בשיעורי החינוך ובמספר בתי ספר אף בפעילות ברמה השכבתית בשיתוף עמותת חוש"ן, העוסקת בחינוך לסובלנות של הקהילה הגאה בישראל. בנוסף, יש בעירייה אנשי מקצוע האמונים על נושא זה הן באגף לשירותים חברתיים והן בשירות הפסיכולוגי החינוכי".

עוד נמסר מעיריית מודיעין: "אנו מצפים כי במקום לייצר כותרות פופוליסטיות, עדיף שחבר המועצה יבדוק קודם מה נעשה בעיר. לו היה עושה זאת לפחות פעם אחת במהלך שש השנים האחרונות, היה וודאי יודע כי בעיר פועלות מסגרות חינוכיות א-פורמליות (איגי) ומוסדות עירוניים (קפה מודי) כאשר בעת הצורך ישנו קשר ישיר בין אנשי החינוך הפורמלי מבתי הספר השונים למדריכי מסגרות אלה. כמו כן, בעיר פועלת 'תכנית ניר', תכנית ששמה לה למטרה לעודד שיח של קבלה, שוויון וסובלנות בבתי הספר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר