מרחב הלימוד החדשני בבית הספר אופק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)
בית הספר אופק - גם היום ריק (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)

"הילדים שלנו לא סרדינים": ההורים של תלמידי "אופק" מאיימים להשבית את הלימודים

שבועיים וחצי לתחילת שנת הלימודים - ההורים זועמים על ההחלטה לפתוח כיתה ב' אחת בבית הספר "אופק", שבה ילמדו 39 תלמידים: "יש רוב מוחץ להשבתה"; העירייה: "ישנה היערכות פדגוגית ורגשית מקסימלית למען התלמידים"

פורסם בתאריך: 14.8.19 12:42

הורים לתלמידים שאמורים לעלות לכיתה ב' בבית הספר היסודי 'אופק' במודיעין זועמים על ההחלטה לצמצם את השכבה לכיתה אחת – שבה ילמדו 39 תלמידים. ההורים, שמאיימים להשבית את הלימודים, מספרים כי ההודעה על פתיחת כיתה ב' אחת נמסרה להם אתמול, שלישי, בהפתעה גמורה.

"לחלוטין הופתענו", מספר ל"כל העיר" אבא לתלמיד כיתה ב' באופק. "היו שתי כיתות א' שהיו אמורות להמשיך לכיתות ב', אך עכשיו הוחלט לצמצם אותן לכיתה אחת ולשבץ בה כ-39 ילדים, תוך כדי שמתגברים בכמה שעות בחשבון ועברית".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין


בהודעה שנשלחה מטעם הנהלת בית הספר אופק נכתב כי "בשבוע האחרון התבשרנו, כי על אף המאמצים של הרשות לקלוט לשכבה שני תלמידים חדשים לשמירה על תקן שתי כיתות השכבה, הדבר לא עלה בידינו ונרשם תלמיד עולה חדש אחד, מה שמותיר אותנו עם צמצום תקן כיתה אחת של שכבה ב', עם הנתון החדש הזה יצאנו לפעולה שתהפוך את ה'לימון ללימונדה'".

"בקבוצת הוואטסאפ של ההורים כולם המומים. שיהיה ברור – אף אחד לא עשה 'לימונדה מהלימון' כפי שהם הגדירו לנו בהודעה. זה לא יעבור בעצימת עיניים אצל ההורים. הילדים שלנו לא סרדינים. יש רוב מוחץ להשבתה, אף אחד לא ישלח את הילד שלו לכיתה עם 39 תלמידים", מבהיר האב. "פותרים את עומס הילדים בהוספת כמה שעות תגבור בודדות, זה לא ייתכן".

"כל העיר מודיעין" פנה לעיריית מודיעין מכבים רעות, שמסרה בתגובה: "מינהל החינוך בעירייה משקיע מאמצים רבים בצמצום מספר תלמידים בכיתות, כאשר הדאגה לכל ילד וילדה היא הדבר שעומד לנגד עיניו לאחר בחינה מקצועית ושקולה של כלל הנתונים. כך גם במקרה המדובר, בו נפתחת כיתת ב' אחת שכן, בימים האחרונים עזבו תלמידים את שכבת הגיל, ונוצר מצב שמספר התלמידים לא עונה על התקן של שתי כיתות, על פי התקנים הקבועים על ידי משרד החינוך. עקב כך, ישנה היערכות פדגוגית ורגשית מקסימלית למען התלמידים. כך למשל, כיתה זו תקבל 42 שעות שבועיות (התקן הרגיל לכיתה ב' הוא 29 שעות בלבד) כאשר חלק נכבד, יילמד בקבוצות קטנות בדגש על מקצועות הליבה החשובים של עברית וחשבון על מנת לאפשר תהליך למידה מיטבי. כמו כן, שעתיים שבועיות של תכנית לימודים נוספת (תל"ן), שתהיה גם היא בקבוצות קטנות. נדגיש כי הצוות החינוכי והנהלת בית הספר ערוכים היטב להכלה מיטבית של כלל התלמידים בכיתה לקראת תחילת שנת הלימודים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך מצפים שילדים יחושו שאכפת למורה ממנו שמאכלסים כיתה במס' מוגזם
    במשנה כתוב שכל כיתה לא תהיה יותר מ20

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגזמתם… סרדינים… מה נראה לכם שזה בית בספר פרטי 19 ילדים בכיתה?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בבית הספר היסודי בירושלים שבו אני מלמדת, הצעתי שבכיתות יהיה ריהוט כמו בתמונות פה, שיוצר סוג של מעגל בכיתה, כדי שתלמידים לא יפנו גב זה לזה גם עכשיו וגם בחיים אחר כך.
    הייתה ישיבה ובחרו הצעה אחרת רק על רקע אישי לדעתי.
    חבל שאף אחד לא שם לב מה קורה בבית הספר הזה, ומפקיר את הבנות ואת המורות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר