המוהל מוטי חזקיהו (צילום: דוד ליזרוביץ)
המוהל מוטי חזקיהו (צילום: דוד ליזרוביץ)

המוהל החרדי ממודיעין עילית שערך ברית לתינוק של זוג לסביות: "הטקס היה מרגש ויוצא דופן, הייתי שם בשבילן"

מוטי חזקיהו, מוהל חרדי ממודיעין עילית, לא היסס כשקראו לו למול תינוק שנולד לזוג מקהילת הלהט"ב: "כשאני מגיע לבצע את התפקיד שלי, הדעות האישיות נשארות בחוץ"

פורסם בתאריך: 26.2.20 13:29

מפגשים בין הקהילה החרדית לקהילת הלהט"ב מלווים לעיתים במתח מובן, אך לא במקרה הזה. מוטי חזקיהו, מוהל חרדי ממודיעין עילית, לא נרתע מהמצב המורכב וערך את אירוע ברית המילה של תינוק, בנם של זוג לסביות. בשיחה עם "כל העיר מודיעין" אומר חזקיהו: "ברור שאני מאחל שכולם יילכו בדרך הישר והטוב, כפי שאני רואה, אבל כל אחד והבחירות שלו ואני מכבד את זה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של כל העיר מודיעין

 "כל העיר מודיעין" בפייסבוק

 "כל העיר מודיעין" – גם באינסטגרם

  פנו למייל האדום של "כל העיר מודיעין" [email protected]


"הסיפור התחיל מחבר שלי, שאח שלו הוא קרוב משפחה של אחת מנשות הזוג", מספר חזקיהו. "הוא התקשר ואמר שהן מחפשות מוהל. הוא אמר שהן חששו מהתגובה ומהשיפוטיות של המוהל והוא פנה אליי ושאל מה דעתי. אמרתי לו 'מה זאת אומרת מה דעתי? בשמחה רבה! החיים האישיים של ההורים לא רלוונטיים בכלל'. ברגע שמגיעה אלי אימא יהודייה ואומרת שהיא רוצה למול את הבן שלה – אני שם, נקודה".


המוהל מוטי חזקיהו (צילום: דוד ליזרוביץ)

המוהל מוטי חזקיהו (צילום: דוד ליזרוביץ)


"האירוע עצמו היה מאוד מרגש ויפה" ממשיך ומספר חזקיהו. "העניין שלי הוא שכל אימא ואבא יהודים יעשו את המצווה הזו בחוויה ובשמחה הכי גדולה שאפשר ואני משקיע בזה הרבה, כולל ליווי מוזיקלי. בטקס עצמו היו מורכבויות מסוימות כי לא היה אבא, לכן היו שאלות כמו מי יברך 'שהחיינו' ויגיש את התינוק לסנדק – בעיות טכניות בעיקר. בפועל הטקס היה ממש מרגש ויוצא דופן, הייתי שם בשבילן והן זכרו את זה כחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת".

חזקיהו ממשיך ומתאר את התגובות מהמשפחה והקהילה שבה הוא חי: "המשפחה שלי ידעה על זה והתגובות שקיבלתי היו 'כל הכבוד', כך גם כל האנשים הקרובים אלי הגיבו בשמחה ובאהדה לרעיון, לא היו שום תגובות שליליות שנתקלתי בהן. אני לא חושב שיכול להיות מישהו שיגיב בצורה שלילית לכזה דבר כי ההלכה מחייבת. ברגע שהאימא יהודיה, והיא גם רוצה, אז אנחנו מחויבים למול את התינוק".


המוהל מוטי חזקיהו (צילום: דוד ליזרוביץ)

המוהל מוטי חזקיהו (צילום: דוד ליזרוביץ)


"זה מרגש ומשמח לראות שגם אנשים שלכאורה 'רחוקים' מהיהדות, הם באמת מחוברים בקשר עמוק מאוד לשורשים שלהם וזו תופעה משמחת", אומר חזקיהו. "כולנו בסופו של דבר מחוברים לאותם שורשים וכיף לראות את זה. האימא אפילו ביקשה ממני במפורש 'ברית כהלכה' עם כל הכללים ובלי פשרות והנחות. אני כואב על כל יהודי שלא הולך בדרך התורה אבל אני אוהב אדם באופן כללי, ובמיוחד את כל אחיי ואחיותיי מבני עמי. כשאני מגיע לבצע את התפקיד שלי, הדעות האישיות ותפיסות העולם שלי נשארות בחוץ".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות במודיעין? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר מודיעין" באייפון


תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר